Pack-Market Portál



Közlekedésbiztonság a téli utakon

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

„A biztonságos téli autózás érdekében a régi téli abroncsunkat akkor kell újra cserélni, ha az abroncs profilmélysége 4 mm alá csökken. Ilyenkor ugyanis jelentősen veszít tapadó képességéből az abroncs, a gépjármű pedig nehezebben irányítható, mert az abroncs nem tudja elvezetni a vizet, a havat, vagy a hókását a kerék alól” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. személyabroncs üzletág vezetője. „A téli abroncsok előnyei ma már széles körben ismertek, de a defektek által jelentett közlekedésbiztonsági kockázatoknak még csak kevés autós van tudatában” – teszi hozzá a szakember.

Nem elsősorban a 7 °C, hanem a keverék és a profilmélység számít
Az autósok körében ma már közismert, hogy a téli abroncsok jobb tapadó képességgel rendelkeznek, mivel lágyabb gumikeverékből készülnek, így alacsonyabb hőmérsékleten is megőrzik rugalmasságukat.

A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23%-a sötétedés után következik be, 50%-a pedig lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon éri az autósokat, ami a lecsökkent látótávolság és a hosszabb esték miatt télen fokozott veszélyforrást jelent a vezetők számára. Új téli abroncs vásárlásakor ezért érdemes defekttűrő abroncsot felszereltetni gépjárművünkre. A cserével késlekedő gépkocsi tulajdonosoknak az idén azonban nemcsak a gumiszervizben kell többet fizetniük az új abroncsokért, de akkor is, ha webáruházból rendelik azokat.

Habár a hazai abroncsgyártó vállalatok nem, vagy csak alig emelték áraikat, a Bridgestone tapasztalatai szerint az idei téli szezonban az autósok 3-5%-kal drágábban tudnak majd téli gumit vásárolni.

Ennek oka az, hogy egyre több hazai gumiszerviz küzd munkaerőhiánnyal, ami miatt kénytelen bért emelni alkalmazottainak. Magasabb árakat tapasztalhatnak az autósok akkor is, ha webáruházak oldalain keresztül vásárolnak új téli abroncsokat. Ennek hátterében pedig az abroncsokat kiszállító logisztikai szolgáltatók áremelése érhető tetten.

A defekt rosszkor történik rossz helyen és télen még veszélyesebb

A Bridgestone statisztikái szerint élete során minden vezető átlagosan 6 defektet kap. A defektek 23%-a sötétedés után következik be, 50%-a pedig lakott területen kívül, nehezen belátható és megközelíthető útszakaszokon éri az autósokat. A defektek során ráadásul majdnem minden harmadik esetben az autós valamely családtagja is a gépjárműben tartózkodik. Egy-egy defekt javítása és a kerékcsere akár 1 órát is igénybe vehet, ami rendkívül veszélyes lehet az autópályákon vagy országutakon. Télen ez fokozott kockázatot jelent, hiszen míg nyáron csak este 8 óra után, addig télen már délután 4 órakor sötétedik, ezért többet autózunk rossz látási és láthatósági körülmények között.

Egy megoldás két biztonsági problémára egy doboz cigaretta áráért
A hideg idő beálltával a mintegy 3 millió magyar autótulajdonos közül minden évben 300.000 autós cseréli le régi téli abroncsait újakra. A Bridgestone adatai szerint a magyar autótulajdonosok jellemzően 4, de akár 5 téli szezonon keresztül is használnak egy szett téli abroncsot.

A magyar autótulajdonosok egy abroncs készlettel akár 50.000 km-t is megtesznek, amely futásteljesítményre legalább egy defekt esik. Mivel defekt esetén a női autótulajdonosok 2/3-a nem saját maga cserél kereket, a férfiak 50%-a pedig – különösen télen - nem tartja biztonságosnak a mankókereket, új téli abroncsok vásárlásakor érdemes megfontolni az emelt szintű biztonságot kínáló defekttűrő abroncsok használatát. „Ez az innovatív technológia abroncsonként mindössze 1.400-1.500 forinttal, azaz egy doboz cigaretta árával kerül többe, mint egy hagyományos gumiabroncs” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Magyarország Kft. személyabroncs üzletág vezetője.

Ilyen abroncs például a Bridgestone által gyártott DriveGuard Winter gumiabroncs is, amely megerősített oldalfalainak és a csúcstechnológiájú hűtőbordáinak köszönhetően lehetővé teszi, hogy a gépjárművezetők defekt esetén is megőrizzék uralmukat a jármű felett, és 100%-os irányíthatóság mellett akár 80 km/óra sebességgel további 80 km-t is megtegyenek egy gumiszervizig. Így nem a defekt helyszínén, sokszor egy-egy forgalmas út szélén félrehúzódva kell kereket cserélniük, hanem kényelmesen és biztonságosan elautózhatnak a legközelebbi gumiszervizbe. A DriveGuard abroncs szinte bármilyen, abroncsnyomás-figyelő rendszerrel (TPMS) rendelkező autótípusra felszerelhető. Érdekesség, hogy ezeket a csúcstechnológiát képviselő DriveGuard gumiabroncsokat a Bridgestone magyarországi üzemében, Tatabányán gyártják.

Hasznos vezetési tanácsok téli utakra a Bridgestone-tól

1.   Váltson mielőbb téli abroncsokra! A téli abroncsok fokozott biztonságot és teljesítményt nyújtanak téli körülmények között is. Amikor a hőmérséklet csökkenni kezd, ideje nyári abroncsait télire cserélni!

2.   Ellenőrizze a tapadást! Mivel az útviszonyok gyorsan és drasztikusan változhatnak, fontos, hogy rendszeresen ellenőrizze kerekek tapadását és azt, hogy mennyi járműve féktávolsága hirtelen fékezés esetén.

3.   Jeges, havas úton óvatosan fékezzen! Blokkolt kerékkel csúszós úton az esetek többségében nem tudjuk irányítani az autót. Ezért, ha nincs ABS rendszerünk, akkor óvatosan és szakaszosan fékezzünk, hogy elkerüljük a kerekek blokkolását és a megállásig irányítani tudjuk az autót.

4.   Elinduláskor és kigyorsításkor szintén legyünk óvatosak. Ha nagy gázzal indulunk, az abroncs kipörög és elveszti a tapadását. Induljunk tehát lassan és kis gázzal, így a téli abroncs valamennyi éle és mintablokkja maximális mennyiségű havat vesz fel a futófelületre, így biztosítva a megfelelő tapadást az útfelszínnel.

5.   Kanyarodásnál nagyon fontos, hogy ne fékezzünk erősen és próbáljuk meg minél kisebb ívben bevenni a kanyart.

6.   Különösen szélsőséges viszonyok mellett – pl. amikor jég borítja az utat – az is veszélyes lehet, ha levesszük a lábukat a gázpedálról. Amikor a hátsó kerekek (túlkormányzás) vagy az első kerekek (alulkormányzás) kipörögnek a havas úton, óvatosan hozzuk egyenesbe a kerekeket és lassítsunk, amint visszanyertük a tapadást.

 


Egyelőre nem emelkedik a termékdíj

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Mégsem emelkedik 2018-tól a reklámszatyrok és a reklámhordozó papírok termékdíja - döntött október 17-én a parlament a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosításakor. Az előterjesztésből az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának javaslatára kerültek ki a díjemelésre vonatkozó rendelkezések.

Egyre nagyobb környezetvédelmi problémát jelentenek a kereskedelemben millió számra használt műanyag zacskók. A magyar kormány is hadat üzent ezek ellen, amikor szeptemberben beterjesztette a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosítását.

A Zoom beszámolója szerint a javaslat legnagyobb vívmánya a bolti műanyagzacskó termékdíjának brutális, kilogrammonkénti 57 forintról 1900 forintra való emelése lett volna. Fazekas Sándor – mint a környezetvédelemért is felelős – földművelésügyi miniszter két hete még a javaslat előremutató volta és nagyszerűsége mellett érvelt egy parlamenti válaszban. Fazekas szavaiból kiderült, hogy a szigorítással egy uniós irányelvnek szeretne megfelelni Magyarország – eszerint 2020-ig minden tagállamnak állampolgáronként évi 90 darab alá kell csökkentenie a eladótéri műanyag zacskók felhasználását, majd 2025-re évi 40-nél több nem juthat egy polgárra. A Zoom információi alapján a 2016-os adatok szerint Magyarországon évente fejenként átlagosan 83 zacskót használunk kiflik, zöldségek csomagolására – amivel egyelőre teljesítjük az EU-irányelvet.

Még évekig velünk maradnak a zacskók

A parlament október 17-én szavazott a termékdíj törvényhez benyújtott módosító javaslatokról, amelyek viszont kivették a törvényből a termékdíj emelését – így az továbbra is marad 57 forintos. Az adóemelés visszavonása formálisan a törvényalkotási bizottság javaslataként került a Ház elé, ám az ilyen javaslatok mögött rendre a kormány áll. A bizottság indoklása szerint változóban vannak az uniós szabályok, ezért korai lenne a kormány által még két hete javasolt termékdíj emelés, mondván, az indokolatlan terheket róna a magyar cégekre. Az emelést, illetve a kérdés újraszabályozását ezért a kormány felfüggeszti addig, amíg el nem fogadja az unió az új – a korábbinál egyébként vélhetően szigorúbb – környezetgazdálkodási szabályokat. Így még évekig maradhatnak a magyar boltokban a műanyag zacskók, illetve az eladóterekben a kis műanyag tasakok – még akkor is, ha azok a leginkább környezetszennyező (levegő hatására aprózódó) fajtából valók.

Mind e közben a parlament kedden döntött környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosításakor és nem emelkedik 2018-tól a reklámszatyrok és a reklámhordozó papírok termékdíja sem. Az előterjesztésből az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának javaslatára kerültek ki a díjemelésre vonatkozó rendelkezések. A jogszabályt 113 igen, 30 nem szavazattal és 26 tartózkodás mellett fogadta el a Ház. Az eredeti javaslat szerint a reklámhordozó papírok jelenlegi kilogrammonként 85 forintos termékdíja 114 forintra nőtt volna. A reklámszatyor fogalmát bővítették volna, és kilogrammonként 1900 forintos termékdíjat határoztak meg volna rá.

(forrás: Zoom)

  

EU-FAO összefogás az élelmiszer-hulladékokal szemben

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Fejenként fele annyi élelmiszer-hulladékot termelünk 2030-ra, ha megvalósulnak a FAO és az EU új szándéknyilatkozatában megfogalmazott célok. A NÉBIH a Maradék nélkül programja révén vesz részt az akcióban. A FAO és az EU az antimikrobiális rezisztencia (AMR) növekvő fenyegetésére is felhívta a figyelmet – a rezisztencia a jelenlegi folyamatok alapján 2050-re akár évi 10 millió halálesetért is felelőssé tehető majd.

Az EU egészségügyért és élelmiszer-biztonságért felelős biztosa, Vytenis Andriukaitis és a FAO főigazgatója, José Graziano da Silva megegyeztek a két szervezet közti együttműködés fokozásáról az élelmiszer-hulladék, az élelmiszer-biztonság és az antimikrobiális rezisztencia (AMR) témaköreiben.

A FAO és EU egy új szándéknyilatkozatban kötelezte el magát a fejenkénti élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésében, összhangban az ENSZ új Fenntartható Fejlődési Célok globális programjával, emellett fokoznák az együttműködést az antimikrobiális rezisztencia (AMR) gazdaságokban és élelmiszerrendszerekben való terjedése ellen.

A FAO római központjában rendezett aláírási ceremónián az EU-biztos elmondta, hogy az élelmiszerveszteség és hulladék a szűkös forrásaink elfogadhatatlan, etikátlan és erkölcstelen pazarlását jelenti, az AMR pedig súlyos társadalmi és gazdasági teher. A FAO-főigazgató vázolta a szervezet jövőképét, miszerint az antibiotikumokat és más antimikrobiális szereket csak betegségek gyógyítására és bizonyos esetekben járványok megelőzésére szabadna használni, de a növekedés serkentésére nem.

Globálisan az emberi fogyasztásra megtermelt élelmiszer harmada – mintegy 1,3 milliárd tonna – vész kárba évente, ami komoly anyagi veszteséget okoz a természeti források elpazarlása mellett. Csak Európában mintegy 88 millió tonna élelmiszer végzi hulladékként évente, melynek EU-s becslések szerint 143 milliárd Euró az anyagi vonzata. Ezen programokkal együtt, a SAVE FOOD kezdeményezés és a csomagolási ipar is sokat tehet az élelmiszerek hulladékká válásának megelőzésében.

Magyarországon évente mintegy 1,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezik, ennek jelentős hányadát a háztartások termelik. Ez éves szinten fejenként mintegy 68 kg-ot jelent. A hulladék közel fele az élelmiszerpazarlás eredménye, vagyis tudatos fogyasztói magatartással elkerülhető lenne. A NÉBIH Maradék nélkül programja 2016 őszén indult, és a feleslegesen megvásárolt vagy tárolási problémák miatt megromlott élelmiszer mennyiségének csökkentését célozza. A Európai Unió LIFE környezetvédelmi alprogramjának társfinanszírozásában induló szemléletformáló program eredményeképpen mintegy 8-10%-kal szeretné visszaszorítani az élelmiszerpazarlás mértékét, amely becslések szerint megközelítőleg 9 milliárd forintos megtakarítást jelentene a magyar háztartásoknak évente. A Maradék nélkül program keretein belül, egyebek mellett rendezvények, NÉBIH-es és más szerzők tudományos munkái, iskolaprogram és információátadás segíti az élelmiszerhulladék mennyiségének hazai csökkentését.

Mindeközben az antimikrobiális gyógyszerkészítmények megnőtt felhasználása mind a humán-, mind az állati gyógyászatban hozzájárult az antimikrobiális szereknek, antibiotikumoknak ellenálló, ártalmas mikrobák számának növekedéséhez. Emiatt az AMR növekvő fenyegetéssé válik, mely egyes tanulmányok szerint évente akár 10 millió halálesethez és globálisan több mint 100 millió dollár veszteséghez is vezethet 2050-re.

Az EU-ban az antibiotikumok hozamfokozóként való alkalmazását már 2006. január 1-i hatállyal betiltották. Az állatgyógyászatban az antibiotikumok ma az állatok bakteriális eredetű fertőző betegségeinek gyógykezelésére szolgálnak. Az állatok kezelését végző állatorvosnak kell megítélnie, hogy az adott fertőzés igényel-e antimikrobiális kezelést, vagy más intézkedésekkel is kontrollálható.

Magukban a termékekben nincs antibiotikum, hiszen azok az élelmezés-egészségügyi várakozási idő letelte után kerülnek az élelmiszerláncba. A problémát az jelenti, hogy miközben termelték őket, sok antibiotikumot használtak, szelekciós nyomást gyakorolva ezzel a rezisztenciára. Az élelmiszertermelés közben keletkezett, ellenálló baktériumok átterjedése jelenti tehát az igazi veszélyt.

Az összefogás jól mutatja a FAO és EU prioritások metszetét az élelmiszer- és élelmezésbiztonság terén. A FAO vezetésével egy nemzetközi programban az élelmiszer-hulladék és -veszteség globális mérését kívánják fejleszteni, többek között egy éves globális élelmiszerveszteség mutatóval; az Európai Bizottság is az élelmiszerhulladék mérésének módszertanát fejleszti. A FAO pedig aktívan részt vesz az EU élelmiszerveszteséggel és -hulladékkal foglalkozó platformjában.
Az EU Bizottság – összhangban a WHO globális cselekvési tervével és a FAO 2016-2020 időszakra vonatkozó cselekvési tervével – júniusban új, élelmiszerlánc-fókuszú cselekvési tervet fogadott el AMR tekintetében.

(forrás: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH)

 


HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny díjainak ünnepélyes átadására október 19-én, a CSAOSZ (Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség) által szervezett Csomagolási Konferencia zárásaként került sor.

A képekre, vagy ide kattintva, galéria nyílik >>

A Csomagolási Világszövetség (WPO) által nemzeti rendezvényként elismert esemény célja, hogy lehetőséget nyújtson a csomagolóipar fejlődésének nyomon követésére, az új fejlesztésű csomagolóanyagok, csomagoló­eszközök és csomagolási segédanyagok, valamint csomagolási eljárások hazai megismertetésére és elterjesztésére.

A verseny alkalmat nyújt a magyar csomagolóipar fejlettségének, felkészültségének nemzetközi szintű megmérettetésére is, miután a verseny szervesen kapcsolódik a Csomagolási Világszövetség (WPO) WorldStar versenyéhez.

A CSAOSZ csatlakozott a WPO által is támogatott „Save Food” programhoz és vállalta, hogy az élelmiszercsomagolás terén bemutatott legújabb és leginnovatívabb magyar csomagolási megoldásoknak, vagy csomagolószereknek célzott elismerést ad.

2016 óta a marketig szempontból leginkább kiemelkedő jelentőségű pályamunkának a HUNGAROPACK Marketing, a legegyedibb csomagolásnak pedig a HUNGAROPACK Ipari Kreativitás díjakat is odaítéli. Idén a környezetvédelmi szempontból leginkább előremutató megoldásnak pedig HUNGAROPACK Fenntarthatósági díjat ítélt oda.

Hungaropack 2017 díjat nyertek:

A Caola Zrt. - Caola Skin Revival bőrfiatalító termékcsalád fogyasztói csomagolása nevezéséért.

A Dunapack Kft. – gépjármű alkatrész hullámpapírlemez tálcája, valamint nagyméretű LCD TV hullámpapírlemez doboza nevezéseiért.

A Szkaliczki és Társai Kft. – turbó gépjármű alkatrész újrafelhasználható műanyag tálcája nevezéséért.

Az Sz. Variáns Kft. – Stühmer prémium csokoládé dobozcsaládja nevezéséért.

A Hungaropack 2017 Fenntarthatósági díjat a DS Smith Packaging Hungary Kft. érdemelte ki a Party Miiix pulykafalatok optimalizált dobozcsaládja nevezéséért.

A Hungaropack 2017 Ipari Kreativitás díjat a Codex Zrt. vehette át, többfunkciós tasakzáró ECL címke nevezéséért.

A Hungaropack 2017 Marketing díj nyertese a Keskeny és Társai 2001 Kft., Edelweiss Beauty Complete dobozával.

A Hungaropack 2017 Save Food díjat a Greiner Packaging Kft. és a Sága Foods Zrt. közös nevezése kapta, a Fini Mini & Go mini pulykavirsli fogyasztói csomagolásával.

Különdíjak:

  • A CSAOSZ különdíjait kapták:
  • a Box Print – FSD Packaging Kft. Hell bőröndje,
  • a DS Smith Packaging Hungary Kft. IXO Garden-Set innovatív csomagolása,
  • a Dunapack Kft. „igazi” automata doboza,
  • a Mosonpack Kft., kardántengely univerzális csomagolása,
  • és a Rondo Hullámkartongyártó Kft. Rexona háromsoros display nevezése.

Az Élelmiszer szaklap különdíjait

  • A Box Print – FSD Packaging Kft. Kubu display nevezése,
  • és az STI Petőfi Nyomda Kft. Iceland Luxury ünnepi töltött liba doboza kapta.

A Földművelésügyi Minisztérium által felajánlott különdíjak nyertese

  • az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft., 0,5 literes Nemzeti Pálinkás üvegpalack, és 190 ml-es, S-alakú mézes üveg nevezéseiért,
  • valamint a Coveris Rigid Hungary Kft. 48 ml-es Eezy Spritz flakon, adagoló megoldásáért.

A GS1Magyarország Nonprofit Zrt. különdíjait

  • az Edelmann Hungary Packaging Zrt., „AZ Complete” Cast&Cure technológiával gyártott kartondoboza,
  • valamint a Mondi Békéscsaba Kft. és az Intergraf Digiflex Kft. Arden Grange macskatáp csomagolása kapta.

A Magyar Grafika szaklap különdíját
az STI Petőfi Nyomda Kft. vehette át JDE kávékapszula kartondoboz családja nevezéséért.

A Magyar Műanyagipari Szövetség különdíját
A Szkaliczki és Társai Kft. CNT Clap-Box nevezése érdemelte ki.

A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége különdíját
A Dunapack Kft. kanapécsomagoló hullámpapírlemez dobozcsaládja kapta.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium különdíjait

  • a Green Packaging Kft., Alfa Romeo motorháztető többanyagú egyedi védőcsomagolása,
  • valamint a Thermofoam Kft. mennyezeti lámpák logisztikai tálcája nevezése nyerte el.

A Nyomda és Papíripari Szövetség különdíját
a Mondi Békéscsaba Kft. és az Intergraf Digiflex Kft. közös nevezése, a Fokker Cat Bio macskatáp csomagolása kapta.

A Packaging szaklap különdíjait

  • a Béflex Zrt. Fragrance Poligon parfüm display nevezése,
  • valamint a Rondo Hullámkartongyártó Kft., párnatasak kínáló-gyűjtőcsomagolási rendszere kapta.

Portálunk, a Pack-Market különdíját


a Mondi Békéscsaba Kft. és az Intergraf Digiflex Kft. közös nevezése, a Kennels’ Favourite kutyatáp termékcsalád nyerte el.

A Print&Publishing szaklap különdíját
a Helikon Nyomda Kft. Koch Frisch borcímke családja kapta.

A Trade magazin különdíjait

  • a Greiner Packaging Kft. és a Lactalis Hungria Kft., Parmalat Extra gyümölcsjoghurt csomagolása,
  • a Keskeny és Társai 2001 Kft., Aura Botanica „Meghívó” doboza,
  • és az STI Petőfi Nyomda Kft., Chivas Regal whisky promóciós kartondoboza nyerte.

A Transpack szaklap különdíjait

  • a DS Smith Packaging Hungary Kft. , elektromotor újragondolt gazdaságos csomagolási megoldása,
  • a Poliol PET Packaging Kft. és a Félegyházi Tej Kft., Félegyházi Tej termékcsalád csomagolása,
  • valamint a Thermofoam Kft., cserepes rózsatő szállítási csomagolási rendszere kapta.

Okleveles elismerésben részesültek a következő nevezések:

  • Béflex Zrt. MasterChef papírdisplay,
  • a Color Pack Zrt. Fabulon Acne Stop szárító keverék kartondoboza,
  • a DS Smith Packaging Hungary Kft. és a BOS Automotive Products Magyarország Bt., tengerentúli csomagolás autóipari alkatrész számára,
  • a Dunapack Kft. műanyag kerti kocsi hullámpapírlemez doboza és smart display megoldása,
  • a Green Packaging Kft., Dometic főzőlap-család csomagolásának újratervezése,
  • a Keskeny és Társai 2001 Kft., Heidelberg és Hungarikum díszdobozai, valamint a Novo C kartondoboz,
  • a Kompress Nyomdaipari és Szolgáltató Kft, Demänovka ajándékdoboza,
  • a Mosonpack Kft., bútorlábak egységesített hullámpapírlemez doboza,
  • az O-I Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft., 390 ml-es, nyolcszögletű mézes üvege,
  • a Rondo Hullámkartongyártó Kft., gyümölcslé család bag-in-box csomagolása,
  • az STI Petőfi Nyomda Kft., L’Oréal exkluzív adventi naptára és a Microse cukorkás dobozcsalád.


A HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny 2018-ban újra várja majd a csomagolóipar újdonságait, fejlesztéseit.
 

  

Logisztikai innovációk

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Eiler Olga szemezgetett a logisztika friss fejlesztéseiből, újdonságaiból.
A képekre, vagy ide kattintva, galéria nyílik >>


Rakodólap ürítő és tubusadagoló


A Cobot rendszer olyan kollaboratív robot (collaboratív robot vagy Co-robot ), amely az automatizáció területén már bizonyos ideje rendelkezésre álló robot gépegység, amellyel  könnyű robot megoldásokat lehet megvalósítani. A Cobot olyan robot, amely az emberrel valamilyen módon együttműködik, szemben az autonóm robotokkal, amelyek önállóan működnek. A benevező ezzel a cobot rendszerrel olyan rakodólap ürítő és tubus adagoló egységet valósított meg, amely a tubusokat a csomagolásból automatikusan kiszedi és a tubustöltő gépegységbe adagolja, tehát nem szükséges intralogisztikai eszköz alkalmazása.                                                                                                                    

A megoldás előnyei:                                                                                                                                                   

  • együttműködés a gépkezelővel védőburkolat nélkül                                                              
  • flexibilis elhelyezési lehetőség kis területen                                                                                              
  • könnyű kivitel                                                                                                                                   

Benevező :  Mathias Ponzelar
Fejlesztők:  Thomas Behringer, Jannis Westphal                                                                                    
Gyártó: IWK Verpackungstechnik GmbH
Felhasználók: a megrendelők világszerte

Display mosáshoz alkalmazott kendőkhöz


Az ¼-méretű display a mosás témáját a felhasználó számára már távolból figyelemfelkeltővé teszi. A display grafikája egy mosógép, amely árukínáló is, mivel a termékkel feltöltve mutatja be a különféle a mosáshoz használható kendőket. 
A display márka-kommunikációja előnyös, a gyártó a Heitmann logója erőteljesen érvényesül a grafikán. Az eladótérben az értékesítés helyén a termék feltűnő bemutatásával a vevőt valósággal odacsábítja. A display megjelenése világos és egyértelmű, grafikája az oldalakon folytatódik. A bemutató, önkiszolgáló display-ből a mosókendők három változatából 180 darab megvásárolható. A koncepció kitűnő, mert a display egyúttal szállítási csomagolás, amely a gyártástól egészen az értékesítésig, a teljes logisztikai láncon végigkíséri a terméket.       
                                                                       
Tervező és gyártó: DS Smith Packaging Deutschland Stiftung & Co. KG
Designer: Joachim Iller , Fejlesztő: Stephan Vogler
Felhasználó: BRAUNS-HEITMANN GmbH & Co. KG

FlexLink iF DESIGN AWARD 2017


A nemzetközileg ismert, és elismert iF DESIGN AWARD 2017 évi versenyén, a FlexLink WLX, innovatív rozsdamentes szállítópálya rendszerét is kitüntette a zsűri, az úttörő dizájnt és a felhasználói előnyöket díjazták. A kitüntető címet a vállalat már másodszor nyerte el. A WLX szállítópálya biztonságos üzemelést tesz lehetővé, emellett üzemeltetési költsége alacsony. A szállítópályák széles választéka érhető el, modularitásának köszönhetően. Az élelmiszeripari higiéniai követelményeknek messzemenően megfelel, mindez az élelmiszer feldolgozásnál és a primer csomagolásnál különösen fontos tényező. A konstrukció nagyon egyszerű és eredményes tisztítást tesz lehetővé, a fejlesztésnél ügyeltek a gépkezelők biztonságára is, nincsenek hegyes sarkok és szélek, tisztításkor könnyen megemelhető a szállítószalag, az integrált emelő jóvoltából, e mellett alacsony zajszinttel rendelkezik, amit az operátorok fognak nagyra értékelni. Az üzemmérnökök elismerik a tervezés moduláris jellegét és sokoldalúságát, miközben a vezetők és a tulajdonosok értékelik a magas hatékonyságot, a termékek finom kezelését és az alacsony költségeket.
Fotó: iF DESIGN AWARD 2017
 
Emili intralogisztikai szállítóeszköz


A Fraunhofer Institut 2017. évi Logimaton mutatta be az „Emili” nevű forradalmian új vezető nélküli intralogisztiakai szállítóeszközét, amely kézmozdulattal irányítható kisméretű terhek szállítására alkalmas. Az EMILI név az „Ergonomischer, mobiler, interaktiver Ladungsträger für die Intralogistik”  kezdőbetüiből származik, tehát ergnomikus, mobil, interaktív teherszállító az intralogisztikában. Az Emili az első autonom vezető nélküli szállítóeszköz, amely lehetővé teszi az ember és a gép közötti kommunikációt. Kézmozdolatokkal  vezérelhető, fordítható és továbbítható és közvetlenül a környezetében az emberrel kommunikál. Mindez egy kis computer-rendszerrel működik, amely a dolgozónál van, akár egy kis intelligens csuklópánt formájában, amely a kézmozdulatokat az Emilihez szikra formájában közvetíti. Alternatív megoldásként az Emili okos telefonnal vagy tablettel is rányítható. Az Emili ezen kívül még fontos információkat is képes továbbítani, mindez a frontoldalán lévő energiatakarékos E-ink-display segítségével, a jövő raktárában képes leolvasni és továbbítani. A jármű és az ember között így léterjön a kommunikáció, amely a jövőben lehetséges lesz és az intelligens gépek mint az Emili együtt tudnak majd működni az emberrel.
Fotó: Fraunhofer Institut

Vezető nélküli logisztikai eszközök


A linzi DS AUTOMOTION GmbH több mint 30 éve foglalkozik vezető nélküli szállítóeszközök fejlesztésével és gyártásával és ma már világszerte ismert és elismert ezen a területen. Különböző iparágak számára gyárt és szállít: Járműipar, kórházak és egészségügy, mezőgazdaság és általában az intralogisztika.

Az üzemen belül a raklapok és egyéb teherhordó eszközök szállítása a DS ATOMOTION vezető nélküli szállítóeszközével ellenőrzéssel és áttekinthetően végezhető.
A megrendelői és a szállítási követelményeknek megfelelő megoldására képes az intralogisztika specialistája a DS AUTOMOTION. A vállalat megoldásainál fontos a megbízhatóság, a gazdaságosság és az alkalmasság.                                                                                                           

A gyártmányok előnyei:

  • a legnagyobb biztonság a szállítmány, a dolgozók és az üzemi környezet számára
  • az üzemen belüli logisztikai költségek csökkentése                                                                                                          
  • a termelési rugalmasság növelése
  • az anyag és raktárkészlet automatikus követése
  • a logisztikai folyamatok optimalizálása
  • a rendszer integrálása a termelésbe
  • a logisztika bevitele a termelés-tervezési rendszerbe

Járművek vezető nélkül
Napjainkban a járműiparban fejlesztési trend a vezető nélküli megoldások megvalósítása. Először a kötöttpályás területen, a metróknál vezették be. Később más területeken is, például a mezőgazdasági gépek területén (Lásd az Agrárágazat szakfolyóirat 2017.júniusi számában). Párhuzamosan a járműgyártás multinacionális vállalatai is foglalkoznak a vezető nélküli közúti gépkocsik fejlesztésével.

Bécs vezető nélküli autóbuszt fejleszt


Vezető nélküli autobuszvonalat kap rövidesen Bécs, amelynek fejlesztését a Közlekedési Minisztérium támogatja. Az önjáró tömegközlekedési eszközök napjainkban már megatrendet jelentenek, amely a városokat fenntartható irányban változtatja meg. A fejlesztésben több vállalat illetve intézet vesz részt: AIT Austrian Institute of Technology, a KFV (Közlekedésbiztonsági Kuratorium,a TÜV AUSTRIA, a SIEMENS AG Österreich, valamint a francia gyártó a NAVYA. Az első automatizált buszvonalon NAVYA ARMA mikrobusz fog közlekedni, amelyben 11 utas fér el, meghajtás elektromotorral történik és napjainkban különböző teszt vonalon jár, Bécs új városrészében Seestadt Aspernben. Az üzembehelyezésig még számos feladatot kell megoldani, amíg a vezető nélküli mikrobuszt a multimodális rendszerbe be lehet illeszteni. Az új autóbusznak „tanulásképesnek” és „kommunikatívnak kell lennie, hogy a tárgyakat és az embereket felismerje. A projekt 2017 nyarán kezdődött és mielőtt 2018 elején Bécsben bevezetik, még számos jogi és szabályozási kérdést kell tisztázni.
Fotó :  Pierre Salomé - "Aishuu"

Személygépkocsi vezető nélkül


Az önjáró illetve vezető nélküli személygépkocsi megvalósítása közelebb került és a közeljövőben megtörténhet. Jelenleg a MERCEDES S-Klasse vezető nélküli személygépkocsit már tesztelik. Néhány éven belül elképzelhető, hogy az önjáró autó működni fog. A gyártó és a PR-cégek nem tartják képtelenségnek, hogy az új gyártmányhoz vevőt szerezzenek. Először azonban sorozatgyártásra van szükség és arra, hogy a sebességet a forgalomhoz alkalmazzák. A Golem.de szakfolyóirat az elmúlt hetekben tesztelte az S-Klasse ugrásszerű fejlesztésének határait. Még számos fejlesztési kérdést kell megoldani.
A felmerült problémák egyike a kanyarok esetén a sebesség csökkentése, amely még eltérő nedves és száraz utak esetén. A gépkocsinak vezető nélkül is észlelnie kell a gyalogosokat, az állatokat és a tárgyakat ködben, sötétben, esőben.
Fotó: Friedhelm Greis/Golem.de

 

4. oldal / 12

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 24., szombat, Mátyás napja van. Holnap Géza napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 72 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com