Pack-Market Portál



Magyar Termék Nagydíj

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Már két évtizede díjazzák a minőséget – Idén 64 termék és szolgáltatás érdemelte ki a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használatát. A nyertesek az Országház Felsőházi termében vehették át elismeréseiket, szeptember 5-én.

Összesen 54 cég 64 terméke, szolgáltatása érdemelte ki a 20. Magyar Termék Nagydíj Védjegy kitüntetést, a tanúsított minőség „útlevelét” a Magyar Gazdaság Ünnepén, az Országház Felsőházi termében szeptember 5-én. A díjakat Jakab István, az Országgyűlés alelnöke és Potápi Árpád János nemzetpolitikáért felelős államtitkár adta át. A jubileum évében az energiahatékonyság, a környezetbarát és a fogyasztók életminőségét javító, integrált megoldások kaptak nagy hangsúlyt. Az új pályázók között megjelentek a szellemi szabad foglalkozásúak; művészek, szolgáltatók. A díjazott pályázatok közel kétharmadánál pedig a digitalizáció és az informatika játszott kiemelten fontos szerepet.

Az idén húsz éves Magyar Termék Nagydíj Pályázatot az Industorg-Védjegyiroda Minőségügyi Kft., a Legrand Magyarország Villamos Rendszerek Zrt., a Nádudvari Élelmiszer Kft., a Poli-Farbe Vegyipari Kft., a ProfessionCert Kft. írta ki és valósította meg, kiemelt támogatója a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársága, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, szakmai támogatója a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.

Kiss Károlyné, a Magyar Termék Nagydíj Pályázati iroda ügyvezető igazgatója a Kiírók Tanácsa nevében az Országházban elmondott értékelő beszédében úgy fogalmazott: „Két évtized távlatában büszkén mondhatjuk el, hogy a díjat nyert pályázók szinte kivétel nélkül olyan alapelvek mentén tevékenykednek, melyek nem csak a hosszú távú sikeres működés előfeltételei, hanem annak állandó minőségéről és fenntarthatóságáról is gondoskodnak. Megfigyelhető a klímabarát és az energiahatékony megoldásokra való törekvés, illetve azok felértékelődése, melyek hosszútávon fenntartható fejlődést, magas életminőséget, reális nemzetgazdasági szintű megtakarítást eredményeznek. Több olyan világszínvonalú pályázat érkezett, amelyek egészen biztosan részesei lesznek hazánk jövőbeni gazdasági sikereinek. A Kárpát-medencében is szép számmal tevékenykednek olyan cégek, amelyek méltán pályázhatnak a Magyar Termék Nagydíj minőség tanúsító védjegy használati jogának elnyerésére, ezért örömteli számunkra, hogy a külhoni vállalkozásokat is díjazhattunk. A pályázat első meghirdetése óta így több mint ötvenszeresére nőtt azon kiváló pályázatok száma, amelyek a 20 év alatt elnyerték a védjegy használatát. A Magyar Termék Nagydíj 20 éves működése során megítélt nagydíjak száma ezzel 673-ra emelkedett.”

A Magyar Termék Nagydíj Pályázat 1998-as indulása óta évről évre bővült a pályázati lehetőségek száma. Ebben az évben már 46 főcsoportban nevezhettek a vállalkozások különböző termékeket, hogy a magas színvonalat, a biztonságot jelentő védjegyet elnyerjék. A gyártók, szolgáltatók változatos termékskálákban bizonyították kiválóságukat, az elmúlt esztendőhöz képest több mint 10%-kal bővült a díjazott témakörök skálája. 2017-ben a kitüntetettek 61%-a az első megmérettetésen nyerte el a Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy használati jogát, ők ebben az évben pályáztak először. Az új pályázók között megjelentek, a szellemi szabad foglalkozásúak, a művészek, szolgáltatók. A díjazottak 39%-ának különböző termékein és szolgáltatásain már látható a Magyar Termék Nagydíj minősítő védjegy. A nyertesek 40,6%-a budapesti, 50,1%-a pedig vidéki székhellyel rendelkezik az ország 16 megyéjéből. Tavaly vált lehetővé először, hogy külhoni vállalkozások is megméressék magukat, az idei esztendőben már a díjazottak 9,3%-a határainkon túlról érkezett.

2017-ben is indulhattak olyan főcsoportokban a cégek, ahol kiemelt fontossággal bír az energiahatékonyság, mint például a különböző építőiparhoz kapcsolható pályázati lehetőségek. Módjuk nyílt a lokális értékeket, hagyományokat, kultúrát bemutató pályázóknak, vagy múzeumi szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásoknak is megmérettetni magukat.

A díjazott pályázatok köre jól mutatja a fogyasztói, illetve a keresleti-kínálati trendek, igények változásait. A pályázatokat vizsgálva megállapítható, hogy a pályázati főcsoportok közötti éles határvonal kezd elmosódni, egyre több pályázat épül a digitalizációra, megfigyelhető ez olyan klasszikus csoportnál is, mint az élelmiszerek. A díjazott pályázatok közel kétharmadánál kiemelten fontos szerepet játszik az informatika. A „Kulturális rendezvények” témakörben a zsűrit is meglepő magas színvonalon érkeztek a pályázatok bemutatva azt a kincset, amely határainkat messze túlszárnyalva tanúsítja a magyar kultúra magas színvonalát. Az ez évi felhívásban újonnan meghirdetett a múzeumi programok és szolgáltatások területéről is érkeztek győztes pályázatok.

A Magyar Termék Nagydíj Tanúsító Védjegy együttesen magas hozzáadott értéket hordoz kereskedelmi és társadalmi tartalmában egyaránt, erősítve a gazdasági növekedés stratégiáját. Ezért vált a „tanúsított minőség európai útlevelévé!” Az elmúlt két évtized alatt végzett következetes munkával elért sikerek bizonyítják, hogy a MINŐSÉG HAGYOMÁNYT TEREMTETT! A rendszer továbbra is hozzá kíván járulni a pályázaton minősítést szerzett termékek gyártóinak piaci munkájához és export-tevékenységük fejlesztéséhez, amellett, hogy segítséget nyújt a fogyasztók minőségtudatos választásához.

 


Ingyenes sofőr tanfolyam

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A magyar közúti fuvarozásban még mindig sofőrhiány van, annak ellenére, hogy már több ezer gépkocsivezetőt képeztek ki állami támogatással - mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára az M1 aktuális csatornán.

Hozzátette, hogy újraindul a gépkocsivezetők képzése állami segítséggel, az ingyenes tanfolyamokra bárki jelentkezhet, aki megfelel a járművezetési feltételeknek.

Somogyi Gábor szólt arról is, hogy az MKFE támogatja a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) bevezetését, mert az a közlekedés biztonságát, az út- és vagyonvédelmet szolgálja, és segíti a fuvarozók versenyképességét.

Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra: nehéz lesz a túlsúlyos külföldi járműveket „utolérni". Nem szeretnék, ha a rendszerben csak a magyar fuvarozókat bírságolnák meg - tette hozzá.

(forrás: MTI)

  

Csomagolások a digitalizáció korában

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A világ állandóan változik, színesebb, komplexebb, dinamikusabb, műszakilag tökéletesebb lesz, ami kihatással van minden iparágra, így a csomagolóiparra is. Zajlik a negyedik ipari forradalom vagy egyszerűbben ipar 4.0, a digitalizáció térhódítása.

Leegyszerűsítve a digitalizáció az adatok analógból digitálisba való átvitele. A vállalatok számára egy olyan stratégia a jövőre nézve, amely a modern információs, kommunikációs technikán alapul és ezeket használja az üzleti folyamatok javítása céljából. A virtuálisból a reális világba való átmenet, a tárgyak internete, a hálózathoz való csatlakozás nagy potenciált jelent a csomagolóiparban is.

A csomagológépek hatékonyabbak lettek, egy sarzsváltás már történhet teljesen automatizáltan kézi érintés nélkül. Az érzékelők az esetleges hibás termékről jelzést küldenek, a gyártóberendezés ezeket eltávolítja, anélkül, hogy leállna. A hálózathoz csatlakozott csomagológépek nagyon kicsi volument sőt egyedi darabot is tudnak gazdaságosan gyártani.

Az úgynevezett digitális nemesítéssel – nyomtatott elektronika, rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) alkalmazásával – a csomagolások okosak lesznek. Különböző környezeti hatások változására, mint pl. a hőmérséklet, légnedvesség, gyorsulás, mechanikai terhelés, reagálni tudnak. Ehhez a csomagolásba integrált érzékelő szükséges, amely ellenőrzi a tartalmat és informál annak állapotáról. Például a vevő még vásárlás előtt értesülhet arról, hogy a kiválasztott laptop szállításnál leesett a raklapról. Az okos csomagolás tudja, ha a termék megromlott. Egy gyógyszer csomagolás emlékezteti a pácienst a gyógyszer bevételére és helyes adagolására, majd tájékoztatja az orvost és a gyógyszerészt, hogy a gyógyszer bevétele megtörtént.

A digitalizáció a csomagolás-logisztikában is nagy előrelépést jelentett. Nemcsak a fogyasztói csomagolások lehetnek ugyanis okosak, hanem a belső logisztikában használatos csomagolások vagy a raklapok is. Az RFID-val ellátott belső logisztikai csomagolások vagy raklapok nagy átlátszóságot biztosítanak a teljes hálózatban.

Az e-kereskedelem sikeréhez nagyban hozzájárultak a hálózatba kapcsolt csomagolások, hiszen a csomagolás befolyásolja a logisztikai folyamatokat és kapcsolatot tart a vevővel. Az online csomagolások a térfogat kihasználtsága területén azonban bőven van még javítani való.

Az ipar 4.0 fontos állomása a 3D nyomtatás elterjedése. A 3D nyomtatást az egyedi csomagolási megoldások, és a csomagolás-logisztikában, innovatív szállítói csomagolások tervezéséhez egyaránt alkalmazzák. Lerövidíti a tervezés fázisát, a prototípus készítésének idejét, több termékvariáció kipróbálását teszi lehetővé.

Egy kutatási projekt jól szemlélteti, hogy milyen is az a digitalizált, hálózatos, okos gyártás. Joghurtot lehet rendelni 4 féle alapkrémből, 20 féle gyümölcs hozzáadásával és különböző feltéttel, mint pl. csokoládé vagy műzli. Biológiai, helyi, vagy csökkentett CO2 tartalmú gyártás valamint üveg vagy műanyag csomagolás közül lehet választani, a gyümölcs lehet alul vagy felül vagy keverve. 12 millió kombinációs lehetőség létezik. A folyamatban nem emberek, hanem szoftverek kommunikálnak egymással. Az egyik feladja a rendelést, a másik koordinálja a gyárak közötti kommunikációt, a harmadik szervezi a gyártást. A csomagolásba integrált mikrochip a hálózathoz kapcsolja a terméket, a gyár kommunikál a robotokkal és a töltőgépekkel.
Az okos gyárban minden termék egyedi, egy kuriózum, viszont a szállítószalagról származik, vagyis tömegtermelés által jött létre. A tömegtermelésben jelenleg kevés variációs lehetőség van, ezért a jövőben nagyobb rugalmasságra van szükség ezen a területen.

Az egyértelmű, hogy a digitalizációval a gyártás hatékonyabbá válik, de mi fogyasztók hogyan tudunk ebből profitálni. Egyedi, high-tech terméket kapunk, közel tömegcikk árban?

Kiss Rozália

 


Az RFID piac meghaladja a 11 milliárd dollárt

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A legújabb kutatási eredmények szerint, a teljes RFID-piac 2017-ben eléri a 11,2 milliárd dollárt, folytatva az elmúlt évek növekedési trendjeit.

Az IDTechEx piackutató szervezet, Piaci szereplők és Lehetőségek 2017 – 2027 című RFID-tanulmánya szerint a teljes RFID-piac 2017. évi forgalma 11,2 milliárd dollárra emelkedik, a 2016-os 10,52 milliárd dollárról és 2015-ben elért 9,95 milliárd dollárról. - Ez a szám tartalmazza az RFID címkéket, a leolvasókat, a szoftvereket és a kapcsolódó szolgáltatásokat is, mind a passzív, mind az aktív RFID megoldások esetében.

A kiskereskedelemben az RFID-t továbbra is elsősorban a ruhák címkézéshez használják, a jelentés szerint csupán ez az egy alkalmazás 8,7 milliárd RFID-címkét igényel 2017-ben, de még mindig sok a növekedési lehetőség, hiszen a ruházati cikkek 2017-ben kevesebb, mint 20 százalékát teszik ki a teljes címkézhető piacnak. Más területeken, például közlekedési jegyek formájában 825 millió RFID címkét, állatok címkézésére pedig, - mely törvényi követelmény egyre több területen -, előre láthatólag 480 millió címkét használnak fel 2017-ben.

Összességében az IDTechEx arra számít, hogy 2017-ben világszerte 18,2 milliárd címkét fognak értékesíteni, szemben a 2016-os 15,2 milliárddal. A növekedés legnagyobb része passzív UHF (RAIN) RFID címkékből származik. Bár 2017 első félévében az UHF RFID címke eladási értéke 25%-a volt a HF címke eladási értékének, ez főleg abból adódik, mert a biztonsági szempontokból használt HF címkék magasabb árat mutatnak, mint az olcsóbb, általában eldobható címkék.

Mit takar az UHF RFID?

Ultrafrekvenciás (UHF) RFID címkéket jelöl, és az RFID piac leggyorsabban növekvő szegmense. Az UHF frekvenciasáv 300 MHz és 3 GHz közötti tartományba esik. A RAIN RFID rendszerek megfelelnek az UHF Gen2 szabványnak és a 860-960 MHz sávot használják. Bár régiónként némi eltérés tapasztalható, a RAIN RFID rendszerek a legtöbb országban 900 és 915 MHz között működnek.

(A Labels & Labelling cikke nyomán)

  

Globális EB szeminárium-sorozat

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Az elektron beam (EB) termékek fejlesztője és gyártója, az ebeam Technologies egy szeminárium sorozatot tart, szerte a világon, amelyek bárki számára nyitva állnak az EB technológia üzleti előnyeinek megismerésére.



A szemináriumokat idén szeptembertől decemberig tartják Belgiumban, Nagy Britanniában, Németországban, Lengyelországban, Japánban és Kínában, ahol bemutatják, az EB technológiák hogyan javíthatják a minőséget, gyorsíthatják fel a folyamatokat, növelhetik a teljesítményt és segíthetnek a fenntarthatósági célok elérésében.

A szemináriumok menetrendje:

  • Japán: Yxlon International KK, Yokohama – szeptember 21, 10 – 15 h (a technológiai bemutatóval együtt)
  • Belgium: Labelexpo Europe 2017, Brüsszel –szeptember 26, 10 – 13 h (a technológiai bemutatóval együtt)
  • Kína: Jia Tong University, Sanghaj – október 12, 10 – 15 h
  • Nagy Britannia: Innovation Center, Daresbury –november 7, 10 – 15 h (a technológiai bemutatóval együtt)
  • Lengyelország: Hotel Lord, Warsaw –november 9, 10 – 15 h
  • Németország: Novotel München Airport – november 30, 10 – 15 h

Az ebeam Technologies elmondta, ezzel a szeminárium sorozattal az a célja, hogy az EB technológia "minden iparág számára elérhetőbbé váljon", és segítse a vállalkozásokat és a rendszerfejlesztőket az innovációban.

Az első európai szeminárium, amelyet az Uteco Converting és az INX Digital International közösen szerveznek, a Labelexpo Europe 2017 ideje alatt, a digitális nyomtatásra összpontosít, illetve, hogy az innováció hogyan segítheti a vállalatokat a piaci igények kielégítésében és hogyan mehetnek ezek elébe. A szeminárium végén az Uteco, az ebeam és az INX Digital bemutatja új, közösen kifejlesztett személyre szabási megoldását, tömeges címkékhez és csomagokhoz, keskeny pályán, digitális nyomtatással.

A további szemináriumok középpontjában a polimerek térhálósodása, az élelmiszer-csomagolások sterilizálása, valamint az élelmiszerek biztonsága áll majd.

A preferált szemináriumra ide kattintva regisztrálhat >>

 

5. oldal / 19

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

november 2017
H K SZ CS P SZ V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Black Friday akció
Ma 2017. november 23., csütörtök, Kelemen és Klementina napja van. Holnap Emma napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 68 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com