Pack-Market Portál



Az RFID piac meghaladja a 11 milliárd dollárt

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A legújabb kutatási eredmények szerint, a teljes RFID-piac 2017-ben eléri a 11,2 milliárd dollárt, folytatva az elmúlt évek növekedési trendjeit.

Az IDTechEx piackutató szervezet, Piaci szereplők és Lehetőségek 2017 – 2027 című RFID-tanulmánya szerint a teljes RFID-piac 2017. évi forgalma 11,2 milliárd dollárra emelkedik, a 2016-os 10,52 milliárd dollárról és 2015-ben elért 9,95 milliárd dollárról. - Ez a szám tartalmazza az RFID címkéket, a leolvasókat, a szoftvereket és a kapcsolódó szolgáltatásokat is, mind a passzív, mind az aktív RFID megoldások esetében.

A kiskereskedelemben az RFID-t továbbra is elsősorban a ruhák címkézéshez használják, a jelentés szerint csupán ez az egy alkalmazás 8,7 milliárd RFID-címkét igényel 2017-ben, de még mindig sok a növekedési lehetőség, hiszen a ruházati cikkek 2017-ben kevesebb, mint 20 százalékát teszik ki a teljes címkézhető piacnak. Más területeken, például közlekedési jegyek formájában 825 millió RFID címkét, állatok címkézésére pedig, - mely törvényi követelmény egyre több területen -, előre láthatólag 480 millió címkét használnak fel 2017-ben.

Összességében az IDTechEx arra számít, hogy 2017-ben világszerte 18,2 milliárd címkét fognak értékesíteni, szemben a 2016-os 15,2 milliárddal. A növekedés legnagyobb része passzív UHF (RAIN) RFID címkékből származik. Bár 2017 első félévében az UHF RFID címke eladási értéke 25%-a volt a HF címke eladási értékének, ez főleg abból adódik, mert a biztonsági szempontokból használt HF címkék magasabb árat mutatnak, mint az olcsóbb, általában eldobható címkék.

Mit takar az UHF RFID?

Ultrafrekvenciás (UHF) RFID címkéket jelöl, és az RFID piac leggyorsabban növekvő szegmense. Az UHF frekvenciasáv 300 MHz és 3 GHz közötti tartományba esik. A RAIN RFID rendszerek megfelelnek az UHF Gen2 szabványnak és a 860-960 MHz sávot használják. Bár régiónként némi eltérés tapasztalható, a RAIN RFID rendszerek a legtöbb országban 900 és 915 MHz között működnek.

(A Labels & Labelling cikke nyomán)

 


Csomagolások a szépségiparban

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail


Az igényes kozmetikai csomagolások általában értékes csomagolóanyagok, különleges grafikai megoldások és nemesítések kombinációi által jönnek létre. A csomagolások tervezésénél az egyedi kialakítás különösen fontos. Az Edelmann kombinálja a nemesítési technikákat, pl. a fényes és matt lakkozott felületek váltakozásával különleges hatás érhető el, kiemelhető ily módon a felirat vagy egyes felületeket hangsúlyosabbá lehet tenni. Prégeléssel pedig az egyes grafikai elemek hangsúlyozásán kívül különleges tapintás élményt lehet elérni.  A Stora Enso a nemesítések mellett nagyon kiemeli az alapanyag választás fontosságát a kartontermékek esetében. A kartonok legfontosabb technikai paraméterei a fehérség és a fényesség. Az Ensocoat karton felületi simasága, fehérsége kiváló nyomatatási eredményt garantál.

Fókuszban a természetesség
A szépségiparban nemcsak az alapanyagoknak, a gyártásnak is fenntarthatónak kell lenni, valamint a csomagolással szemben is hasonló igényeket támasztanak a fogyasztók. Keresettek a reciklálható csomagolások olyan gyártásból, ahol a források kímélése kiemelten fontos. A megújuló nyersanyagok felhasználása mellett, a vállalatok anyag takarékos csomagolásokat kínálnak, amelyekből kevesebb hulladék képződik. A flakonban, tégelyben, tubusban lévő maradékok mennyiségének csökkentése, azaz a csomagolások jobb kiüríthetősége is fontos paraméter. Különösen a natúrkozmetikai készítményeknél nagy figyelmet fordítanak a fenntartható csomagolási koncepcióra. Az eredetileg cipőgyártó Birkenstock egy natúrkozmetikai sorozatot fejlesztett ki, amelynek csomagolása utántöltő rendszerű. A flakonok és az airless rendszerek megújuló nyersanyagbázisú parafa aljat kaptak, és cserélhető betéteket tartalmaznak. Az airless pedig védi a terméket az oxidációtól, szennyeződésektől, és a kiszáradástól, mivel nem engedi be a levegőt. A termékek hatóanyaga szintén parafából származik, szuberin tartalmú parafatölgy kivonat.

A biztonság, mint alapkövetelmény
Az érzékeny kozmetikai termékeknél a tisztaság alapvető fontosságú. A gyógyszer-, és élelmiszeriparhoz hasonlóan itt is szigorú higiéniai előírásoknak kell megfelelni. Tisztításkor, fertőtlenítéskor a csomagológépek szerkezeti anyaga nagy terhelésnek van kitéve, lehetőleg semmilyen támadási felületet nem szabad hagyni a szennyeződéseknek. Az IWK fém, műanyag vagy laminált tubusok töltésére alkalmas berendezéseinél kiemelten ügyel arra, hogy ne legyenek holtterek, ahol a baktériumok megtelepedhetnek. A szennyeződések elkerülésének koncepciója már az üres tubusok tálcáról való elvételénél látható. A megfogó kizárólag a külső oldalról érinti a szállítószalagon fekvő üres tubusokat, így szennyeződések bekerülése kizárt.

A megfelelő szín
A csomagoláson a színek megkönnyítik a termék felismerhetőségét, a márka azonosíthatóságát. A fogyasztók könnyebben megjegyzik a színeket, mint a szöveget és tovább megmarad az emlékezetükben. Az erős márkák, mint pl. a Coca Cola vagy a Nivea már a színükkel is összetéveszthetetlenek. A márkaszín kiválasztását speciális színrendszerek segítik. A színskálák standard színeit ofszet technológiával állítják elő, ezekhez lehet igazodni a színek ellenőrzésénél. A standardtól eltérő egyedi színeket is lehet definiálni, minél jobban megközelíti a minta az eredeti anyagot, annál könnyebb az összehasonlítás. Minél jobban egyezik a csomagolás a fogyasztó elvárásaival, annál tökéletesebben tudja képviselni a márkát.

Kiss Rozália
(forrás Interpack szakcikk)

  

Cigaretták egyencsomagolásban

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Megjelent az első egységes csomagolású cigaretta a dohányboltokban Magyarországon - közölte Demjén Tibor, a Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Dohányzás Fókuszpont vezetője az MTI-vel.

Az új márka csomagolásán a 2016. augusztus 20-án hatályba lépett rendelet szerint már nincsenek védjegyek, grafikai szimbólumok és képi megjelenítések.

Az MTI megkeresésére Demjén Tibor kifejtette: az új márkájú cigaretta az Országos Dohányboltellátó Kft. (ODBE) adatai szerint a trafikokba júliusban került forgalomba. A cigarettát a Von Eicken GmbH gyártja, a forgalmazója pedig az Alföld-Tabak Kft..

Az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. honlapján található tájékoztató szerint a jogszabályváltozás elegendő időt biztosít a régi csomagolású dohánytermékek kivezetésére, a dohányboltok készletéből történő kifuttatására.

A tájékoztató ismerteti: a 2016. április 30. után regisztrált és 2016. augusztus 20. előtt forgalomba hozott új márkák és új alfajták 2018. május 20-át követően már csak egységes csomagolásban jelenhetnek meg. Ezzel szemben a 2016. április 30-át követően regisztrált és 2016. augusztus 19. után forgalomba hozott új márkák és új alfajták csomagolása csak egységes lehet.

2019. május 20-ig forgalmazhatóak az egységes csomagolás alkalmazása nélkül azon, már forgalomba lévő dohánytermékek, amelyeket 2016. április 30-ig az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, vagy az ND Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.-nél regisztráltak, és amelyek csomagolása kizárólag jogszabályi rendelkezésből eredő változásokat tartalmaz - olvasható a zrt. tájékoztatójában.

Demjén Tibor közölte azt is, hogy a csomagolásról hozott rendelet szerint a csomagoláson nem lehetnek belső és külső díszítő elemek, azok az előírás formai követelményeinek megfelelően kizárólag a márkanevet vagy a vállalat, vállalkozás nevét és a dohánytermék típusának megjelölését tartalmazhatják, az egészségvédő figyelmeztetéseket semmilyen módon nem takarhatják el.

Az egységes csomagolástól azt remélik, hogy csökkenti a dohánytermékek vonzerejét, megfékezi azt, hogy a dohánytermékek csomagolását reklámok és promóciók formájában is felhasználják, korlátozza a csomagolás és címkézés megtévesztéseit, növeli az egészségvédő figyelmeztetések hatékonyságát.

Az egységes csomagolást először a világon Ausztráliában vezették be 2012. decemberében, az Európai Unió területén Írországban 2017. május 20-tól csak egységes csomagolásban forgalmazhatóak a dohánytermékek, az Egyesült Királyság és Franciaország szintén bevezette ezt az intézkedést.

(forrás: MTI)

 


WPO Position Papers

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A WPO új „Position Papers” kiadványokat jelentet meg a globális csomagolási közösség számára. Az új kiadványok az "Oktatás és képzés a csomagolásban" és a "Csomagolás és ellátási lánc menedzsment" témakörökben érhetők el.

Chicago (USA), - a WPO (World Packaging Organization) két új Position Papers kiadványt tett közzé, amelyek letölthetők a www.worldpackaging.org címről. A WPO alelnöke, Pierre Pienaar által írt "Oktatás és képzés a csomagolásban" című kiadvány egyértelmű és átfogó képet ad arról, hogy mi a csomagolás és milyen szerepet játszhat az oktatás a csomagolás területén.

"Ennek a tanulmánynak az a célja, hogy segítsen előmozdítani a globális csomagolási oktatást, mind a fejlett, mind a fejlődő világban. Ez a dokumentum egyike a WPO állásfoglalásainak, amelyek célja egyértelműen megfogalmazni a szervezet nézeteit és gondolkodását a csomagolási oktatás szempontjából kulcsfontosságú kérdésekben.”

A cél, hogy a WPO szabványosítással, kapacitásépítéssel segítse a tagországokat a megfelelő stratégiák kidolgozásában a csomagolás oktatására a globalizált világban. Mivel ez egy gyorsan fejlődő terület, a vázolt helyzet valószínűleg fejlődik, és később felülvizsgálatra kerül majd sor "- írja Mr. Pienaar a bevezető fejezetben.

A Packaging Science and Economics alelnöke, Dr. Carl Olsmats, aki a "Csomagolás és ellátási lánc menedzsment" című kiadvány szerzője, így foglalta össze a téma fontosságát: "Világos, hogy a csomagolás jelentősen hozzájárulhat a teljes ellátási lánc teljesítményéhez. Ennek a lehetőségnek a kiaknázásához fontos, hogy a csomagolóipar hosszú távú kapcsolatokat építsen ki, nemcsak a közvetlen ügyfelekkel, hanem az ügyfelek ügyfeleivel és végső soron a végfelhasználókkal is. A csomagolórendszereknek alkalmasaknak kell lenniük a szükséges funkciók véghezvitelére az ellátási láncban. Ezen követelmények közé tartoznak a fenntarthatósági igények, a lokális piacoknak való megfelelés, vagy az újrahasznosítási rendszerekkel való együttműködés. Az ellátási lánc integrációja kulcsfontosságú csomagolási stratégia a holisztikus csomagolási küldetés teljesítéséhez, azaz hogy több forrást takarítson meg, mint amennyi költséggel jár. "

Mindkét „Position Paper” kiadvány, valamint további anyagok, letölthetők, (angol nyelven), ide kattintva >>
 

  

Bliszter-csomagolás, műanyag nélkül

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A világ egyik legelterjedtebb csomagolási formája - a bliszter-csomagolás – már készülhet teljes mértékben kartonpapírból is. Két fő előnye a környezetre gyakorolt hatás csökkentése valamint a fogyasztói düh és az önsérülés veszélyének mérséklése.

A bliszter-csomagolások a kiskereskedelemben jellemzően tartóhoz vannak rögzítve, és gyakran tartalmaznak egy kartonpapír-hátlapot, valamint egy átlátszó műanyag „buborékot”, hogy megjelenítsék a terméket a fogyasztónak. A norvég Moltzau cég érdekes tervezése, a Cefapac, kedvezőbb környezeti hatást eredményez, könnyebben nyitható és mindezekért már díjat is nyert.

„Fejlesztési munkánknak két kiindulópontja volt: a környezeti hatás csökkentése és egy könnyebben nyitható bliszter-csomagolás létrehozása" - magyarázta Eirik Faukland, a cég K + F csomagolási veteránja. "A műanyag bliszter-csomagolások nyitásának nehézségével kapcsolatos jól ismert probléma megoldására az alapkoncepció az volt, hogy a műanyagot kartonra cseréljük. A Cefapac megoldás egyedisége abban rejlik, hogy az összes hagyományos hajtást perforációval helyettesítjük, ami megadja a kívánt nyitási tulajdonságokat.”

Azonban, ha a perforáció helyettesíti a hajtást, a kockázat az, hogy nem képes megfelelően védeni a csomag tartalmát. Ezért döntő fontosságú, hogy milyen a felhasznált kartonpapír.

"Az Invercote kiváló szakítószilárdsága a jó minőségű csomagolás előfeltétele, így a Moltzau által gyártott csomagolásokon a perforációk lehetővé tették az ügyfelek számára, hogy növeljék a töltővonalak sebességét, a hagyományos csomagolóanyagok használatához képest " - tette hozzá Faukland.

A világ vezető sí-viasz gyártója, a Swix már Cefapac csomagolásban hozza forgalomba viaszait. Ilyen csomagolásban már kaphatók sebtapaszok és nem vényköteles gyógyszerek, kötszerek is. A Cefapac megoldást 2015 őszén a Scanstar, Skandináv csomagolási díjjal jutalmazták, 2017-ben pedig elnyerte a WorldStar díjat is.

Melegen dicsérték a svéd és norvég reumatológiai egyesületek képviselői is Eirik Faukland urat, a csomagolás tervezőjét, mert ezek az egyesületek aktívan ösztönzik a csomagolóipart a csomagolás könnyebben nyitható formáinak fejlesztésére.

 

6. oldal / 12

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 24., szombat, Mátyás napja van. Holnap Géza napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 25 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com