Pack-Market Portál



Elindult a jelentkezés a drupa 2020 kiállításra

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Eldördült a startpisztoly a nyomtatási technológiák vezető világvásárához / A speciális témák az ágazat innovációs képességére összpontosítanak / Új kiemelt látványelem az „embrace the future“

Eldördült a startpisztoly a drupa 2020 szakvásárhoz! Világos stratégiai orientációval, új kommunikációs irányvonallal és jövőbe mutató, csúcstechnológiai témákkal hívja a nyomtatási technológiák vezető világvására a kiállítókat, szerte a világból, hogy 2020. június 16 - 26. között felvonultassák innovációikat Düsseldorfban. A kiállítók online regisztrációja már elérhető a www.drupa.com honlapon. A jelentkezési határidő 2018. október 31.

A drupa 2016 kiállítói ezekben a napokban kapják kézhez a drupa 2020 szakvásárt bemutató, méltóan magas színvonalon nyomtatott arculati kiadványt. A világméretű marketingkampány a május 4 - 10. között rendezett interpack 2017 szakvásáron, a nemzetközi csomagolóipar és a kapcsolódó technológiai iparágak legnagyobb seregszemléjén vette kezdetét. A drupa 2020 sajtókonferencia keretében mutatkozott be itt a nemzetközi médiapartnereknek.

A drupa 2016 kiemelkedő látványelemeinek érzelem-gazdag továbbfejlesztésével hangoljuk a nyomdai ágazatot a 2020-as seregszemlére. A Niehaus Knüwer and friends ügynökséggel megvalósított koncepció azt a hihetetlen ütemű és mértékű változást tükrözi, amelyet az iparágban tapasztalhattunk; az új kiemelt látványelem a szépséget, az esztétikumot, a kreativitást ötvözi a mély tartalommal. Sabine Geldermann, a drupa igazgatója és a Messe Düsseldorf vásárvállalat nyomtatási technológiai vásárainak globális vásárigazgatója külön felhívta a figyelmet a kiemelt látványelem nemes vonásaira és kitapinthatóságára. „A pillangó törékeny szárnyai az útra kelést és a változást jelképezik – ez az átalakulási folyamat érint minden iparágat, de mindenekelőtt a hagyományos nyomdászatot, annak minden egyes vállalatát és szakemberét. Ez szemléletváltással, az új folyamatokhoz való alkalmazkodással és új üzleti modellek térnyerésével jár együtt – ez a változás az emberek fejében zajlik. Az új marketingkampány középpontjában különböző egyének állnak, egyrészről hangsúlyozva a drupa nemzetközi jellegét, másrészről pedig azt, hogy egy szakvásár az érzelmeket és az élményeket képviseli és végül, de nem utolsó sorban - az emberek közötti üzletkötést. Az egyes fejek körül színes, a nyomtatott termékek sokoldalú alkalmazási lehetőségeit jelképező számjegyeket látunk. A drupa 2020 az „embrace the future“ jelmondattal hívja a kiállítókat és látogatókat, hogy aktívan éljék meg és fogadják el a jövő technológiai újdonságait, irányzatait és kihívásait, hogy saját vállalati folyamataikban is sikerrel valósítsák meg az újítást és kiaknázzák az ebből származó új lehetőségeket.”

Ennek köszönhetően a drupa 2020 szakvásár a 2016-os siker folytatása lesz abban a tekintetben is, hogy az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen jelentős nemzetközi súllyal és befolyással. A drupa 2020 következetesen folytatja az eddigi erőfeszítéseket: az újrapozícionálást és a jelentős növekedési potenciállal kecsegtető, jövőbemutató témák előtérbe helyezését. A szakvásár kínálati profilja könnyen átláthatóan tagolódik az alábbi termékcsoportokra:

1. nyomdai előkészítés / nyomtatás
2. média-előkészítés / többcsatornás hasznosítás
3. nyomdai utómunkák / konvertálás / csomagolás
4. a jövő technológiái
5. anyagok
6. berendezések / szolgáltatások / infrastruktúra

Kiemelt témák: csomagolások gyártása, funkcionális, térbeli és ipari nyomtatás

A nemzetközi viszonylatban is bővülő felvevőpiacok, valamint az iparágak és márkás termékek gyártóinak egyre magasabb követelményeinek tükrében a csomagolások gyártása a drupa 2020 keretében is az egyik kiemelt témakör. A csomagolás és a címkézés területén megjelent technológiai fejlesztések újabb innovatív megoldásokat kínálnak az egyedi kialakítás és megszemélyesítés területén, emellett pedig nő az okos és az intelligens csomagolás, a csomagolásdesign és a feldolgozás jelentősége, ami átalakítja az egész ágazatot is. Aki sikerrel akarja formálni ezt a versenyt, annak magas szintű szaktudással kell rendelkeznie az új, a drupa 2020 keretében számos kiállítói standon előtérbe kerülő technológiák területén.

A csomagolás témakörének kiemelt jelentőségét 2020-ban is a Touchpoint Packaging szemlélteti. Ezt a drupa 2016 keretében nagy visszhangot kiváltva bemutatkozó fórumot ismét az epda, az Európai Csomagolásdesign Szövetséggel, a márkás termékek és csomagolási tervezők vezető európai szakmai szövetségével szoros együttműködésben dolgozzák ki és rendezik meg.

A fórum a márkákhoz tartozó csomagolások előállításának teljes skáláját bemutatja: az anyagoktól a tervezésen és nyomtatáson át a feldolgozásig és értékesítésig. A folyamatban érintett valamennyi szakma – a márkás termékek gyártói, a csomagolás-tervezők, az anyaggyártók vagy a rangos nyomda- és nyomdai feldolgozó vállalatok – bevonásával a fórum kiemelkedően ötletadó lehet, ahol a jövő fejlesztéseinek meghatározó kérdésfelvetéseihez mutatnak be alternatív megoldási irányokat.

A jövőt számos vonatkozásában érhetjük majd tetten a seregszemlén, mindig előtérbe helyezve az újat, a hagyományokkal szakítót és a meglepőt. Az AMAZING, INSPIRING, EXCITING és UNEXPECTED címszavakkal várják a Best Cases mintabemutatókon a különböző piacokat szolgáló innovatív technológiai alkalmazások és jövőbemutató csomagolási megoldások bemutatásával ötletelésre és párbeszédre a kiállítókat és látogatókat.

A fórum a márkás termékek új iránt nyitott gyártóit, a csomagolás-tervezőket, valamint a csomagolóipari vállalatokat szólítja meg, akik tevékenyen részt vehetnek a Touchpoint Packaging formálásában. A tapasztalt profi szakemberek mellett ugyanúgy várják a fiatal tehetségek részvételét a folyamatban érintett valamennyi szakmából.

A drupa 2020 további kiemelt témái között találjuk többek között a funkcionális nyomtatást, a 3D nyomtatást és az ipari nyomtatást. Ez a három alkalmazási terület jelentős fejlődési potenciállal rendelkezik és ebből következően új felvevőpiacokkal kecsegtet. A csomagolások globális piacán is nagyon fajsúlyosak ezek a technológiák, hiszen az intelligens csomagolásoknak járulékos funkciókat is kölcsönöznek és a különböző nyomtatási technológiáknak köszönhetően változatos hordozó anyagok választását teszik lehetővé. Az ipari nyomtatás területén sok esetben olyan nagyszabású témák nyomják rá bélyegüket a szakmai vitára, mint a „mesterséges intelligencia” és a „robotika”, az új workflow-k alkalmazása a gyártási folyamatban és az „Ipar 4.0 következő nemzedéke”: a közeljövőben ezek egyaránt jelentősen meg fogják változtatni a szakmai és a munkakörnyezetet.

A drupa 2020 – a nyomtatási technológiák elsőszámú seregszemléje – bemutatja a világ nyomdaipari és média ágazatában, valamint a csomagolóiparban használt valamennyi műszaki és technológiai eljárást. Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásárvállalat ügyvezetésének elnöke biztos abban, hogy „a nemzetközi kiállítók innovációival, valamint a kísérő rendezvények szerteágazó skálájával a drupa 2020 döntő lökést ad az ágazat fejlődésének. A seregszemle inspirálja a piacokat és a vertikálisan szervezett iparágakat, egyúttal pedig kitűnő lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre, üzletkötésre és üzleti ötletek begyűjtésére. A drupa az ágazat innovációs képességét helyezi előtérbe, különleges platformot kínál a jövő technológiáinak a kiemelt témákban, egyúttal pedig a kísérő rendezvények sokaságát is nyújtja – többek között a Touchpoints, a drupa cube és a dip keretében – az ismeretek megosztásához és a párbeszédhez. Az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen széles körű és mélyreható jelentőséggel” – tette hozzá Dornscheidt úr.

 


Interpack 2017 - Düsseldorf

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Rekordot döntött a nemzetközi részvétel, 170 500 szakmai látogató gondoskodott a bőséges megrendelésekről a kiállítóknak.

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

Az interpack 2017 szakvásár, a csomagolóipar és a kapcsolódó folyamatalapú ágazatok világviszonylatban is legnagyobb és legjelentősebb rendezvénye, május 4.-10. között zajlott a düsseldorfi vásárvárosban, melynek valamennyi csarnokát, és a szabad területeken még további sátor-épületeket is, kitöltött a 2 865 kiállító által bemutatott kínálat. A vásár 7 napja alatt 170 500 látogató tekintette meg az újdonságokat, a már-már zavarba ejtően bőséges kínálatot. 74 százalékuk Németországon kívülről érkezett Düsseldorfba, háromnegyedük pedig, döntésekért felelős vezető volt.

A német- és a további 167 országból érkezett szakemberek jelentős részaránya nagyon elégedett visszhangot váltott ki az ígéretes üzletek előkészítésének, sőt akár konkrét, nem ritkán még euróban is hétszámjegyű üzletkötésnek örvendő kiállítók körében. A látogatók másrészt a kiállított innováció utolérhetetlen sokaságának és a páratlan piaci áttekintésnek örülhettek. Ezt tükrözte a szakvásár látogatói értékelése is: a megkérdezettek közel 98 százaléka a hivatalos felmérésében azt válaszolta, hogy elégedett vagy nagyon elégedett az interpack 2017 szakvásáron tett látogatásával.         

A látogatók az interpack valamennyi kínálati csoportjára kíváncsiak voltak, de ezen belül a csomagolóanyagok gyártása iránt mutatkozott meg a legnagyobb érdeklődés.

„Az interpack egyértelműen kihagyhatatlan seregszemléje az iparág vállalatainak, egyúttal pedig páratlan lendületet is ad a fejlődésnek. A három évente rendezett szakvásár nem pusztán egyedülálló seregszemle, hanem egy olyan hely is, ahol a szerte a világból érkezett gyártók és szolgáltatók találkoznak a vevőikkel, hogy eszmét cseréljenek és üzletet kössenek” – hangsúlyozta Friedbert Klefenz, az interpack 2017 elnöke.

„Az interpack ismételten és látványosan bizonyította, hogy három éves rendezésével joggal tekintik az iparág legnagyobb jelentőségű rendezvényének és innovációs színterének. Az újonnan létrehozott ’interpack alliance’ koncepciójával az interpack, mint az ágazati vásárok a bővülő külpiacokon rendezett testvérvásárainak zászlóshajójaként nagyobb jelenlétre tett szert, így még több csúcsvezetőt vonz Düsseldorfba” – mondta el Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője.

Meghatározó irányzatok: digitalizáció, Ipar 4.0 és fenntarthatóság
Számos kiállítói standon a gyártási folyamat további, az Ipar 4.0 alkalmazások felé mutató digitalizációja volt meghatározó. Az ily módon hálózatba kapcsolt gyártás révén lehet például gazdaságosabban előállítani a megszemélyesített csomagolásokat vagy garantálni a visszakövethetőséget. Ezen kívül a csomagológépek és a gyártósorok moduláris kialakítása, valamint az optimális digitális kezelőrendszerek fontosak a gyártási folyamat egyszerűsítése és a gyártási tételek nagyságrendjében és a termékváltozatokban bekövetkező változások leginkább rugalmas kezelése érdekében. Hogy már a gépek és berendezések gyártási folyamatában, valamint oktatásában és üzemeltetésében kezelhetővé tegyék ezeket, egyes vállalatok a virtuális valósághoz kapcsolódó, az adott gép vagy berendezés megtapasztalását átfogóan biztosító alkalmazásokra építenek, amelyeket több helyen ki is lehetett próbálni. Mi is megtettük a Gebo Cermex standján, valóban érdekes, előremutató megoldásokat tapasztaltunk. A fenntarthatóság témaköre az interpack 2017 szakvásáron is mindenütt jelen volt. A kiállító vállalatok az erőforrások hatékony felhasználását mutatták be mind az egyre vékonyabb falvastagságú anyagok, mind pedig a gyártási folyamat vonatkozásában. Ezen kívül bővülő teret kapnak az alternatív csomagolóanyagok.

Kiemelt témák és kísérő-rendezvények
Az Ipar 4.0 vonatkozásában nem csupán a kiállítók mutattak be innovatív megoldásokat, hanem a VDMA, a Német Gép- és Berendezésgyártók Szövetsége által rendezett, azonos nevű interpack különbemutató is felvonultatta a legújabb ötleteket és megoldásokat. A legnagyobb szakmai visszhangot többek között a „smart4i” rendszer váltotta ki, amely megszemélyesített külső akkumulátorokat gyártott és csomagolt. Ezen a soron nem csupán a teljes gyártási folyamat volt digitális, az online rendeléstől a visszakövethetőségig, hanem magát a gépet is, a digitális ikerpárjának köszönhetően, rekordidő alatt építették fel, ezt megelőzően pedig több egyetem együttműködésében és összefogásában tervezték.

WorldStar Awards
A Csomagolási Világszövetség (WPO) az Interpack 2017 szakvásáron adta át a WorldStar díjakat a nyerteseknek. Több mint 400 ember vett részt a WorldStar Gálán, május 4-én, a világ legfontosabb globális csomagolási versenyének díjátadóján. A rendezvény során 140 nyertes vehette át díját, akik 35 országból érkeztek.

Japán volt a rendezvény legnagyobb nyertese, összesen 20 trófeával, majd Németország követte, 18 díjjal. Hazánkból a Codex Zrt., a dr-PLAST Engineering Zrt. és az STI Petőfi Nyomda Kft. vehette át nyereményét, utóbbi két díjat is kapott.
Bővebb írásunkat a témában, itt találja >>

SAVE FOOD kongresszus és az innovationparc
A SAVE FOOD kezdeményezés az alapítása óta eltelt hat évben széleskörű, több mint 850 tagot számláló szövetséggé vált, nemzetközi gyártó cégek, szakmai szövetségek, civil szervezetek és kutatóintézetek részvételével. A kezdeményezés egyes mérföldköveit, elsősorban, az interpack égisze alatt rendezett SAVE FOOD kongresszusok jelentik, ez harmadik alkalommal május 4-én, a vásár első napján került megrendezésre. Külön írásunk a kongresszusról, itt érhető el >> A kongresszus többdimenziós megközelítést alkalmazott annak érdekében, hogy átfogóan megvilágítsa az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek kérdését. Olyan rangos politikai hozzászólók, mint Vytenis Andriukaitis uniós egészségügyi és élelmiszer-biztonsági biztos, az élelmiszer-feldolgozó ipar indiai minisztériumának főtitkára és pénzügyi tanácsadója, Gargi Kaul mellett tudományos szakemberek, lelkes civilek és az ipari képviselői egyaránt részt vettek. A kongresszus során a perspektíva is megváltozott és az átfogó megközelítés mellett nemzeti szintű részleteket is előtérbe helyezett – idén Indiára összpontosítva, melynek keretében az ENSZ Élelmezési Világszervezete (FAO) a kezdeményezés által finanszírozott, a fontos alapvető élelmiszerek veszteségeit okozó mechanizmusokat és megoldási lehetőségeket kutató indiai tanulmány eredményeit is bemutatta.

A SAVE FOOD partnerei, a Messe Düsseldorf vásártársaság és a FAO a kongresszus keretében írta alá a következő évek együttműködését rögzítő egyetértési megállapodást. „Az interpack egyértelmű védjegye, hogy a partnerünkkel, az FAO-val karöltve, valamint az iparral és számos támogatóval együttműködve a jövőben is síkra szállhatunk az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek ellen. Ezzel egy jó ügy mellett harcolunk és egyaránt kommunikáljuk a témában rejlő lehetőségeket mind a csomagolóipar, mind  pedig a kapcsolódó folyamat alapú iparágak felé” – fejtette ki Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke.
Kapcsolódó cikkünket itt olvashatja >>

Az interpack 2017 keretében az innovationparc különbemutatót szintén a SAVE FOOD témakörének szentelték, így itt is az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteség korlátozására irányuló, gyakorlatias megközelítéséket láthattunk: bemutatásra került például, a Csomagolási Világszövetség (WPO) standján az a WorldStar díjat is elnyert gyümölcs csomagolási megoldás, amelynek abszorbere elnyeli az érés közben termelődő etilén gázt, így megnövelheti az eltarthatóságot.

components: nagyon jó fogadtatásra talált az új koncepció
A „components – special trade fair by interpack” 2017-re átdolgozott koncepcióját a látogatók nagyon jól fogadták. Az elégedett kiállítók visszajelzése szerint ráadásul a látogatók magas szakmai hozzáértésről tettek tanúbizonyságot. „A három évvel ezelőtti visszafogott premiert követő második components a vásárvároson belül központi helyet kapott és az interpack teljes ideje alatt zajlott, és ez tökéletesen helyes megoldásnak bizonyult. A témakör jelentőségét egyébként sem vitatták soha, hiszen a félgyártmányokat, részegységeket és szoftvereket biztosító beszállító ipar fontos szerepet tölt be a csomagolóiparban és a folyamat alapú ágazatokban, a gyártási folyamatok digitalizációjában, egészen az Ipar 4.0 által fémjelzett megközelítésekig. A jövőben ezért a components különbemutatót az interpack alliance Németországon kívüli szakvásárain is megrendezzük” – jegyezte meg Bernd Jablonowski, az interpack portfólió igazgatója.

Magyar kiállítók
A düsseldorfi interpack-on ez alkalommal is számos magyar kiállító vett részt. Már rendszeres, visszatérő kiállítónak számít a HACONA Kft. és a Pro Form Kft. Idén először vett részt önálló standdal a Budagép Kft., a Poliol PET Packaging Kft. és a Ziegler János Kft. A Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetséggel együttműködve idén is szervezett egy magyar közösségi standot az interpack-ra. Ezen a standon hét kiállító vett részt, közülük többen már szintén visszatérő kiállítói a vásárnak, mint a Krajcár Kft., a Mátrametál Kft. és a Pikopack Kft., valamint a Flexo Innovációs Klaszter. A közösségi standon idén először mutatkozott be a Boxprint Kft., a CODEX Zrt. és a Sipospack Kft. A párhuzamosan megrendezett beszállítói kiállításon, a components-en pedig a Bervina Kft. vett részt. 
        
Az interpack ismét nagyon népszerű volt a magyar szakemberek körében: mintegy 1000 szakmai látogató kereste fel az idei düsseldorfi kiállítást.

A soron következő interpack szakvásárt három év múlva, 2020. májusában rendezik majd a düsseldorfi vásárvárosban, ami akkorra már rendelkezni fog a teljesen új déli vásárkapuval és a megújult 1-es csarnokkal is. - A vásár pontos időpontját később teszik közzé.

  

SAVE FOOD kongresszus az interpack 2017 szakvásáron

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A Messe Düsseldorf vásártársaság és az FAO aláírta az együttműködés meghosszabbítását.

A Messe Düsseldorf vásártársaság és az Egyesült Nemzetek Szervezetének Élelmezési Világszervezete (FAO) megegyezett a SAVE FOOD kezdeményezés keretében folytatott együttműködés a következő évekre szóló folytatásában.

Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke és Kostas G. Stamoulis, az FAO gazdaság- és társadalomfejlesztési részlegének főigazgató-helyettese az interpack szakvásáron rendezett 2017-es SAVE FOOD kongresszus keretében írta alá május 4-én az erre vonatkozó együttműködési megállapodást. Már 2013-ban, két évvel a SAVE FOOD hivatalos, az interpack 2011 keretében szervezett indítása után, rögzítették egy megállapodásban az együttműködést. A kezdeményezés további partnere az ENSZ Környezetvédelmi Programja, az UNEP.

„A SAVE FOOD kezdeményezés az elmúlt hat év során nagyon jól fejlődött. Immáron több mint 850 vállalat, szakmai szövetség, kutatóintézet és civil szervezet tartozik tagjaink közé. Nagyon örülünk annak, hogy a FAO-val közösen tovább tudjuk bővíteni ezt az erős szövetséget, hogy a jövőben is célirányosan és egyesült erővel dolgozhassunk a világméretű élelmiszer-pazarlás és élelmiszer-veszteség elleni küzdelemben” – fejtette ki Werner M. Dornscheidt.

„A hatalmas mértéket öltő élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek problémája ellen, amelyek közül az utóbbi mindenekelőtt a fejlődő országokat sújtja, csak a gyártókkal és más partnerekkel karöltve küzdhetünk. A SAVE FOOD kezdeményezés biztosítja ezt a platformot a kapcsolatépítéshez és a részvételhez konkrét projektekben. Így lehet minden érintett előnyére küzdeni a probléma ellen” – hangsúlyozta Kostas Stamoulis.

A SAVE FOOD kezdeményezés célja, hogy egymásra épülő intézkedésekkel csökkentsük az élelmiszer-pazarlást és az élelmiszer-veszteséget szerte a világban. Az első intézkedés a figyelemfelkeltés a probléma iránt, majd összefogjuk a közösségi és magánszereplők szaktudását. Ennek alapján fogalmazzuk meg az alapvető stratégiákat, végeredményben pedig a konkrét szerepvállalási és beruházási lehetőségeket.

A kezdeményezés ennek érdekében szervez ismétlődő rendezvényeket a SAVE FOOD kongresszus formájában, amelyet 2011 óta az interpack szakvásáron rendeznek meg, illetve a köztes években SAVE FOOD Meeting-eket tartanak a márkás élelmiszerek gyártóival. A svájci Vevey-ben, a Nestlé-nél rendezett első találkozót követően a másodikra az „Exportőrök és beruházók klubjával” és az „AECOC/GS1” spanyol ágazati szövetségek részvételével rendezték Madridban, ahol 2016 szeptemberében Letícia spanyol királynét is a résztvevők között köszönthették.

Az élelmiszerveszteségekhez kapcsolódó tudásanyag felhalmozása érdekében a kezdeményezés a FAO által végzett tanulmányokat finanszíroz a fejlődő és küszöb-országokban. A nemrégiben Indiában készített terepi tanulmány eredményeit a 2017-es SAVE FOOD kongresszus keretében mutatták be.

A konkrét együttműködés egyik legjobb példája a mangó projekt Kenyában. Ennek keretében a helyi Azuri Health a SAVE FOOD tagoktól származó berendezésekkel, szakértelemmel és indító finanszírozással szárított gyümölcsöt készít a mangóból. A kelet-afrikai országban évente 300.000 tonna mangó vész kárba, mert nem szedik le, vagy dolgozzák fel időben. A projekt jól fejlődött, a termékeket hamarosan még Japánba is exportálják.

Ezen kívül az interpack 2017 keretében az innovationparc különbemutató is foglalkozott a SAVE FOOD kezdeményezéssel: itt mintegy 20 vállalat mutatta be a termékeit és lehetséges megoldásait.

A kezdeményezés jövőbeni szerepvállalása elsősorban Kínára és Thaiföldre összpontosít. A Messe Düsseldorf vásártársaság Kínában, illetve Ázsiában már jelen van saját rendezvényekkel, ezért kitűnő helyi kapcsolatrendszerrel is rendelkezik.

A SAVE FOOD kezdeményezéshez, valamint az interpack keretében május 4-én rendezett kongresszusi programhoz kapcsolódó további információk a www.save-food.org oldalon érhetők el.

 


METPACK 2017 – Essen

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A METPACK 2017 a világ egyik vezető fémcsomagolási vására pozitív eredményekkel zárult.

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

A nemzetközi fémcsomagolási vásáron több mint 300 kiállító cég vett részt az esseni vásárközpontban, 2017. május 2. és 6. között. A csomagoláson kívül a kínálatban szerepeltek a gépek és berendezések a dobozok, fedelek és bázisok gyártásához, valamint a töltő- és záró rendszerek. Számos gyártó, köztük az ArcelorMittal, a Belvac Production Machinery, a Can Man, a KBA-MetalPrint, a Lanico, a Mall + Herlan, a Soudronic, a thyssenkrupp Rasselstein és a Valspar mutatták be termékeiket és innovációikat a szerte a világból a vásárra érkezett látogatóknak.

„A METPACK több mint teljesítette az iparág magas elvárásait. Nagyszerű eredménye ismét a látogatók nemzetközi jellegének és kompetenciájának köszönhető. Ez teszi világszerte a legfontosabb értékesítési platformmá az iparágban,”- nyilatkozta Oliver P. Kuhrt, a Messe Essen vezérigazgatója az idei eseményről. A szakkiállítás elsősorban a hatékonyságra és a digitalizálásra összpontosított, Wolfgang Niemsch, a METPACK bizottság elnöke szerint: „A rendszerek és a gépek egyre kevesebb anyagot használnak, és rövidebb átállási idővel dolgoznak. Az Ipar 4.0 szabvány lett az ágazatban, a hálózatos gyártás egyre növekszik, egyre több digitális interfész található a különböző gépek között.”

A kiállítók elégedetten néznek vissza és optimizmussal előre
A kiállítók a látogatók minőségét, a sikeres üzleti találkozókat még a megelőző, 2014. évi vásárénál is magasabbra értékelték. A kiállító cégek 95%-a már a vásáron jelezte szándékát, hogy a következő, 2020-as rendezvényen is részt vesz. A METPACK az aktuális témákról folytatott megbeszélések mellett az iparág hangulatának egyik fontos mutatója is, - ami nagyon jó volt: a kiállítók mintegy 60%-a számolt be az értékesítés emelkedéséről és a látogatók közel kétharmada számít gazdasági fellendülésre. Így a jövőbeli kilátások jobban néznek ki, mint korábban.

A látogatók több mint 70%-a külföldről, elsősorban Európából és Ázsiából érkezett Essenbe. Ez a látogatottság nemzetközi jellegét hasonlóan magas szinten tartja, mint 2014-ben. Legnagyobb hányaduk az élelmiszeriparból jött, ezt követi az italipar és a vegyipar. Mintegy 86%-uk a beruházásokért és a beszerzésekért felelős döntéshozó. A kiállítás látogatói nagyon kedvezően értékelték látogatásukat: több mint 90% elégedett volt a METPACK vásáron eltöltött idejével.

METPACK Innovation Awards

A METPACK különös sikertörténet volt az olasz PrintabLED cég számára, amely megkapta a METPACK Gold Innovation Award díjat, nagy teljesítményű UV-LED rendszereivel érdemelve ki ezt a fémcsomagolások festő- és nyomdai rendszereihez. A zsűri elismerte az UV-LED szárítás technológiájának magas energiahatékonysági és környezetbarát kialakítását a nyomdafestékek, festékek és ragasztók fémcsomagoláson való megkötésére. Az UV-LED szárítók nem használnak higanyt, és szűk emissziós spektrumuk van, így a szárítás során nem keletkezik ózon vagy nemkívánatos sugárzás, illetve kevesebb hőt termelnek, mint a hagyományos UV-lámpák.

A METPACK Silver Innovation Award elismerést Díjat a stuttgarti KBA-MetalPrint nyerte el a CS MetalCan fejlesztéséért. A CS MetalCan, amely tíz festékező egységgel teszi lehetővé az indirekt nyomtatást (Letterset nyomtatási folyamat) fémlemezek, például italdoboz, nyomtatáshoz. A csökkentett átállási idő mellett a zsűri dicsérte, többek között a gyártás magasabb fokú automatizálásából fakadó fokozott biztonságot az üzemeltetők számára.

A METPACK Bronz Innovációs Díjat az amerikai Valspar cég nyerte el, „valPure V70 non-BPA Epoxy” bevonattal. - Az epoxi bevonatokat világszerte használják, de ezek hagyományosan a biszfenol-A (BPA) nevű vegyületen alapulnak, amelynek felhasználása szabályozási korlátozások alá esik. A valPure-V70 termékcsalád tagjait ezért biszfenol-A összetevőt nem tartalmazó epoxigyanta platformon gyártják.

A további kísérőrendezvények közül kiemelkedett a METPACK 25 és a METPACK konferencia. Május 2-án este ünnepelték a METPACK negyedszázados évfordulóját a kiállítók és az iparág képviselői. A konferencia pedig május 3-án zajlott, Dr. Peter Biele, a thyssenkrupp Rasselstein vezérigazgatója, megnyitó beszédében az iparág lehetőségeiről beszélt. A későbbi felszólalók tájékoztatást nyújtottak az új termelési technológiákkal kapcsolatos jelenlegi kutatási eredményekről. Különös figyelmet szenteltek a Biocopac projektnek, amelyben a résztvevők paradicsom-héj kivonatot használnak a konzervdobozok belső bevonatához.

METPACK 2020

A következő METPACK 2020. májusában várja majd a kiállítókat és a látogatókat a Messe Essenben. Bár a pontos dátumot még nem rögzítették, a látogatók több mint 90 százaléka tervezi visszatérését. - Ha a jelenlegi fejlemények tartósak lesznek, az iparág jó kilátásokkal rendelkezik: például az italos dobozok értékesítése Németországban és az aeroszolos palackok világszerte történő eladása emelkedett a közelmúltban.

  

A bioműanyagok a hagyományos műanyagok valódi alternatívájává fejlődtek

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A fogyó ásványolaj készlet, a növekvő ásványolaj árak és az egyre erősödő környezettudatosság miatt a bioműanyagok ma már a műanyag- és csomagolóipar fontos nyersanyagává váltak. Az European Bioplastics prognózisa szerint 2025-ig a bioműanyagok gyártási kapacitása a jelenlegi 20-szorosára fog növekedni, és így 5,7 millió tonna lesz, ami kb. 10 %-a a teljes műanyag gyártásnak.

A bioműanyagokat nem szabad összetéveszteni a biogazdálkodásból származó bio termékekkel. A bioműanyagok vagy biobázisú, és/vagy biológiailag lebomló anyagok. Különbséget kell tenni azonban a két csoport között. A biobázisú vagyis megújuló nyersanyag forrásból származó bioműanyagok felhasználása sokkal probléma mentesebb és ennélfogva a biobázisú anyagok sokkal elterjedtebbek mint a biológiailag lebomló vagyis komposztálható anyagok. A biobázisú műanyagok kémiailag a hagyományos műanyagokkal azonosak, és azokkal együtt történhet az újrafeldolgozásuk, vagyis a hagyományos műanyagokkal együtt reciklálhatók. A komposztálható műanyagok többnyire gyengébb anyag-tulajdonságokkal rendelkeznek, ezért jelenleg belőlük kevés piacképes anyag létezik.

A bioműanyagok legismertebb képviselője a politejsav (PLA), amely biobázisú és komposztálható is egyben. Azonban a PLA mellett vannak ugyancsak széles körben elterjedt egyéb bioműanyagok:

Bio PE
A bioműanyag ipari gyártásában már úttörőnek számít a brazil Braskem, 200 ezer tonna évi kapacitásával világszerte vezető helyen áll. A bio PE gyártásánál a megújuló nyersanyag a cukornád, amelyből bioetanolt állítanak elő, abból pedig etilént, amelyből polimerizációval nyerik a zöld PE-t. Ennek ára ugyan 15-20 %-al magasabb, mint a fosszilis nyersanyagbázisú polietiléné, de folyamatosan növekszik a felhasználás. A bio PE legnagyobb gyártói a Braskem, a Sabic és a Dow Chemical.



Bio PE fóliából gyárt öntapadós címkét az Etiket Schiller. A bio PE fólia fizikai-mechanikai tulajdonságai hasonlóak a fosszilis PE tulajdonságaihoz, a bio PE fólia minden nyomdatechnikai eljárással nyomtatható, az öntapadós címkéhez az összes szokásos ragasztó alkalmazható. A bio PE fóliából történő öntapadós címkegyártás nem jelent jelentős többlet költséget a hagyományos PE fóliához képest.
 


Bio PET
Az italos flakonok egy része 2010 óta bio PET-ből készül. A bio PET nyersanyagának 30 %-a megújuló nyersanyagforrásból származik, cukornád melaszból. A tereftálsav sokáig petrolkémiai bázisú volt, mivel a megújuló nyersanyagból történő gyártás nagyon bonyolultnak és költségesnek látszott. Mára már sikerült növényi bázisú tereftálsavat gazdaságosan előállítani, így a bio PET évi kapacitását 2020-ra 5 millió tonnára becsülik. Az első, részben növényi bázisú PET italosflakont plantbottle néven a Coca Cola hozta forgalomba, a jövőben 100 % növényi bázisú flakont szeretnének bevezetni.


Polietilén-furanoát (PEF)

A PEF 100 % növényi nyersanyagból készül, barrier tulajdonságai jobbak, oxigénzárása tízszerese a PET-ének, a PET lehetséges helyettesítőjeként tartják számon. Az ún. YXY gyártástechnológia a holland Avantiumtól származik. Az anyag és a technológia továbbfejlesztésére egy Joint Venture-t hozott létre az Avantium és a BASF, amelynek résztvevői a Coca Cola, a Danone és az Alpla. Fontos célkitűzés vékonyabb falú PEF flakon előállítása a szállítási költségek csökkentése érdekében.

Kiss Rozália

 

7. oldal / 12

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 24., szombat, Mátyás napja van. Holnap Géza napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 67 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com