Pack-Market Portál



EuroShop 2017 szakvásár

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Több mint 113.000 látogatóval és 2.368 kiállítóval a legnagyobb szakvásár az EuroShop 50 éves történetében. A vásárlás élményének digitalizálása, a többcsatornás megszólítás és az érzelmi töltet. 

A kereskedelmi beruházások világviszonylatban is legnagyobb szakvására, az EuroShop 2017 öt vásárnap után 2017. március 9-én, csütörtökön zárta kapuit Düsseldorfban - a szakvásár eddigi 50 éves történetének legjobb eredményével: a 61 országból érkezett 2.368 kiállító egyöntetűen arról számolt be, hogy igen jó volt a kapcsolatépítés és az üzletkötés a szakvásáron, és nagyon élénk üzletmenetre számítanak a szakvásárt követően is.

Több mint 113.000 látogató érkezett a Rajna-parti vásárvárosba (ami hozzávetőlegesen 4 százalékkal magasabb látogatottság, mint a megelőző szakvásáron), hogy a 18 vásárcsarnokban 127.000 négyzetmétert meghaladó területen tájékozódjon a kereskedelemhez és a kereskedelmi partnereikez kapcsolódó termékek, trendek és koncepciók széles skálájáról. Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője így számolt be a szakvásárról: „Az EuroShop 2017 túlszárnyalta az EuroShop 2014 valamennyi rekordját. A jubileumi rendezés alkalmával a szakvásár ismét be tudta bizonyítani, hogy mennyire fiatal, kreatív és újító szellemű mind a szakma, mind pedig az ágazat szakvására.”

A kiállítók minden kínálati csoportban hónapokon át készültek az EuroShop-ra, hogy meggyőző újdonságokkal jelenhessenek meg a nemzetközi versenyben. Ez pedig hihetetlen támogatásra talált: a szakmai látogatókat lenyűgözte mind a standokon bemutatott termékek sokfélesége és újító szelleme, mind pedig a standokon tapasztalt bemutatók kimagasló színvonala és nagyfokú kreativitása.

A látogatók körében összesen 138 ország képviseltette magát. Hans Werner Reinhard erről így nyilatkozott: „A szakmai látogatók összetétele minden kívánságnak megfelelt. Folyamatosan magas szintű érdeklődést tapasztalhattunk Németországból és átlagon felüli mértékben megugró érdeklődést Németországon kívülről (ez a szakmai látogatók 66 százalékát jelenti). Világszerte ismert, hogy az EuroShop az ágazat elsőszámú seregszemléje és testközelből mutatja be a kereskedelem jövőjét.”

A háromévente rendezett EuroShop optimalizált vásárkoncepcióval várta a szakmabelieket. A hét, egyértelműen meghatározott dimenzióból álló vásári profil (ez a hét dimenzió a POP marketing, a vásári és rendezvénymarketing, a kereskedelmi technológia, a világítástechnika, a vizuális értékesítés-ösztönzés, a boltberendezés és boltkialakítás, valamint az élelmiszer-technológia és az energia-menedzsment) a kiállítók és a látogatók egyöntetű támogatására talált. A kiállítókat ugyanis ennek köszönhetően optimálisan lehetett pozícionálni, miközben a látogatók az érdeklődési körüknek megfelelően kényelmesen juthattak el a keresett gyártókhoz és szolgáltatókhoz.

Az EuroShop 2017 szakvásárt meghatározó témákat - a kereskedelemben is egyre inkább terjedő - digitalizáció, a testre szabott többcsatornás értékesítési megoldások és a bolti vásárlási élmény érzelmi töltetének növelése jellemezte. Jelenleg az online kereskedelem ad szárnyakat az ágazati beruházásoknak a helyhez kötött kereskedelemben. Az Internetes szolgáltatókkal folytatott versenyben ugyanis a kereskedelemnek egyre vonzóbbá kell tennie a kínálatát. Ezzel párhuzamosan az üzleteknek az internetes kereskedelemmel történő összefonódása merőben új kereskedelmi és boltberendezési koncepciókat szül. Ebben egyre fontosabb lesz a modern információs technológia.

„A vevő mindkettőt elvárja: a vásárlás helyben megélt élményét, másrészről pedig a saját címére történő kiszállítást. A klasszikus helyhez kötött kereskedelem egyre inkább bővíti internetes webshopjait, a nagy online kereskedők pedig egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy saját üzleteket nyissanak. Az EuroShop elérte azt, hogy a két világ összetalálkozzon egymással” – mondta el Michael Gerling, az EHI Retail Institute ügyvezetője, aki ezt így egészítette ki: „A helyhez kötött és az online kereskedelm egyre szorosabban összeforr, ezért az EuroShop keretében a boltberendezés és a technológia kínálati csoportja is egyre inkább összeolvad.”

Az EuroShop 2017 azt is alátámasztotta, hogy a boltok számára az a legfontosabb, hogy a lehető legnagyobb érzelmi kötődést váltsák ki. Az EuroShop 2017 keretében számos koncepció, megoldás és termék esetében a történetmesélés került az előtérbe. Az építészettől kezdve a formatervezésen, a világításon vagy a legújabb digitális média boltberendezési beágyazásán keresztül mindennek egy közös dramaturgiát kell követnie, hogy megadja a vevőknek a kellő lökést. Ennek tükrében nem is csoda, hogy töretlen és egyre fontosabb a visual merchandisinig jelentősége az eladótér egyedi kialakításában. A kereskedelem beruházási hajlandósága Németországban az ágazat egészét tekintve szinte kétszeresére nőtt az EHI tanulmánya szerint, amit az EuroShop alkalmával mutattak be.

A kereskedelem emellett változatlanul jelentős beruházásokat folytat a LED-es világítástechnika elterjesztésében és a hűtéstechnika fejlesztésében. Ez nem csupán az EHI tanulmány egyik további eredménye volt, hanem a vásárcsarnokokban is megmutatkozott. A kereskedők számára legfontosabb az energia-takarékosság és a fenntarthatóság, ezért a fórummal is kísért EuroShop Ecopark különbemutató is komoly érdeklődésre talált.
Az EuroShop egyes dimenzióihoz kapcsolódó kísérő előadásai és fórumai rendkívüli látogatottságnak örvendtek, így az EuroShop látogatói értékes ötleteket merítettek a nemzetközi gyakorlati hozzászólásokból, például az építészet és design fórum, az EuroCIS fórum, az omnichannel fórum, a POPAI fórum vagy a vásári és rendezvényfórum keretében.

A következő EuroShop szakvásárt 2020. február 16 - 20. között rendezik Düsseldorfban, a soron következő EuroCIS-re, amely minden évben, kifejezetten a kiskereskedelmi technológiával foglalkozik, már 2018. február 27. és március 1. között sor kerül.

 


Egy héttel előrehozták a 2020-as drupa időpontját

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A nyomtatási technológiák legnagyobb jelentőségű világvásárát 2020. június 16 - 26. között rendezik.

A nyomtatási technológiák világviszonylatban is legnagyobb jelentőségű szakvásárát egy héttel előrehozzák: a drupá-t 2020-ban június 16 - 26. között, keddtől péntekig rendezik - döntött a drupa bizottság és a Messe Düsseldorf 2017. február 15.-i ülésén.

A döntést mindenekelőtt az a tény indokolta, hogy az eredetileg tervezett időpontra (2020. június 23 - július 3. között) egyes európai országokban, valamint számos német szövetségi tartományban is már megkezdődik a nyári tanítási szünet. A vásáridőpont áthelyezésével a Messe Düsseldorf a kiállítói és látogatói igényeknek felel meg.

"Amikor az ágazat vezető szereplői a drupa 2016 alatt úgy döntöttünk, hogy a drupá-t a jövőben is négyévente rendezzük meg, túlnyomórészt még nem tették közzé az egyes országok tanítási szüneteit" - fejtette ki Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vezérigazgatója. "Most pedig nagyon örülünk annak, hogy felkínálhatjuk ezt a megoldást, bár a vásároktól hemzsegő 2020-as évben alig van mozgástér. Az a tény, hogy megállapodtunk a lerövidített standépítésben, hozzájárult ahhoz, hogy a szakvásár teljes időtartama júniusra essen. Éppen ezért az ügyfeleink érdekében járunk el, amikor az eredetileg tervezettnél egy héttel korábban indítjuk a drupá-t."

  

K 2016 Düsseldorf

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A világ minden részéről érkezett szakemberek kitűnő vásári hangulatot teremtettek a Düsseldorfi Vásárközpontban, mely 230 000 látogatót fogadott október 19. és 26. között. A kiállítók számos szerződéskötésről számoltak be. Jóval több vendég érkezett tengerentúlról - mindenekelőtt Ázsiát képviselték jelentős számban

A nemzetközi műanyag- és gumiipar kitűnő formában mutatkozott be a seregszemlén. Az iparág fejlődésének kedvez a világszerte bővülő és színvonalas minőségét megkövetelő végfelhasználói piac, így meggyőző innovációs képesség volt tapasztalható a teljes értékláncban. Az ágazat rendkívül jó gazdasági konjunktúrája és a kedvező kilátások pozitívan hatottak az iparág világviszonylatban is legnagyobb vásárára és ez megalapozta a kitűnő hangulatot a düsseldorfi K 2016 összesen 3 285 kiállítója körében. A vállalatok arról számoltak be, hogy számos új érdeklődővel és megrendelővel vették fel a kapcsolatot, így a nyolc vásárnap alatt sok esetben már szerződéskötés is született. Ulrich Reifenhäuser, a K 2016 kiállítói tanácsadó testületének elnöke lényegre törően fogalmazott: "Ilyen nagy számban még nem találkoztam szakvásáron ennyi döntésképes, beruházni érkezett látogatóval! A részben spontán üzletkötések száma és volumene, valamint az új beruházásokhoz kötődő megkeresések sokasága messze túlszárnyalta a várakozásainkat! A szakvásár első napjától kezdve világos volt, hogy az érdeklődők nem csupán az új technológiákról kívánnak tájékozódni, hanem meg is vásárolják azokat. Minden felvevő iparágban és világunk minden térségében erőteljes a beruházási tevékenység!"

Ez a vélekedés a szakvásár valamennyi kínálati csoportjára igaz. A kiállítók a látogatókkal folytatott üzleti tárgyalások folyamán egyöntetűen nagyfokú beruházási hajlandóságot tapasztaltak. Ezen kívül a nemzetközi részvétel még magasabb arányának és a látogatók magas szakmai hozzáértésének is örvendhettek. Megállapították, hogy átlagon felüli számban látogattak el a K 2016 szakvásárra csúcsvezetők és cégtulajdonosok.

A K 2016 szakvásár 230 000 szakmai látogatója a világ több mint 160 országából érkezett a nyolc vásárnapon a kiállítási csarnokokba. Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke elmondta: "Már a K 2016 szakvásárt felkereső szakértők puszta száma is látványosan bizonyította a szakvásár vonzerejét és jelentőségét - ami a megelőző, 2013-as rendezvényét is túlszárnyalta." (A K 2013 szakvásáron 218.000 látogató és 3.220 kiállító vett részt.) "Ami azonban még fontosabb: a szakmai látogatók összetétele nem hagy kívánnivalót maga után. Folyamatos jó keresletet tapasztaltunk Németországból és átlagon felüli mértékben megugró érdeklődést külföldről, mindenekelőtt a tengerentúlról. Világszerte jól ismert tény, hogy a düsseldorfi K szakvásár az egész iparág innovációs platformja, amelyet feltétlenül meg kell látogatni mindenkinek, aki a versenyben meg akarja állni a helyét!"

A látogatók körében végzett felmérés eredménye szintén megerősíti a kiállítók véleményét, a nemzetközi látogatói részarány további növekedésével kapcsolatban: a látogatók mintegy 70 százaléka érkezett Németországon kívülről. A külföldi látogatók több mint 40 százaléka a tengerentúlról jött - még Etiópiából, Bangladesből, Costa Ricából, Elefántcsontpartról, Jamaikából, Ománból, Madagaszkárról, Mauríciuszról, Suriname-ból és Togóból is érkeztek a Rajna-parti nagyvárosba. A várakozásoknak megfelelően az Ázsiából érkezett szakemberek alkották a legnagyobb csoportot a külföldi látogatók körében, sőt részarányuk nőtt is: közel 30.000 fő képviselte Dél-, Kelet- és Közép-Ázsiát. Az indiai vendégek bizonyultak ismét a legnagyobb létszámú csoportnak, és jelentősen nőtt a Kínából, Dél-Koreából és Iránból érkezett látogatók száma.

Szinte állandó, hogy a külföldi látogatók mintegy 6 százalékos csoportját alkotja az Egyesült Államokból és Kanadából érkező szakemberek csoportja.

Az európai országokból Düsseldorfba utazó vendégeket tekintve több mint 10 000 látogatóval Olaszország áll az élen, majd Hollandia (mintegy 9.500), Franciaország (kb. 6.700) és Belgium (mintegy 6.300) következik Spanyolország (5.000) és Lengyelország (5.000) előtt. Érzékelhetően nőtt az érdeklődés Törökország, Magyarország és Görögország részéről.

Rendívül magas szinten mozog minden ország vonatkozásában a vezetők aránya a látogatók körében, hiszen mintegy kétharmaduk a csúcs- és a középvezetők körébe tartozik. A látogatók közel 60 százalékának meghatározó vagy közreműködő szerepe van a vállalatok beruházási döntéseiben. A K szakvásár a legtöbb cég számára igazi mérföldkő abban a döntésben, milyen beruházást hajtanak végre: a látogatók mintegy fele úgy nyilatkozott, hogy a tervezett beszerzéseket megelőzően kivárja a szakvásárt.

Valamennyi kínálati csoportban igaz: a kiállítók hónapokon át készülnek a K 2016 szakvásárra, hogy meggyőző innovációval vállalhassák a megmérettetést a nemzetközi versenyben. Ők egyúttal hatalmas visszhangra találtak: a szakmai látogatókat lenyűgözte az új technológiai fejlesztések sokasága, amelyeket az alapanyag-gyártók, gépgyártók és a félgyártmányok, valamint műszaki alkatrészek gyártói mutattak be. A látogatók több mint 70 százaléka erősítette meg, hogy tájékozódott az újdonságokról és trendekről. Ezeket az ismereteket saját elmondása szerint számos látogató haladéktalanul kamatoztatni is kívánja az új beruházásoknál: az ipari döntéshozók 60 százaléka úgy nyilatkozott, hogy konkrét beszerzési szándékkal érkezett a vásárra, 58 százalékuk pedig már meg is találta beszállítóját. A látogatók az új beszerzéssel mindenekelőtt három célt tartanak szem előtt: bővíteni kívánják termékskálájukat, növelni akarják gyártókapacitásukat és emelni tervezik a gyártás hatékonyságát. A látogatói felmérés eredményei igazolják a műanyag- és gumiipar felvevő iparágainak kedvező gazdasági helyzetét: a válaszadók mintegy 60 százaléka értékelte "kitűnőnek" és "jónak" a jelenlegi helyzetet, és azonos mértékben számítanak további javulásra a következő tizenkét hónapban.

Az energia, az anyagok és az erőforrások hatékony felhasználása volt a K 2016 szakvásár meghatározó témája, de szintén nagy érdeklődésre találtak az új anyagok, az innovatív újrahasznosítási technológiák, a bio-műanyagok és az additív gyártás új alkalmazási területei. Az okos, gyors és rugalmas berendezéseket és szolgáltatásokat kimagasló számban keresték a vevők. Az Ipar 4.0 témája nem csupán az előadásokat és vitaköröket uralta, az Ipar 4.0 a gyakorlatban is megtalálható volt számos standon. Ulrich Reifenhäuser erről így nyilatkozott: "Azok a lehetőségek, amelyeket a "Dolgok Internetje" kínál, nagy és komoly érdeklődést vált ki - mindenekelőtt a fiatal és az informatikához vonzódó vevőknél szerte a világban. Az Ipar 4.0 egy olyan, a jövőhöz kapcsolódó téma, amely még sok éven át foglalkoztat bennünket." A gép- és berendezésgyártás több mint 1.900 kiállítóval a K 2016 szakvásár legnagyobb kínálati csoportja volt, s a megkérdezett szakmai látogatók bő kétharmada több megnevezhető területből ezt emelte ki az első helyen. A látogatók 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elsősorban az alap- és segédanyagok érdeklik, míg 25 százalék a műanyag és gumi anyagú félgyártmányok és műszaki alkatrészek gazdag kínálatával indokolta szakvásári látogatását. A gumiipar ugyan kisebb ágazat, mégis jól láthatóan mutatkozott be a K 2016 keretében és ezzel bizonyította jelentőségét többek között a mobilitás, a szabadidő, a háztartás és az energia területén.

A látogatók minden fontos felhasználó iparágból érkeztek - az építőipartól és a járműgyártástól kezdve a csomagolóiparon, valamint elektro- és orvostechnikai iparágakon át a mezőgazdaságig. A megkérdezettek ismételten kitűnőre értékelték a 19 vásárcsarnokban bemutatott kínálatot: 97 százalékuk biztosította a rendezőket arról, hogy teljes mértékben elérték a látogatáshoz fűzött céljaikat, 96 százalékukra pedig mély benyomást tett a K 2016 kínálata.

A világ minden tájáról érkezett szakemberek körében nagy érdeklődést váltott ki a K 2016 szakvásárt kísérő rendezvények programja, mindenek előtt a "Plastics shape the future" című különbemutató, valamint a Science Campus. A különbemutató, az információ-, gondolat- és véleménycsere központi fóruma a 6. csarnokban immáron kilencedik alkalommal egészítette ki a K szakvásár kínálatát. Idén tematikus napok keretében szemléltették, hogy a műanyagok milyen mértékben határozzák meg a modern életterek kialakítását. A program ugyanúgy kiterjedt a szakmai vitákra, mint az érdekfeszítő bemutatókra, a sportos szórakoztatásra és az izgalmas kísérletekre. A Science Campus keretében a K 2016 kiállítói és látogatói koncentrált összképet kapnak a műanyag és gumi ágazat tudományos tevékenységéről és eredményeiről, illetve lehetőség nyílik számukra arra, hogy a helyszínen felvegyék a kapcsolatot számos főiskolával, intézménnyel és támogató szervezettel.

A következő K szakvásár 2019. október 16. és 23. között várja a kiállítókat és a látogatókat Düsseldorfban.

 


Több mint 1 milliárd Forint hever parlagon az utakon

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

UTA: minden tizedik sofőr bérét megtakaríthatják az üzemanyagkártyákkal a fuvarozók

Budapest, 2016. október 24.: Több, mint 1 milliárd forint megtakarítást hozhatna iparági szinten a közúti árufuvarozók számára, ha azok a flottaüzemeltető vállalkozások, amelyek még mindig készpénzben fizetik a nemzetközi fuvarjaik során felmerülő üzemanyag, valamint autópálya díjakat, készpénzkímélő fizetési módra térnének át. Az UTA, az egyik legnagyobb üzemanyagkártya szolgáltató cég, számításai szerint, egy 10 kamionból álló flottát üzemeltető és főleg Nyugat-Európa országaiba szállító fuvarozó vállalkozás évente akár 4,3 millió forintot, vagyis minden 10. sofőrjének munkabérét is megtakaríthatja az üzemanyagkártya használatával.

Az UTA Magyarország számításai szerint Magyarországon még mindig legalább 250 olyan, kis és középes fuvarozó vállalkozás üzemel, amely a nemzetközi fuvarjai során készpénzben fizeti az üzemanyag, valamint autópálya díjakat.

Mennyit fogyasztanak az országutak igáslovai?
Egy 10 darab, 40 tonnás kamionból álló flottával rendelkező és jellemzően Ausztriába, valamint Németországba fuvarozó vállalkozás gépjárművei havonta autónként mintegy 10.000 km-t futnak. Átlagos, 27 liter/100 km-es fogyasztást alapul véve ez havonta 27.000 liter, éves viszonylatban pedig 324.000 liter üzemanyag felhasználását jelenti. Készpénzben fizetve önmagában csak az üzemanyag 324.000 euróba (kb. 107 millió forintba) kerül a vállalkozásnak. Az üzemanyag költségeket tovább növelik az út és autópálya díjak, amely az "átlagos" vállalkozás számára, ugyancsak készpénzben rendezve, további évi 156.000 euró (kb. 47 millió forint) kiadást jelent a teljes flotta vonatkozásában.

Parlagon heverő milliárdok
Az üzemanyag és útdíjak összege tehát jelentős megtakarítási potenciált jelent a fuvarozó vállalkozások számára.

A vállalkozások, például az UTA szolgáltatói kártya használatával, az üzemanyag árából akár 4 cent/liter, az európai útdíjak összegéből pedig átlagosan 0,7%-os kedvezményt is realizálhatnak. A sok kicsi azonban sokra megy és az átlagos, 10 járművet üzemeltető vállalkozás egészére nézve az üzemanyag kártyával elérhető megtakarítás mintegy 14.000 euró (az üzemanyagból 12.960 euró, az útdíjból 1.092 euró), azaz kb. 4.258.000 forint.

"Számításaink szerint a magyar fuvarozó vállalkozásoknak évente, országos szinten több, mint 1 milliárd forint megtakarítást hozhatna az, ha a működésük egyik legjelentősebb hányadát kitevő üzemanyag és útdíj költségeket készpénz helyett üzemanyag kártyával fizetnék" - mondta Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. "A készpénzkímélő fizetés elterjedése az áruszállításban, a közvetlen anyagi előnyökön túlmenően csökkentené a vállalkozások adminisztrációs terheit, hozzájárulhatna az iparág versenyképességének javításához és munkaerő megtartó képességének javításához is" - tette hozzá a szakember.
 
Az üzemanyagkártya minden 10. sofőr bérét megtakarítja
Napjainkban szinte minden iparágat, így a fuvarozó vállalkozásokat is egyre nagyobb mértékben érinti a munkaerőhiány, így az éleződő piaci verseny közepette a cégek kettős kihívással szembesülnek: egyszerre kell magasabb bérekkel megtartaniuk sofőrjeiket, ugyanakkor csökkenteni flottaüzemeltetési költségeiket és versenyképes áron szolgáltatni.

Egy 40 tonnás, nemzetközi fuvarokat teljesítő kamion sofőrjének bére ma már kb. nettó 400.000 forint, így tehát kijelenthető, hogy az üzemanyagkártyák használatával elérhető mintegy 428.000 forint összegű megtakarítás - egy átlagos, 10 járművet üzemeltető cég esetében - majdnem teljes egészében fedezi egy sofőr munkabérét.

UTA: 54.000 elfogadóhely Európában

Az UTA a személy- és áruszállító vállalkozások részére kibocsátott tankoló- és szolgáltatási kártyák piacának egyik vezető szereplője. Egész Európát lefedő termékeivel és szolgáltatásaival több, mint 50 éve biztosítja a gépjárművek márkáktól független, készpénzmentes kiszolgálását útközben. Az UTA 40 európai országban több mint 54.000 elfogadóhellyel rendelkezik.

  

drupa 2016

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A drupa 2016 szakvásár bemutatta a globális nyomdaipari változásokat, a jövőbeli trendeket és kiváló üzleti lehetőségeket sorakoztatott fel.

Kattintson a képekre, vagy ide és tekintsen bele a helyszínen készült képeinkbe.

A Pack-Market TV rövid videójából pedig benyomásokat szerezhet a szakvásárról, kattintson ide >>

A drupa 2016, a világ egyik legnagyobb és legfontosabb vására a nyomtatott és crossmedia megoldások területén, az 54 országból érkezett 1 837 kiállító zöme ide időzítette új termékeinek, szolgáltatásainak bemutatását, így a látogatók válogathattak a műszaki újdonságok és a jobbnál-jobb üzleti ajánlatok között.

A kiállítók részéről, beleértve a magyarországi cégeket is, szinte egyhangúlag számoltak be jelentős számú és minőségi kapcsolatfelvételről és a pozitív hangulatról a globális nyomdaiparban. A már visszatérő kiállítók elmondták, a 4 évvel ezelőtti drupa szakvásárhoz képest is érzékelhetően nőtt az ígéretes kapcsolatfelvételek száma az idei rendezvényen.

A drupa újrapozicionálása és a jövőbeni, erős növekedési potenciállal rendelkező témák hangsúlyos megjelenítése, - mint például a 3D nyomtatás, a funkcionális nyomtatás vagy a csomagolóanyagok előállítása - valódi értéket hordoz. Legyen szó kiadványok, csomagolások vagy ipari alkalmazások nyomtatásáról - a technológia kínál megfelelő megoldást az összes ilyen alkalmazásra, ugyanakkor új üzletágakat és üzleti modelleket nyit meg. "A nyomtatási iparág folyamatosan újra feltalálta önmagát, és a potenciális lehetőségek gazdag választékát kínálja. Pontosan ez az, amit a drupa 2016 nagyon hatásosan bizonyított. Megtapasztaltuk az innovatív ipar bemutatkozását itt a vásárterület 19 pavilonjában, amely kivezet bennünket  "a könnyek völgyéből", és segít megragadni  a jövő üstökét ", -magyarázta Claus Bolza-Schünemann elnöke, a drupa kiállítói tanácsának és Koenig & Bauer AG igazgatótanácsának elnöke.

A drupa 2016 számokban
Mintegy 260.000 látogató, 188 országból és hozzávetőleg 1900 újságíró, 74 ország képviseletében, utazott Düsseldorfba, meglátogatni a vásárt, megnézni a technológiai újításokat, fejlesztéseket és új üzletágak új lehetőségeit. Látogatók döntési kompetencia szintje rendkívül magas volt,: az összes látogatók körülbelül 75% -a vezető és a döntéshozó volt, illetve résztvevője a cégek beruházási döntéseinek.

  • 54%-a a látogatóknak konkrét beruházási szándékkal érkezett
  • 29% leadta megrendelését a drupa ideje alatt
  • 30% tervezi, hogy leadja megrendelését a rendezvény után
  • 60% talált új beszállítókat a szakvásáron

A látogató részvétel változása (2012-ben 314 248 fő) tükrözi a világszerte megjelenő konszolidációt az iparágban. Ez az, amiért a látogatók nagy döntési kompetenciája pozitív hatást gyakorolt a kiállítókra, annál is inkább, mert minden második látogató arról nyilatkozott, hogy vállalata üzleti fejlesztésekre készül az elkövetkező tizenkét hónapban. "Az ügyfelek - nagyon kevés kivétellel - nem nagy delegációk részeként vagy egy vállalati kirándulásra érkeztek a drupa szakvásárra. Ezek inkább a felső vezetők, akik ma Düsseldorfba utaztak - így 188 ország utazott erre drupa kiállításra", - magyarázta Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf GmbH elnök-vezérigazgatója.

drupa 2016 - az 1. számú globális szakkiállítás
A nemzetközi látogatók aránya 76% volt, ez 16%-al magasabb, mint négy évvel ezelőtt. Ez a az ázsiai látogatók számának növekedésének tulajdonítható. Az ázsiai kontinensről érkezett a látogatók 17%-a, (2012: 13,6%). Ezen belül India részaránya volt a legmagasabb, 5%, ezt követi Kína 3%-al. A vezető európai országok pedig Olaszország, Franciaország, Hollandia és Nagy Britannia voltak.

Jelentős érdeklődés a kísérőrendezvényeken
Találkozó során jelentős érdeklődés volt a szakmai kísérőrendezvények iránt, melyek fő pillérei, a drupa cube, a drupa innovációs park, 3D fab+print, a touchpoint packaging, valamint a nyomtatott elektronikai megoldások voltak. A drupa cube volt az a rendezvény- és kongresszusi helyszín, ahova különösen lelkesen érkeztek. Csaknem 3 500 látogatói árasztotta el a drupa cube területét a tizenegy vásári napon, annak érdekében, hogy megismerje a rengeteg újdonságot a különböző témákban. Különösen sokan érdeklődtek Frans Johansson (a Medici-csoport alapítója és vezérigazgatója), Silas Amos (alapító, Silas Amos Ltd.) és Shane Wall (a HP főmérnöke és a HP Labs globális vezetője) bemutatója iránt. A Messe Düsseldorf és a W & V együttműködésében szervezett Kreatív Napra, amely elsősorban a marketingeseknek és a kreatív szakembereknek szólt, nem is fért be mindenki, de a "C-szintű ülések", melyek kifejezetten a vezetők számára kerültek megrendezésre is telt házzal zajlottak. Ugyancsak sokan voltak kíváncsiak az OE-A (Organic and Printed Electronics Association) által szervezett szemináriumokra a nyomtatott elektronikai ipar legfrissebb fejlesztéseiről, a technológiai újdonságokról, az iparági trendekről és a növekvő piac lehetőségeiről.

Ugyancsak nagyon pozitívan reagáltak a látogatók a drupa innovációs park programjaira, amelyek középpontjában az innovatív üzleti modellek mellett neves kiállítók technológiai újításai álltak. Bemutatták a kiterjesztett valóság piacérett alkalmazásait a szolgáltatások és reklámok területén, valamint sikeres többcsatornás kampányokat.

Múlt, jelen, jövő
Érdekes színfoltja volt a kiállításnak a Gutenberg múzeum standja, ahol korabeli módszerekkel készültek a nyomatok, élőben. Kissé távolabbi standokon a nyomdaipar mai gépei voltak megtekinthetőek, arrébb pedig a 3D nyomtatás, vagy épp a nyomtatott elektronika jövőbe mutató megoldásai voltak közszemlére téve.

drupacity: élmények mindenütt

A drupa nem állt meg a kiállítási központ kapuinál, Düsseldorf sokoldalú programokkal mutatta be, hogy a város egy vonzó hely, ahol ilyenkor minden dolog a drupa rendezvényről szól, legyen az maga a kiállítás vagy egy 3D esemény, fórum, vagy a "gördülő labor": a drupacity lehetővé tette hogy az érdeklődő látogatók ezrei megtapasztalják a vásár témáit - élőben és közvetlenül a város központjában - amely kézzelfoghatóvá tette, mind a drupa látogatói, mind a kiállítók számára a hozzáadott értéket és a koncepciót. "Így a drupa témák lehetővé tették, hogy az emberek megértsék és megtapasztalják, a technológia 100%-ig kifizetődik."

A számos belvárosi tevékenységnek köszönhetően, Düsseldorf lakossága és a látogatók tudtak kapcsolódni a vásár témájához. A Drupacity élménynek bizonyult mindenki számára. Boris Neisser, a Destination Düsseldorf kereskedelmi szövetség vezérigazgatója, amely megszervezte a drupacity programját, így folytatta: "sok vendég, szerte a világból, aki jól érezte magát Düsseldorfban és visszatér hazájába, elviszi ezeket a pozitív benyomásokat. Ez jelenti az élő "városmarketinget" amelyből előny kovácsolható".

drupa a bevált 4 éves ciklusban
A világ egyik legnagyobb és legfontosabb vására a nyomtatott és crossmedia megoldások területén, ragaszkodik ahhoz, hogy a bevált négyéves ciklusban kerüljön rá sor ismét, így 2020. június 23. kedd és július 3. péntek között kerül megrendezésre újra a düsseldorfi vásárvárosban. Ezzel a döntéssel a Messe Düsseldorf reagál a számos kiállító és ipari szereplők által hangoztatott igényekre.

Kiállítói vélemények:

Esko, Udo Panenka elnök
"A drupa 2016 kiállításon az Esko testvér-cégével, az X-Rite Pantone és leányvállalataival, az Enfocus és MediaBeacon cégekkel közösen állított ki. Elszórva, hat inspirációs zónában, a látogatók megtapasztalhatták a kombinált újításokat, hogy javítsák egy tipikus csomagolás előállítási munkafolyamat lépcsőit. Ez példaként szolgált, hogy egy összekapcsolt és integrált munkafolyamat értéket hordoz, és igazán jól működik, így sok látogató üdvözölhettünk standunkon. Ez drupa segített nekünk, hogy erősítsük a vezető pozíciót a csomagolás és a címkék munkafolyamatainak minden területen. A rendkívül nagy számú látogató, az egész világból, felülmúlta várakozásainkat, új megrendelésekkel és kapcsolatokkal zártuk a vásárt."

Heidelberger Druckmaschinen AG, Gerold Linzbach, vezérigazgató

"Nagyon elégedettek vagyunk a vásár eredményeivel. Hála a drupa kiállításnak, a Heidelberg új, pozitív üzleti kilátásokkal indul. Mottónk a "Simply Smart" sikeres volt a látogatók között. Olyan nagy kereslettel találkoztunk a mi ipari nyomtatási megoldásainkra, amelyek már meghaladták céljainkat. Az ofszet nyomtatás további automatizálása, nagyszámú szerződés aláírását hozta, kifejezetten a nagy teljesítményű gépeinkre. Partnerünkkel, a Fuji-val együtt már új mércét sikerült felállítani az ipari digitális nyomtatásban. Új digitális nyomdagépünk, a Primefire 106 debütálása és piaci bevezetése pedig rendkívül ígéretes, a csomagolási alkalmazásokhoz, világszerte."

HP, Francois Martin, globális marketing igazgató HP Graphics Üzleti megoldások
A drupa 2016 mérföldkő volt a HP bemutatói során. Nyilvánvaló, hogy a digitális nyomtatás megérkezett a fősodratú helyzetbe, a HP a valaha volt legjobb látogatottságot tapasztalta minden drupa közül, és az értékesítés nem csak meghaladta a 2012. évi eredményeket (20%), de meghaladta a 2016. évi célokat (25%) is.

Landa, Benny Landa, elnök

"A drupa 2016 kiállításra úgy fognak emlékezni, mint az inflexiós pont az iparág átmenetében a mechanikai nyomtatásból a digitálisba. A múltban, a digitális nyomtatás gyártói megpróbálták meggyőzni a piacot, hogy a digitális az út. Korábban ez volt a "push" eladási mozgás. Most, első alkalommal, a helyzet fordított. Van egy nagyon erős "pull" a piacról, az ügyfelek és a márka-tulajdonosok részéről, akik most igénylik a digitális nyomtatást. Úgy tűnik, hogy a piac vezetőinél - a csomagolási, nyomdai és kiadói szegmensekben egyaránt -  eljött a felismerés, hogy egyszerűen a digitális irányba kell menni."

"A Landa Digital Printing számára ez a piac ébredés már különösen kifizetődő, amit azt a jelentős számú megrendelés is bizonyít, amit a drupa során kaptunk. Az ügyfelek azt mondták nekünk, hogy senki nem jön még közel egyező minőséggel, gyorsasággal, nyomathordozó-függetlenséggel és nyomtatási költségekkel, amelyek együttesen óriási értéket adnak."

VDMA, Dr. Markus Heering, ügyvezető igazgatója a nyomtatás és a papír Technológiai Egyesület a német mérnöki Szövetség (VDMA)
"Nem csak a saját VDMA standunk kapott hatalmas figyelmet, de a tagvállalatoktól is olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy minőségi beszélgetéseket folytattak és az új megrendelések száma is rendkívül pozitív. A gyártók mostanában nehéz időszakon vannak túl, hogy kifejlesszék az egyénre-szabott megoldásokat a nyomdaipar megváltozott igényeire. Minden okunk megvan, hogy optimistán tekintsünk a jövőbe. A nyomdaiparnak igenis van jövője!"

A drupa szakvásár legközelebb 2020. június 23. és július 3. között várja majd újra a kiállítókat és a látogatókat a düsseldorfi vásárvárosban.

 

8. oldal / 12

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

február 2018
H K SZ CS P SZ V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2018. február 24., szombat, Mátyás napja van. Holnap Géza napja lesz.
Nyomdavilág Online

On-line felhasználók

Oldalainkat 78 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com