Pack-Market Portál



A befektetők magabiztosak a Brexit bejelentését követő fellendülés után

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Közép-Európa kockázatitőke-befektetési aktivitása várhatóan élénkülni fog – erre utal az is, hogy a Deloitte legutóbbi közép-európai kockázati tőke bizalmi felmérése óta a bizalmi index a korábbi visszaesésre rácáfolva újra emelkedést mutat.

A jelek most már arra utalnak, hogy a kockázatitőke-befektetési piacon a Brexit bejelentését követően megfigyelhető visszaesés inkább csak átmeneti megtorpanás volt, mintsem tartós zuhanás; különösen igaz ez Közép-Európára, hiszen a térség az év végi aktivitás hatására csábító célponttá vált a befektetők számára. Ennek oka, hogy számos nagy értékű befektetés és kilépés zajlott le a régióban, és ez a lendület várhatóan továbbra is megmarad: a felmérésben részt vevők közel fele (47%-a) az aktivitás élénkülését várja, noha fél évvel ezelőtt csak a válaszadók harmada vélekedett így. A befektetési kedv is bizakodásra ad okot, ugyanis a megkérdezettek 63%-a tervezi, hogy az elkövetkezendő hónapokban inkább befektetni fog, mint eladni.

A befektetői optimizmus és a gazdaság teljesítménye rendszerint korrelál egymással, és ez a mostani felmérésben sincs másképp: megduplázódott azoknak a száma (16%), akik a következő néhány hónapban javulást várnak a térség gazdasági helyzetében.  Hasonlóan jó hír, hogy csupán a válaszadók egytizede számít arra, hogy romlani fognak a körülmények, míg ugyanez az érték 2016 októberében 30% volt.

"Európa nagy része kivárásra rendezkedett be a Brexit bejelentését követően, és ez az aktivitási mutatókban is tükröződik. Közép-Európa 2016-ban jól teljesített (különösen a referendumot követően), és a befektetői bizalom alakulása arra enged következtetni, hogy a piac a jövőben is bővülni fog" – mondta Mark Jung, a Deloitte partnere és a kockázatitőke-befektetési területért felelős közép-európai vezetője. „A régióban tavaly lezajlott befektetések és kilépések között jó néhány igen jelentős ügyletet is megtalálhatunk. A számos nagy értékű kilépés és a jelentős számú tőkebefektetési ügylet jól példázza a térség rugalmasságát.”

Továbbra is a piacvezető vállalatok a legversenyképesebb célpontok a régióban, de ez átalakulóban van, hiszen a középméretű, gyorsan növekvő cégek egyre előkelőbb helyet foglalnak el a rangsorban. A megkérdezettek 42%-a úgy véli, hogy ebben a szegmensben lesz a legélesebb verseny az elkövetkezendő hónapokban, ez pedig több mint kétszer annyi, mint az előző felmérésben mért 20%. Ez is azt bizonyítja, hogy egyre több az olyan vállalkozás a térségben, amely az érettség szakaszába lép.

A felmérés részletes eredményeit ide kattintva tekintheti meg >>

 


Elindult a jelentkezés a drupa 2020 kiállításra

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Eldördült a startpisztoly a nyomtatási technológiák vezető világvásárához / A speciális témák az ágazat innovációs képességére összpontosítanak / Új kiemelt látványelem az „embrace the future“

Eldördült a startpisztoly a drupa 2020 szakvásárhoz! Világos stratégiai orientációval, új kommunikációs irányvonallal és jövőbe mutató, csúcstechnológiai témákkal hívja a nyomtatási technológiák vezető világvására a kiállítókat, szerte a világból, hogy 2020. június 16 - 26. között felvonultassák innovációikat Düsseldorfban. A kiállítók online regisztrációja már elérhető a www.drupa.com honlapon. A jelentkezési határidő 2018. október 31.

A drupa 2016 kiállítói ezekben a napokban kapják kézhez a drupa 2020 szakvásárt bemutató, méltóan magas színvonalon nyomtatott arculati kiadványt. A világméretű marketingkampány a május 4 - 10. között rendezett interpack 2017 szakvásáron, a nemzetközi csomagolóipar és a kapcsolódó technológiai iparágak legnagyobb seregszemléjén vette kezdetét. A drupa 2020 sajtókonferencia keretében mutatkozott be itt a nemzetközi médiapartnereknek.

A drupa 2016 kiemelkedő látványelemeinek érzelem-gazdag továbbfejlesztésével hangoljuk a nyomdai ágazatot a 2020-as seregszemlére. A Niehaus Knüwer and friends ügynökséggel megvalósított koncepció azt a hihetetlen ütemű és mértékű változást tükrözi, amelyet az iparágban tapasztalhattunk; az új kiemelt látványelem a szépséget, az esztétikumot, a kreativitást ötvözi a mély tartalommal. Sabine Geldermann, a drupa igazgatója és a Messe Düsseldorf vásárvállalat nyomtatási technológiai vásárainak globális vásárigazgatója külön felhívta a figyelmet a kiemelt látványelem nemes vonásaira és kitapinthatóságára. „A pillangó törékeny szárnyai az útra kelést és a változást jelképezik – ez az átalakulási folyamat érint minden iparágat, de mindenekelőtt a hagyományos nyomdászatot, annak minden egyes vállalatát és szakemberét. Ez szemléletváltással, az új folyamatokhoz való alkalmazkodással és új üzleti modellek térnyerésével jár együtt – ez a változás az emberek fejében zajlik. Az új marketingkampány középpontjában különböző egyének állnak, egyrészről hangsúlyozva a drupa nemzetközi jellegét, másrészről pedig azt, hogy egy szakvásár az érzelmeket és az élményeket képviseli és végül, de nem utolsó sorban - az emberek közötti üzletkötést. Az egyes fejek körül színes, a nyomtatott termékek sokoldalú alkalmazási lehetőségeit jelképező számjegyeket látunk. A drupa 2020 az „embrace the future“ jelmondattal hívja a kiállítókat és látogatókat, hogy aktívan éljék meg és fogadják el a jövő technológiai újdonságait, irányzatait és kihívásait, hogy saját vállalati folyamataikban is sikerrel valósítsák meg az újítást és kiaknázzák az ebből származó új lehetőségeket.”

Ennek köszönhetően a drupa 2020 szakvásár a 2016-os siker folytatása lesz abban a tekintetben is, hogy az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen jelentős nemzetközi súllyal és befolyással. A drupa 2020 következetesen folytatja az eddigi erőfeszítéseket: az újrapozícionálást és a jelentős növekedési potenciállal kecsegtető, jövőbemutató témák előtérbe helyezését. A szakvásár kínálati profilja könnyen átláthatóan tagolódik az alábbi termékcsoportokra:

1. nyomdai előkészítés / nyomtatás
2. média-előkészítés / többcsatornás hasznosítás
3. nyomdai utómunkák / konvertálás / csomagolás
4. a jövő technológiái
5. anyagok
6. berendezések / szolgáltatások / infrastruktúra

Kiemelt témák: csomagolások gyártása, funkcionális, térbeli és ipari nyomtatás

A nemzetközi viszonylatban is bővülő felvevőpiacok, valamint az iparágak és márkás termékek gyártóinak egyre magasabb követelményeinek tükrében a csomagolások gyártása a drupa 2020 keretében is az egyik kiemelt témakör. A csomagolás és a címkézés területén megjelent technológiai fejlesztések újabb innovatív megoldásokat kínálnak az egyedi kialakítás és megszemélyesítés területén, emellett pedig nő az okos és az intelligens csomagolás, a csomagolásdesign és a feldolgozás jelentősége, ami átalakítja az egész ágazatot is. Aki sikerrel akarja formálni ezt a versenyt, annak magas szintű szaktudással kell rendelkeznie az új, a drupa 2020 keretében számos kiállítói standon előtérbe kerülő technológiák területén.

A csomagolás témakörének kiemelt jelentőségét 2020-ban is a Touchpoint Packaging szemlélteti. Ezt a drupa 2016 keretében nagy visszhangot kiváltva bemutatkozó fórumot ismét az epda, az Európai Csomagolásdesign Szövetséggel, a márkás termékek és csomagolási tervezők vezető európai szakmai szövetségével szoros együttműködésben dolgozzák ki és rendezik meg.

A fórum a márkákhoz tartozó csomagolások előállításának teljes skáláját bemutatja: az anyagoktól a tervezésen és nyomtatáson át a feldolgozásig és értékesítésig. A folyamatban érintett valamennyi szakma – a márkás termékek gyártói, a csomagolás-tervezők, az anyaggyártók vagy a rangos nyomda- és nyomdai feldolgozó vállalatok – bevonásával a fórum kiemelkedően ötletadó lehet, ahol a jövő fejlesztéseinek meghatározó kérdésfelvetéseihez mutatnak be alternatív megoldási irányokat.

A jövőt számos vonatkozásában érhetjük majd tetten a seregszemlén, mindig előtérbe helyezve az újat, a hagyományokkal szakítót és a meglepőt. Az AMAZING, INSPIRING, EXCITING és UNEXPECTED címszavakkal várják a Best Cases mintabemutatókon a különböző piacokat szolgáló innovatív technológiai alkalmazások és jövőbemutató csomagolási megoldások bemutatásával ötletelésre és párbeszédre a kiállítókat és látogatókat.

A fórum a márkás termékek új iránt nyitott gyártóit, a csomagolás-tervezőket, valamint a csomagolóipari vállalatokat szólítja meg, akik tevékenyen részt vehetnek a Touchpoint Packaging formálásában. A tapasztalt profi szakemberek mellett ugyanúgy várják a fiatal tehetségek részvételét a folyamatban érintett valamennyi szakmából.

A drupa 2020 további kiemelt témái között találjuk többek között a funkcionális nyomtatást, a 3D nyomtatást és az ipari nyomtatást. Ez a három alkalmazási terület jelentős fejlődési potenciállal rendelkezik és ebből következően új felvevőpiacokkal kecsegtet. A csomagolások globális piacán is nagyon fajsúlyosak ezek a technológiák, hiszen az intelligens csomagolásoknak járulékos funkciókat is kölcsönöznek és a különböző nyomtatási technológiáknak köszönhetően változatos hordozó anyagok választását teszik lehetővé. Az ipari nyomtatás területén sok esetben olyan nagyszabású témák nyomják rá bélyegüket a szakmai vitára, mint a „mesterséges intelligencia” és a „robotika”, az új workflow-k alkalmazása a gyártási folyamatban és az „Ipar 4.0 következő nemzedéke”: a közeljövőben ezek egyaránt jelentősen meg fogják változtatni a szakmai és a munkakörnyezetet.

A drupa 2020 – a nyomtatási technológiák elsőszámú seregszemléje – bemutatja a világ nyomdaipari és média ágazatában, valamint a csomagolóiparban használt valamennyi műszaki és technológiai eljárást. Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásárvállalat ügyvezetésének elnöke biztos abban, hogy „a nemzetközi kiállítók innovációival, valamint a kísérő rendezvények szerteágazó skálájával a drupa 2020 döntő lökést ad az ágazat fejlődésének. A seregszemle inspirálja a piacokat és a vertikálisan szervezett iparágakat, egyúttal pedig kitűnő lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre, üzletkötésre és üzleti ötletek begyűjtésére. A drupa az ágazat innovációs képességét helyezi előtérbe, különleges platformot kínál a jövő technológiáinak a kiemelt témákban, egyúttal pedig a kísérő rendezvények sokaságát is nyújtja – többek között a Touchpoints, a drupa cube és a dip keretében – az ismeretek megosztásához és a párbeszédhez. Az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyen széles körű és mélyreható jelentőséggel” – tette hozzá Dornscheidt úr.

  

#ZÖLDENJOBB

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

„Bezöldül’ az Internet a környezetvédelemért. Zöld pólós mozgalmat indít az Italos Karton Egyesülés.

A Föld felszínéről minden percben 36 futballpályányi erdő tűnik el; ezért az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) zöldpólós mozgalmat indít, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a környezet megóvásának fontosságára. A #zöldenjobb elnevezésű kezdeményezés a közösségi média erejét felhasználva kívánja megszólítani az interneten sok időt eltöltő fiatalokat, és környezetvédelemre valamint szelektív hulladékgyűjtésre ösztönzi őket. A szervezet arra buzdítja a fiatalokat, hogy fotózzák le magukat egy zöld pólóban vagy zöld ruhában és osszák meg a képet, ezzel is kifejezve a környezettudatos magatartás iránti elkötelezettségüket. A kezdeményezéshez olimpikonok, művészek és médiaszemélyiségek is csatlakoztak. A mozgalmat a Környezetvédelmi Világnaphoz kapcsolódóan hívja életre az IKSZ.

Egy szerethető mozgalom, ami egyesíti a társadalmat
Az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés arra vállalkozik, hogy újszerű kezdeményezésével szó szerint ’bezöldítse’ az internetet. A cél, hogy minél többen öltsenek magukra zöld ruhát június 2-án és posztoljanak egy képet magukról a közösségi médiában a #zöldenjobb hashtag használatával, ezzel is megmutatva a világnak, hogy számukra fontos a környezetvédelem és ha tehetik szelektíven gyűjtik a hulladékot.

A mozgalmat a június 5-ei Környezetvédelmi Világnaphoz kapcsolódóan most először, de hagyományteremtő jelleggel hívja életre az IKSZ. Az ENSZ 1972-ben éppen ezen a napon kezdte meg első környezetvédelmi világkonferenciáját, és ugyanebben az évben június 5-ét Környezetvédelmi Világnappá nyilvánították azzal a céllal, hogy a fenntartható fejlődés eszméjét hirdesse, valamint, hogy közös gondolkodásra ösztönözze az embereket. A #zöldenjobb mozgalom szervezői azt remélik, hogy a rendhagyó kezdeményezéshez évről évre egyre többen csatlakoznak majd.

A cél: 30%-os visszagyűjtés 2020-ra
Az italos karton 75%-a olyan papírból készül, amely akár ötször, hatszor is újrahasznosítható, de csak akkor, ha  szelektíven visszagyűjtjük, ezért a tejes és gyümölcsleves dobozok szelektív gyűjtésével és újrahasznosításával jelentős tehertől óvhatjuk meg a környezetünket. Egyetlen fát 20.000 doboz visszagyűjtésével tudunk megmenteni, ennek ellenére 10-ből 8 italos karton a kommunális hulladékgyűjtőbe kerül. A mozgalom is azt a célkitűzést szolgálja, hogy 2020-ra elérjük az 30%-os visszagyűjtési arányt.

„Ha az emberek tudják, mekkora jelentőséggel bír a hulladékok szelektív gyűjtése és az újrahasznosítás, az italos kartonok szelektív gyűjtése tudatos és rendszeres tevékenységgé válhat a mindennapokban, ezt a tudást manapság pedig a legnagyobb hatékonysággal ott tudjuk terjeszteni, ahol a fiatalok a legtöbb időt töltik, azaz a közösségi médiában” – fogalmazott Baka Éva, az IKSZ ügyvezető igazgatója. „A mozgalmunk révén azt szeretnénk elérni, hogy ne csak az öltözékünk, de a szívünk is zöld legyen. A környezettudatos szemléletváltás közös ügyünk, és ezt összefogással, közösen érhetjük el” – tette hozzá.

Zöld szívű hírességek
A #zöldenjobb mozgalomhoz olyan közismert sportolók és neves közéleti személyek is csatlakoztak, mint a Budapest Voices kórus, a Sláger FM reggeli műsorvezetői, Gyetván Csaba műsorvezető, Kammerer Zoltán, Kovács Katalin, Kökény Roland, Pars Krisztián és Vajda Attila olimpikonok, a Road és a Napkutya zenekarok.

„A mikrokörnyezetemben, így a családomban és a kórustagok között is természetesnek vesszük, hogy szelektíven gyűjtjük a hulladékot, hiszen azokkal, akikkel közel állunk egymáshoz, hasonló a gondolkodásunk is. Azért is csatlakoztunk örömmel a #zöldenjobb mozgalomhoz, mert ez által a rajongóinkat is szeretnénk bevonni a kezdeményezésbe, és bízunk abban, hogy követőink pedig tovább terjesztik a jó ügyet a közösségi médiában. Szeretnénk, ha a mozgalom révén nem csupán szimbolikus, hanem tényleges javulást érnénk el az emberek gondolkodásában a szelektív hulladékgyűjtés terén” – árulta el Lajtai Kati, a Budapest Voices énekesnője, aki a kórus tagjaival együtt szintén zöld pólóba bújik majd június 2-án.
 
Még nem késő csatlakozni
A környezettudatos nevelést nem lehet elég korán elkezdeni, ezért az IKSZ összesen 6.000 oktatási intézmény; óvodák, általános iskolák, középiskolák és gimnáziumok részére küldött ki felhívást, hogy a kezdeményezéshez minél több gyerekek is csatlakozni tudjon.

Várják munkahelyi és baráti közösségek zöld pólós fotóit is, és azok, akik csatlakoznak, egy különleges virtuális jelvényt is használhatnak, amelyet a profilképükhöz illeszthetnek be. Ez a jelvény összeköti mindazokat, akik számára fontos, hogy nap mint nap tegyenek valamit a környezetükért. 

A Zöldenjobb mozgalomról bővebben az Italos Karton Környezetvédelmi és Szolgáltató Egyesülés Facebook oldalán, illetve a Zöldenjobb Facebook eseményen tájékozódhatnak az érdeklődők.

 


Interpack 2017 - Düsseldorf

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Rekordot döntött a nemzetközi részvétel, 170 500 szakmai látogató gondoskodott a bőséges megrendelésekről a kiállítóknak.

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

Az interpack 2017 szakvásár, a csomagolóipar és a kapcsolódó folyamatalapú ágazatok világviszonylatban is legnagyobb és legjelentősebb rendezvénye, május 4.-10. között zajlott a düsseldorfi vásárvárosban, melynek valamennyi csarnokát, és a szabad területeken még további sátor-épületeket is, kitöltött a 2 865 kiállító által bemutatott kínálat. A vásár 7 napja alatt 170 500 látogató tekintette meg az újdonságokat, a már-már zavarba ejtően bőséges kínálatot. 74 százalékuk Németországon kívülről érkezett Düsseldorfba, háromnegyedük pedig, döntésekért felelős vezető volt.

A német- és a további 167 országból érkezett szakemberek jelentős részaránya nagyon elégedett visszhangot váltott ki az ígéretes üzletek előkészítésének, sőt akár konkrét, nem ritkán még euróban is hétszámjegyű üzletkötésnek örvendő kiállítók körében. A látogatók másrészt a kiállított innováció utolérhetetlen sokaságának és a páratlan piaci áttekintésnek örülhettek. Ezt tükrözte a szakvásár látogatói értékelése is: a megkérdezettek közel 98 százaléka a hivatalos felmérésében azt válaszolta, hogy elégedett vagy nagyon elégedett az interpack 2017 szakvásáron tett látogatásával.         

A látogatók az interpack valamennyi kínálati csoportjára kíváncsiak voltak, de ezen belül a csomagolóanyagok gyártása iránt mutatkozott meg a legnagyobb érdeklődés.

„Az interpack egyértelműen kihagyhatatlan seregszemléje az iparág vállalatainak, egyúttal pedig páratlan lendületet is ad a fejlődésnek. A három évente rendezett szakvásár nem pusztán egyedülálló seregszemle, hanem egy olyan hely is, ahol a szerte a világból érkezett gyártók és szolgáltatók találkoznak a vevőikkel, hogy eszmét cseréljenek és üzletet kössenek” – hangsúlyozta Friedbert Klefenz, az interpack 2017 elnöke.

„Az interpack ismételten és látványosan bizonyította, hogy három éves rendezésével joggal tekintik az iparág legnagyobb jelentőségű rendezvényének és innovációs színterének. Az újonnan létrehozott ’interpack alliance’ koncepciójával az interpack, mint az ágazati vásárok a bővülő külpiacokon rendezett testvérvásárainak zászlóshajójaként nagyobb jelenlétre tett szert, így még több csúcsvezetőt vonz Düsseldorfba” – mondta el Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője.

Meghatározó irányzatok: digitalizáció, Ipar 4.0 és fenntarthatóság
Számos kiállítói standon a gyártási folyamat további, az Ipar 4.0 alkalmazások felé mutató digitalizációja volt meghatározó. Az ily módon hálózatba kapcsolt gyártás révén lehet például gazdaságosabban előállítani a megszemélyesített csomagolásokat vagy garantálni a visszakövethetőséget. Ezen kívül a csomagológépek és a gyártósorok moduláris kialakítása, valamint az optimális digitális kezelőrendszerek fontosak a gyártási folyamat egyszerűsítése és a gyártási tételek nagyságrendjében és a termékváltozatokban bekövetkező változások leginkább rugalmas kezelése érdekében. Hogy már a gépek és berendezések gyártási folyamatában, valamint oktatásában és üzemeltetésében kezelhetővé tegyék ezeket, egyes vállalatok a virtuális valósághoz kapcsolódó, az adott gép vagy berendezés megtapasztalását átfogóan biztosító alkalmazásokra építenek, amelyeket több helyen ki is lehetett próbálni. Mi is megtettük a Gebo Cermex standján, valóban érdekes, előremutató megoldásokat tapasztaltunk. A fenntarthatóság témaköre az interpack 2017 szakvásáron is mindenütt jelen volt. A kiállító vállalatok az erőforrások hatékony felhasználását mutatták be mind az egyre vékonyabb falvastagságú anyagok, mind pedig a gyártási folyamat vonatkozásában. Ezen kívül bővülő teret kapnak az alternatív csomagolóanyagok.

Kiemelt témák és kísérő-rendezvények
Az Ipar 4.0 vonatkozásában nem csupán a kiállítók mutattak be innovatív megoldásokat, hanem a VDMA, a Német Gép- és Berendezésgyártók Szövetsége által rendezett, azonos nevű interpack különbemutató is felvonultatta a legújabb ötleteket és megoldásokat. A legnagyobb szakmai visszhangot többek között a „smart4i” rendszer váltotta ki, amely megszemélyesített külső akkumulátorokat gyártott és csomagolt. Ezen a soron nem csupán a teljes gyártási folyamat volt digitális, az online rendeléstől a visszakövethetőségig, hanem magát a gépet is, a digitális ikerpárjának köszönhetően, rekordidő alatt építették fel, ezt megelőzően pedig több egyetem együttműködésében és összefogásában tervezték.

WorldStar Awards
A Csomagolási Világszövetség (WPO) az Interpack 2017 szakvásáron adta át a WorldStar díjakat a nyerteseknek. Több mint 400 ember vett részt a WorldStar Gálán, május 4-én, a világ legfontosabb globális csomagolási versenyének díjátadóján. A rendezvény során 140 nyertes vehette át díját, akik 35 országból érkeztek.

Japán volt a rendezvény legnagyobb nyertese, összesen 20 trófeával, majd Németország követte, 18 díjjal. Hazánkból a Codex Zrt., a dr-PLAST Engineering Zrt. és az STI Petőfi Nyomda Kft. vehette át nyereményét, utóbbi két díjat is kapott.
Bővebb írásunkat a témában, itt találja >>

SAVE FOOD kongresszus és az innovationparc
A SAVE FOOD kezdeményezés az alapítása óta eltelt hat évben széleskörű, több mint 850 tagot számláló szövetséggé vált, nemzetközi gyártó cégek, szakmai szövetségek, civil szervezetek és kutatóintézetek részvételével. A kezdeményezés egyes mérföldköveit, elsősorban, az interpack égisze alatt rendezett SAVE FOOD kongresszusok jelentik, ez harmadik alkalommal május 4-én, a vásár első napján került megrendezésre. Külön írásunk a kongresszusról, itt érhető el >> A kongresszus többdimenziós megközelítést alkalmazott annak érdekében, hogy átfogóan megvilágítsa az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek kérdését. Olyan rangos politikai hozzászólók, mint Vytenis Andriukaitis uniós egészségügyi és élelmiszer-biztonsági biztos, az élelmiszer-feldolgozó ipar indiai minisztériumának főtitkára és pénzügyi tanácsadója, Gargi Kaul mellett tudományos szakemberek, lelkes civilek és az ipari képviselői egyaránt részt vettek. A kongresszus során a perspektíva is megváltozott és az átfogó megközelítés mellett nemzeti szintű részleteket is előtérbe helyezett – idén Indiára összpontosítva, melynek keretében az ENSZ Élelmezési Világszervezete (FAO) a kezdeményezés által finanszírozott, a fontos alapvető élelmiszerek veszteségeit okozó mechanizmusokat és megoldási lehetőségeket kutató indiai tanulmány eredményeit is bemutatta.

A SAVE FOOD partnerei, a Messe Düsseldorf vásártársaság és a FAO a kongresszus keretében írta alá a következő évek együttműködését rögzítő egyetértési megállapodást. „Az interpack egyértelmű védjegye, hogy a partnerünkkel, az FAO-val karöltve, valamint az iparral és számos támogatóval együttműködve a jövőben is síkra szállhatunk az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek ellen. Ezzel egy jó ügy mellett harcolunk és egyaránt kommunikáljuk a témában rejlő lehetőségeket mind a csomagolóipar, mind  pedig a kapcsolódó folyamat alapú iparágak felé” – fejtette ki Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke.
Kapcsolódó cikkünket itt olvashatja >>

Az interpack 2017 keretében az innovationparc különbemutatót szintén a SAVE FOOD témakörének szentelték, így itt is az élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteség korlátozására irányuló, gyakorlatias megközelítéséket láthattunk: bemutatásra került például, a Csomagolási Világszövetség (WPO) standján az a WorldStar díjat is elnyert gyümölcs csomagolási megoldás, amelynek abszorbere elnyeli az érés közben termelődő etilén gázt, így megnövelheti az eltarthatóságot.

components: nagyon jó fogadtatásra talált az új koncepció
A „components – special trade fair by interpack” 2017-re átdolgozott koncepcióját a látogatók nagyon jól fogadták. Az elégedett kiállítók visszajelzése szerint ráadásul a látogatók magas szakmai hozzáértésről tettek tanúbizonyságot. „A három évvel ezelőtti visszafogott premiert követő második components a vásárvároson belül központi helyet kapott és az interpack teljes ideje alatt zajlott, és ez tökéletesen helyes megoldásnak bizonyult. A témakör jelentőségét egyébként sem vitatták soha, hiszen a félgyártmányokat, részegységeket és szoftvereket biztosító beszállító ipar fontos szerepet tölt be a csomagolóiparban és a folyamat alapú ágazatokban, a gyártási folyamatok digitalizációjában, egészen az Ipar 4.0 által fémjelzett megközelítésekig. A jövőben ezért a components különbemutatót az interpack alliance Németországon kívüli szakvásárain is megrendezzük” – jegyezte meg Bernd Jablonowski, az interpack portfólió igazgatója.

Magyar kiállítók
A düsseldorfi interpack-on ez alkalommal is számos magyar kiállító vett részt. Már rendszeres, visszatérő kiállítónak számít a HACONA Kft. és a Pro Form Kft. Idén először vett részt önálló standdal a Budagép Kft., a Poliol PET Packaging Kft. és a Ziegler János Kft. A Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetséggel együttműködve idén is szervezett egy magyar közösségi standot az interpack-ra. Ezen a standon hét kiállító vett részt, közülük többen már szintén visszatérő kiállítói a vásárnak, mint a Krajcár Kft., a Mátrametál Kft. és a Pikopack Kft., valamint a Flexo Innovációs Klaszter. A közösségi standon idén először mutatkozott be a Boxprint Kft., a CODEX Zrt. és a Sipospack Kft. A párhuzamosan megrendezett beszállítói kiállításon, a components-en pedig a Bervina Kft. vett részt. 
        
Az interpack ismét nagyon népszerű volt a magyar szakemberek körében: mintegy 1000 szakmai látogató kereste fel az idei düsseldorfi kiállítást.

A soron következő interpack szakvásárt három év múlva, 2020. májusában rendezik majd a düsseldorfi vásárvárosban, ami akkorra már rendelkezni fog a teljesen új déli vásárkapuval és a megújult 1-es csarnokkal is. - A vásár pontos időpontját később teszik közzé.

  

Az Interpack jól tükrözi a csomagolóipar dinamikáját

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

2017. 05.04.-10. Düsseldorf

Ismét megrendezésre került a világ legnagyobb csomagolóipari szakvására. 60 országból 2865 kiállító 19 pavilonban mutatta be termékeit. A kiváló infrastruktúrájú vásárvárosban 170500 látogató fordult meg. Nemcsak a vásárváros, de a város is felkészült, a vásárlátogatók kedvéért még az üzletek nyitvatartását is megváltoztatták. Profizmus, sokszínűség, és mozgalmasság jellemezte az idei vásárt is. Mindenfajta anyagú, méretű, formájú csomagolással találkozhattunk az egészen kicsi és a nagyon nagy gyártók kínálatából. A csomagolások sokfélesége ellenére túlsúlyban voltak a flexibilis csomagolások. A csomagolóanyag gyártók jóval kisebb számban képviseltették magukat, mint a gépgyártók. A top trendek a digitalizálás, az ipar 4.0, és a fenntarthatóság, a csomagolások egyedi jelölése, a nyomon követhetőség. A csomagológépeknél a moduláris design, az optimalizált digitális kiszolgáló koncepció, a rugalmas méret-, és termék váltás a legfontosabb törekvések.

Eco design fórum
A reciklálhatóság nagyon fontos szempont a csomagolásoknál, a fenntarthatóság egyik lényeges kritériuma. Az Interpack egyik kiemelt rendezvénye volt az eco design fórum, amely egy kerekasztal beszélgetés 100 résztvevővel. Az eco design szerint a csomagolásokat úgy kell megtervezni, hogy a termék és a csomagolás környezetterhelése a teljes életciklus során a lehető legkisebb legyen. Az eco design elvek alapján tervezett csomagolások fenntarthatóak, könnyen reciklálhatók és optimális az anyagfelhasználásuk. Az eco design elveknek megfelelő néhány szempont a gyakorlatban: termékvédelem, károsanyag minimalizálás, kiüríthetőség, a szükségleteknek megfelelő adagnagyság, optimalizált tömeg és térfogat, másodlagos nyersanyagok, biobázisú műanyagok használatának előtérbe helyezése, válogathatóság, reciklálhatóság.

Többutas termobox


A Schauma Plast egy új többutas termobox csomagolást fejlesztett ki hőmérsékletre érzékeny termékek biztonságos szállítására. A doboz két részből áll, a külső rész PP részecskehab, a belső rész egy kivehető, jól tisztítható hőszigeletelő panel. A dobozban a megfelelő hőmérsékletet egy hűtőakku biztosítja, amely 120 óráig hidegen tartja a terméket.

Címke újdonságok


Az olasz Irplast egy hő hatására zsugorodó tekercses címkét fejlesztett ki label tape néven, amely környezetbarát alternatívája a zsugorsleeve-nek. PET, HDPE, üveg felületekre alkalmas. A cég másik fejlesztése az élelmiszerek közvetlen címkézésére alkalmas ragasztószalag, amelyet elsősorban zöldségekhez, gyümölcsökhöz ajánlanak több termék összefogására is, így kihagyható a szekunder csomagolás. A szalag kézzel és géppel egyaránt felrakható valamint a kötelező információk is elhelyezhetők rajta.

Díjnyertes csomagolás


Az RPC csavaros fedelű pohara az Interpack kiállításon nyerte el a WorldStar díjat. A prémium salátákhoz kifejlesztett csomagolás kétféle technológia és kétféle polimer kombinációja. A PE pohár mélyhúzással, a PP tető pedig fröccsöntéssel készül. A tető csavarmenetes záródású, a tökéletes zárást egy kattanó hang jelzi. A csomagolásnak számos előnye van a korábbi üveggel szemben.

A módosított légterű csomagolások (MAP) új koncepciója


Mapax márkanéven új koncepciót dolgozott ki a Linde MAP csomagolásokhoz a speciálisan az élelmiszerekhez és italokhoz kifejlesztett Biogon gázok és gázkeverékek felhasználásával. Az innovatív Mapax LD technológiával a védőgázas csomagolás tömítetlensége jól kimutatható. 4 % hidrogén gázt kevernek a védőgázba, amelyet a tömítetlen csomagolás már kis nyomás hatására is kienged, és ezt egy precíz érzékelővel detektálják. A tömítetlen csomagolást eltávolítják a sorról. Az inline érzékelővel 120 csomag/perc teljesítmény érhető el.

Kupak kettős kiöntővel a Bericaptől


Étolajoknál, ecetnél, szója szósznál elvárás, hogy kétféle sugárban lehessen kiönteni a folyadékot, és a fogyasztó dönthesse el, hogy a kicsi vagy a nagy sugarú kiöntőt használja. Az egyszerű formájú membrán biztosítja a kis sugárban való kiöntést a kicsi nyíláson pl. salátákhoz.  A bő olajban történő sütéshez a nagy sugarú kiöntőt kell használni. A membránt csavaros kupakkal lehet lezárni. Az adag szabályozó kupak nyakmérete 26-36 mm.

Az első hegeszthető papírcsomagolás a világon


A Bosch bemutatta a függőleges flow-pack gépen gyártott és hegesztett papírtasakos csomagolást, amelynek fejlesztését a svéd papírgyártóval, a Billerud Korsnäs-el együtt végezte. A tisztán papírból készült csomagolás fenntartható, védi a forrásokat és reciklálható. Száraz termékeket mint a cukor, liszt lehet ily módon pormentesen csomagolni tisztán papírba  műanyag bevonat nélkül. A csomagolás az ún. ZAP modullal készült, amely lehetővé teszi, hogy nagyon kis felületre hegedő réteget vigyenek fel.

Kiss Rozália

 

8. oldal / 19

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

november 2017
H K SZ CS P SZ V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Black Friday akció
Ma 2017. november 23., csütörtök, Kelemen és Klementina napja van. Holnap Emma napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 67 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com