Pack-Market Portál



Töretlenül népszerűek a fólia csomagolások

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A mikrohullámú sütőben használható csomagolások lehetővé teszik, hogy ételeinket rövid idő alatt felmelegítsük. Az esztétikus csomagolások nemcsak jól felismerhetővé teszik a terméket, hanem biztosítják a hosszú idejű eltarthatóságot, az íz-, és aroma megőrzését. A könnyű, de mégis jól kezelhető praktikus fólia csomagolások már a mindennapjainkhoz tartoznak.

Nem könnyű azonban a fóliagyártóknak, hogy az egyre növekvő igényeknek – a  külső megjelenés, a kezelhetőség, a barrier tulajdonságok, a források kímélése, a fenntarthatóság tekintetében – megfeleljenek. Nem csak a rugalmas csomagoló fóliáknak, hanem a tasakok, zsákok, zsugor-, fedő-, és egyéb fóliáknak is egyre többet kell teljesíteni. Az erőfeszítések azonban megtérülnek. A műanyag fóliák térhódítása egyre növekszik, 2024-re 250 milliárd USD-re becsülik az értékesítés volumenét. A Ceresana piackutató intézet másodszor vizsgálta a műanyag fóliák világpiacát. Nehéz éles határt szabni a hajszálvékony fóliák és a vastagabb lemezek között. A tanulmány a flexibilis csomagolófóliákra fókuszál és nem veszi figyelembe a lemezeket, amelyeket merev csomagolások, dobozok, ládák gyártásához alkalmaznak.

A fólia csomagolások rendkívül sokoldalúak, hiszen a termék csomagolások mellett gyűjtő-, (zsugorfólia) és szállítói csomagolásokhoz (stretch fólia) is alkalmazhatók valamint címkékhez, IML (in mould label) és sleeve csomagolásokhoz. A sokféle alkalmazási területnek megfelelően sokféle anyagból készülhetnek és az anyagok kombinációjával többrétegű, társított fóliák is gyárthatók.

A fólia csomagolások költségkímélőek, ami csekély tömegüknek és alacsony előállítási költségüknek köszönhető. Alkalmazásuk környezetvédelmi és logisztikai előnyökkel is jár, vagyis kevesebb hulladék képződik és a kisebb tömegű áru szállítása, tárolása kisebb logisztikai költségekkel és káros anyag kibocsátással jár.

A csomagolási trendek mint a növekedés mozgatórugói
A termékek egyedi megjelenését a csomagolások biztosítják. A ma már elterjedt digitális nyomtatásnál nincs szükség nyomólemezre, és ezáltal új lehetőségeket nyitnak a csomagolások kialakításában. A digitális nyomtatás alkalmazásához optimálisak a fóliák, amelyek könnyen, gyorsan és igényesen nyomtathatók. Különösen komplex csomagolásokat igényelnek a gyógyszeripari termékek és friss élelmiszerek. Az ún. MAP csomagolásoknak (MAP = Modified Atmosphere Packaging) az élelmiszert egy mesterségesen létrehozott védőatmoszférában kell a gyors romlástól megóvni és az eltarthatóság idejét növelni.

Készételekhez olyan csomagolásokat alkalmaznak, amelyek lehetővé teszik az ételek egyszerű, gyors és tiszta elkészítését. Ezért a mikrohullámálló csomagolások, valamint az állótasakok és a jobb adagolhatóságot és eltarthatóságot biztosító csomagolások száma egyre növekszik. A bio-élelmiszerek és a fenntarthatóság egyre több fogyasztó számára képviselnek plusz értéket, így nagy mértékben növekszik a környezetbarát csomagolások piaca. Különösen az egyutas csomagolásoknál jelentenek nagy potenciált a bioműanyagok. A csomagolások területén a piackutatók 15 % növekedést prognosztizálnak az elkövetkező években a bioműanyagoknak és a másodlagos műanyanyagoknak. 

Továbbra is keresett a BOPET és a BOPP
A biaxiálisan orientált PET (BOPET) fóliák nagy átlátszóságúak, esztétikusak, nagy szilárdságúak, nagyon vékony és könnyű fóliák gyártására alkalmasak. A fólia jó barrier tulajdonságai lehetővé teszi aromazáró csomagolásokkal az eltarthatósági idő meghosszabbítását. FMCG csomagolásokhoz nagyon vékony, 8-50 mikron vastagságú fóliákat használnak, míg írószerekhez, elektronikai cikkekhez vastagabb fóliákat, egészen 350 mikronig.
 
A biaxiálisan orientált PP (BOPP) fóliákat elsősorban az élelmiszeriparban használják. A hegeszthetőség érdekében a BOPP fóliákat egy hegeszthető bevonattal látják el, amelyek nem rontják a fényességet és az átlátszóságot, javítják viszont a barrier tulajdonságokat. A BOPP fóliáknál a kutatók 4 % növekedésre számítanak.

A csomagolási trendek mellett számos egyéb tényező bír befolyással a műanyag fóliák iránti keresletre az egyes nemzeti piacokon. Néhány országban pl. korlátozták az egyutas reklámtáskák használatát. Jelentősen befolyásolja az egyes országok gazdasági fejlettsége, és a fogyasztók összetétele a szekunder és szállítói csomagolásokhoz használt zsugor-, és stretch fólia igényt.

Újdonságok

Extra vékony stretch fólia


Mindössze 8 mikron vastag stretch fóliát fejlesztett ki a Duo Plast. A Duo XS márkanéven kapható fóliával jelentősen csökkenthető fólia felhasználás és ezzel együtt az egy raklapra eső csomagolási költség. A fólia a vastagság csökkentés ellenére nagy rugalmasságot mutat a feldolgozásnál, jól véd a portól és nedvességtől, kézi és félautomata folyamatokhoz ajánlják. A fólia felhasználás csökkentése egyben a környezetet is kíméli.
 
Otthon komposztálható fólia


Az FKuR új Bio-Flex kompaundot fejlesztett ki vékony fóliák gyártásához, amelyek alacsony és változó hőmérsékleten a kerti komposztban biológiailag teljesen lebomlanak. A termékre megkapta az Ok-Compost-Home tanúsítványt. Az új anyag megújuló nyersanyaghányada jelenleg 30 %, 2025-re 60 %-ot terveznek. Minden Bio-Flex kompaund jól bírja a nedvességet, ez az egyik nagy előnye a keményítő bázisú műanyagokkal szemben, amelyek gyorsan lebomlanak ugyan, de csak száraz termékekhez alkalmazhatók. A kompaund felhasználási spektruma széles, a fő terület a többutas gyümölcs-, zöldség csomagolás.

Nagy teljesítmény többrétegű technikával


A Treofan új megoldást kínál BOPP fóliákra. A GPR 20 fólia kombinálja a jó nyomtathatóságot, hegeszthetőséget a matt hatással. A többrétegű technikával gyártott új fólia a hagyományos termékekhez képest három területen hozott javulást. Mechanikai tulajdonságai alapján a fólia a nyomtatási folyamat alatt különösen formatartó, gyors feldolgozást tesz lehetővé, kiváló felületi és hegesztési tulajdonságokkal rendelkezik, esztétikus hegesztési varrat jön létre. A speciálisan fejlesztett felület pedig matt hatást eredményez.

Kiss Rozália

 


Adjatok egy jó szakembert!

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Fordítva ül a lovon a cég, de a britek szerint ilyen a jövő munkáltatója.

Budapest, 2017. május 9. -  Az IT munkaerő megtartása évek óta égető probléma a magyar piacon. A szakemberekért folyó harcban a magyar munkaerőpiacon sem a fizetési csekken álló összeg jelenti majd az egyetlen és mindent ütő „harci eszközt”. Az Abesse Informatikai Zrt. tulajdonos-alapítója ezt felismerve, organikus módon hozott létre egy vállalati modellt, mely működni látszik: 2017-ben a világ egyik legelismertebb és Magyarország meghatározó szervezetfejlesztő tanácsadója, az Investors in People (IIP) stábja is díjjal ismerte ezt el. Az Abesse mégsem a díjban látja a brit akkreditáció lényegét, hanem abban a gondolkodásmódban, amit az IIP foglalt rendszerbe, és ami lehetővé teszi, hogy fordítva üljenek a lovon. Ez a magyaroktól nem lehet meglepő.

Az Abesse „Szervezeti értékek szerinti működés” és „Vezetői gyakorlatok” kategóriákban vehette ma át a Magyarország Legkiválóbb Vállalata címet, amely az Investors in People és a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara közös elismerése. A díj egy komplex szakmai vizsgálat eredménye, alapja az Investors in People 9 kritériumterületből álló standardja. A kiválósággal díjazott vállalatok valamelyik vagy akár mindegyik területen kiemelkedően jó és követendő gyakorlatot mutatnak be, azaz képviselik azokat az üzleti értékeket, melyek a vállalatok és az ország versenyképességére kedvezően hatnak.

„Az Investors in People Standard a szervezeti kiválóság etalonja. Megmutatja, hogy a hosszútávon fenntartható sikerhez a szervezet hogyan vezesse, fejlessze és támogassa munkatársait. 25 év tapasztalataira és szigorú értékelési módszertanára építve az Investors in People azokat a korszerű munkáltatói gyakorlatokat, fontos képességeket és eredményes rendszereket foglalja keretbe, melyek a kiemelkedő teljesítményhez szükségesek bármely iparágban.” – mondta Csóti Gábor, az Investors in People ügyvezetője és regisztrált tanácsadója.

Átalakulóban van a magyar munkaerőpiac is: a jól működő, értékeken alapuló cégkultúra szerepe nő, és a fizetési csekken álló összeg mellett meghatározó motiváló eszközként jelenik meg a munkavállaló döntési szempontrendszerében. A munkáltatónak olyan munkahelyet kell teremtenie, ahol hasonló értékeket valló emberek együttműködéséből érték születhet. Azonos értékek képviselete alatt nem azt értjük, hogy a folyosó falára kitett magvas gondolatokat mindenki elolvassa, amikor megérkezik. Követni, megélni a jól lefektetett vállalati alapokat a munkáltató motivációs tevékenységének kulcsfeladata.

Az Investors in People minősítés tartalmilag pont erről szól: megmutatja, hogyan építsünk úgy egy értékalapú szervezetet, hogy az leginkább szolgálja az üzleti értékeket és nem mellesleg motiválja a munkatársakat (beleértve a menedzsmentet), fejlessze, elkötelezze, összekösse őket.

„Mi a jövőben, a jövőnek élünk, ezért gondoljuk, hogy nem pusztán a díj elnyerése a lényeg. Ez egy adott pillanat, ami azt jelzi, hogy most valamit jól csinálunk. Az igazi kihívás és feladat az, hogy ezeket a jól lefektetett alapokat hogyan visszük tovább és őrizzük meg a következő generáció számára. Így ülünk mi fordítva a lovon: figyelmet szentelve a valós szervezeti értékeknek, energiát fektetve a jövőbe ezzel teremtve szerethető, jó munkahelyet és foglalkoztatva lojális, motivált kollégákat” – mondta az elnyert díj kapcsán Németh Zoltán az Abesse Informatikai Zrt. Vezérigazgatója.

Az IIP elemző folyamatában való részvétel nyitottságot és bátorságot kíván a vállalatok részéről, hiszen hosszú távra kínál megoldást és sokszor az alapok gyökeres változtatását is jelenti. Mindezek ellenére ez a folyamat ad egy olyan tudatos építkezési lehetőséget, melynek az Y-generációs hatásokkal színezett munkaerő hiányos időkben különösen nagy a jelentősége. A tudásintenzív iparágban a legfontosabb sikertényező az alkotni és fejlődni kész munkatársak közössége. Munkatársak, akiket hasonló értékek kapcsolnak össze, és akik saját maguk alakítják és tartják fenn a cég működési kultúráját, a vezetőik pedig partnerként támogatják őket.

„Mi a vállalati kohézióban és egységben látjuk a siker titkát. Nem csak az üzlet sikerét, de minden egyes munkavállalónk egyéni sikerét is. Felelősség, hozzáértés, csapatmunka. Elültetni ezeket a szervezeti értékeket a valós, mindennapi munkába, ezek adják az Abesse egyéniségét” – foglalta össze az Abesse modell lényegét Benedek Lilla, az Abesse HR vezetője.

Természetesen a folyamatos önvizsgálat és audit elengedhetetlen, hogy a siker hosszú távú legyen. Ez a felismerés segítette abban az Abesse-t, hogy a piac kihívásaival tudatosan nézzen szembe és így az elmúlt 2 évben 30-30 %-os létszámbővülést realizáljon.

Az Abesse-ről
A vállalat mottója: „Ab esse ad posse“, azaz „A létezőből kiindulva eljuthatunk a lehetségesig“. Az Abesse Informatikai Tanácsadó Zrt. 2003-ban alakult azzal a céllal, hogy egyszerű, stabil, rugalmas megoldásokat adjon a nagyvállalati ügyfélkörben előforduló, folyamatinformatikai problémákra. Fő profilja a folyamatautomatizálás, melyet tanácsadói, üzemeltetési, rendszermérnöki szolgáltatásokkal együtt kínál.  Az Abesse vezető szerepet tölt be a folyamatinformatikával foglalkozó középvállalatok körében, szakértelmét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 6 éven keresztül zsinórban lettek ők Magyarországon a Microsoft „Év legkompetensebb partnerei”. Alakulása óta a vállalat tízszeresére nőtt, jelenleg 87 fővel dolgozik.

  

A magyarok 41%-a büszke rá, hogy környezettudatos

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A magyarok 41%-a büszke rá, hogy környezettudatos és példát mutathat az aludobozok szelektálásával. - Minden negyedik aludobozt automatában gyűjtenek vissza.

Budapest, 2017. május 4. – Magyarországon évente 300-450 millió üdítős- és sörös aludobozt gyűjtenek szelektíven, és ebből mintegy 100 millió darabot már az ország 200 pontján elérhető aludoboz-visszagyűjtő automatákba dobnak be. Az automatahasználók 41%-a azért választja a szelektív gyűjtésnek ezt a formáját, mert környezettudatosan szeretne élni, 46%-ukat viszont inkább a dobozokért kapott pénz motiválja. Tízből nyolc szelektáló kifejezetten büszke arra, hogy másnak is példát mutathat és csökkentheti a környezetterhelést – derül ki a visszagyűjtő automatákat üzemeltető Returpack Kft. felméréséből.

Sok aludobozt használunk, de keveset szelektálunk
Nagyfokú kényelem jellemzi a magyar lakosságot az aludobozok használata és szelektív gyűjtése terén. A magyarok például az elfogyasztott sörök 60%-át aludobozban vásárolják meg, ugyanakkor az aludobozok mindössze 30-50%-át gyűjtik vissza szelektíven. Európa legtöbb országában fordított a helyzet: a sörök mindössze 30-40%-át vásárolják a fogyasztók aludobozban, és a feleslegessé vált, értékes alumínium 60, egyes országokban 70%-át is szelektíven gyűjtik. Magyarországon ezen a helyzeten igyekszik változtatni a 200 automatából álló aludoboz visszagyűjtő hálózat, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend a lakosság körében.

Még nem automatikusan szelektálunk, de már fontos a környezetvédelem

A Returpack Környezetvédelmi Kft. legfrissebb, 5 helyszínen, mintegy 600 fő megkérdezésével végzett felmérése szerint az aludoboz visszagyűjtő automatákat használók motivációi és gyűjtési szokásai is eltérők. Habár a szelektálók mintegy fele (46%) az anyagiakat jelölte meg elsődleges motivációs tényezőként az aludobozok szelektív gyűjtésében, közel ugyanennyien (41%) vannak azok, aki tudatosan, a környezet védelméért választották, hogy az értékes alapanyagot automatákkal gyűjtik vissza.

Rendszeresen szelektálunk?
A felmérés adatai szerint a szorgalmas aludoboz visszagyűjtők 34%-a havonta vagy néhány hetente, 23%-uk pedig minden héten felkeresi a visszagyűjtő automatákat. Egy-egy ilyen látogatás alkalmával a szelektálók 46%-a 10-50 db aludoboztól szabadul meg környezetbarát módon. Ez azt mutatja, hogy a legtöbben otthon összegyűjtenek egy nagyobb mennyiségű alumíniumdobozt és ezt követően viszik azokat vissza az automatákhoz.

„Az aludoboz visszagyűjtő automata hálózat nem titkolt célja az anyagi motiváció – hiszen a visszagyűjtésért cserébe dobozonként néhány forint jár a visszaváltónak – de a rendszer végső célja mégis a lakosság környezettudatosságának növelése. A környezettudatos gondolkodás itthon még ugyan gyerekcipőben jár, de a tapasztalatunk és a visszajelzések azt mutatják, hogy az emberek egyre fontosabbnak tartják a környezetvédelem ügyét” – mondta el Duma László a Returpack Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „Szemléletformáló és edukációs programjainkkal mi is a környezetvédelmi szemléletváltáshoz kívánunk hozzájárulni és azt hangsúlyozzuk, hogy a hulladék érték, mind az egyén, mind a környezet, mind pedig a gazdaság szereplői számára”.

Három hét alatt 21.000 visszagyűjtött aludoboz: a kulcs a szemléletformálás
A környezetvédelem és az integrált hulladékgazdálkodás témájával már egészen fiatal korban találkozhatnak a gyerekek, hiszen iskolai tananyag. Ezt kiegészítendő, számos informális kezdeményezés is foglalkozik a kérdéssel, mint például a „Dobd be magad!” edukációs kampány is, amely a közösségi médiában futó nyereményjátékokkal próbálja ösztönzi a huszonéveseket az aludobozok visszagyűjtésre és egyúttal felhívja a figyelmüket arra, hogy az alumínium értékes másodnyersanyag, mivel szelektív gyűjtése és újrahasznosítása révén 95%-kal kevesebb energiával gyárthatunk újra aludobozt, ami 60 napon belül újra a polcokra kerülhet. A kampány idei első, három hetes szakaszában több mint 21.000 db aludobozt gyűjtöttek a játékosok.

A környezettudatosságnak akár közösségformáló ereje is lehet
Hasonló kezdeményezés a Sulidoboz kampány, melynek keretében a szülők mutathatnak példát a gyerekeknek azáltal, hogy visszagyűjtik a kihelyezett automatákba az aludobozokat, a kapott bónnal pedig egy webes felületen megjelölhetik, hogy melyik oktatási intézményt szeretnék támogatni azzal a pénzzel, amit a dobozért kaptak volna. Szociális jellegű kezdeményezéseket azonban maguk a gyűjtők is sokszor indítanak, és az automatákból kapott forintokat a környezetükben élő rászorulók segítésére fordítják. Van például olyan munkahelyi közösség, amely kollégájuk beteg gyermekét, míg olyan lakóközösség is, amely egy-egy idős tagját támogatja az aludoboz visszagyűjtése révén.

Mi történik a visszavitt aludobozokkal?

Az egész világon hozzávetőlegesen 250 milliárd aludobozt gyártanak évente. Kevesen tudják azonban, hogy ezek az aludobozok közel 100%-ban újrahasznosíthatóak, így nagyon sokat tehetünk a környezetünkért, ha ez az értékes alapanyag nem a háztartási szemétben végzi, hanem eljut a kijelölt helyre.

A Returpack automaták országosan közel 200 helyen, elsősorban szupermarketekben – Auchan, CBA, Spar és Tesco elérhetőek. Belsejükben egy 5000 aludoboz tárolására alkalmas konténer található. Az automata jelzi, ha a tartály kezd megtelni, így nem fordulhat elő, hogy valaki „helyhiány” miatt ne tudja használni azt. Amint megtelt egy konténer kiürítik, és a tartalmát újraolvasztják. Ezt követően készül el belőlük az új aludoboz, miközben az előállításhoz szükséges energia 95%átt megtakarítják.

 


Javított Magyarország idei növekedési kilátásain az IMF

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Javított a világgazdaság és Magyarország növekedési előrejelzésén a Nemzetközi Valutaalap (IMF) a közelmúltban kiadott World Economic Outlook (WEO) tanulmányában.

Az IMF 3,5 százalékra növelte 2017-es világgazdasági növekedési előrejelzését a 2016 októberi 3,4 százalékos becsléséről, Magyarországon pedig idénre a korábbi 2,5 százalék helyett 2,9 százalékos, jövőre pedig  3,0 százalékos növekedést vár.

A világgazdaság az előrejelzés szerint 2018-ban 3,6 százalékkal bővülhet; tavaly 3,1 százalékkal nőtt a világ  összesített GDP-je.

Magyarországon a korábban előrejelzett 1,9 százalékos éves idei inflációt 2,5 százalékosra emelték, jövőre 3,3 százalékos inflációt vár az IMF. A munkanélküliségi ráta ebben az évben 4,4 százalékosra csökken az októberben feltételezett 5,8 százalék helyett és jövőre 4,3 százalékra mérséklődik tovább. Rontott viszont az IMF a folyó fizetési mérleg GDP-arányos többletére vonatkozó előrejelzésén, miszerint a korábban várt 4,6 százalék helyett ebben az évben 3,7 %,  jövőre még alacsonyabb, 3,0 százalékos lesz.

Az IMF elemzésében kiemelte, hogy már a tavalyi negyedik negyedévben észlelhető volt a világgazdasági aktivitás fellendülése. A növekedés a nyersanyag-exportőr országokban a nyersanyagárak emelkedésének köszönhetően indulhat meg. A növekedés emellett Kínában, de más nyersanyag-importőr országokban is erőteljes lesz. A fejlett országok növekedésének ütemét pedig elsősorban az Egyesült Államok gazdasága diktálja majd.

A fejlett országokban az infláció megemelkedik a magasabb nyersanyagárak miatt, a maginfláció azonban visszafogott marad.

A növekedési kockázatok összességében gyengülnek valamelyest, különösen középtávon. A javuló bizalmi indexek rövidtávon mindenképpen erőteljes növekedési potenciált jeleznek. Kockázati tényezőt jelent egyebek között a protekcionizmus kereskedelmi forgalmat csökkenőt hatása, a piaci várakozásokat meghaladó mértékű kamatemelés az Egyesült Államokban, a dollár árfolyamának túlzott erősödése, a pénzügyi szabályozás túlzott kockázatvállalásra késztető lazítása, valamint a geopolitikai feszültségek éleződése - sorolta a jelentés.

A fejlett országokban a tavalyi 1,7 százalék után az idén és jövőre 2,0 százalékos GDP-növekedést vár az IMF, ami 2017-re vonatkozóan 0,1 százalékpontos javulás a 2016 októberben kiadott  jelentéshez és annak idén januári felülvizsgált változatához képest is. A 2018-as előrejelzés nem változott.

Az Egyesült Államok bruttó hazai terméke a tavalyi 1,6 százalék után az idén 2,3 százalékkal, jövőre 2,5 százalékkal növekszik, mindkét esetben 0,2 százalékponttal gyorsabb ütemben az októberi előrejelzésnél.

Az Európai Unió gazdasága az idén 2,0 százalékkal, jövőre 1,8 százalékkal növekszik a 2016-os 2,0 százalék után. Az idei növekedési előrejelzést az IMF 0,3 százalékponttal emelte meg az októberi WEO-hoz képest, a 2018-ason nem változtatott.

Az euróövezeti GDP a tavalyi 1,7 százalék után az idén is 1,7 százalékkal, jövőre 1,6 százalékkal emelkedik. Az idei előrejelzést 0,2 százalékponttal javult, a jövő évi nem változott.

A német GDP-növekedés az idén 1,6 százalék, jövőre 1,5 százalék lesz a tavalyi 1,8 százalék után. Az idei előrejelzést 0,2 százalékponttal, a 2018-ast 0,1 százalékponttal javította felfelé az IMF az októberihez képest.

A brit gazdaság az idén 2,0 százalékkal, jövőre 1,5 százalékkal növekszik a 2016-os 1,8 százalék után. Az októberi WEO jelentéshez képest az idei növekedési előrejelzést az IMF 0,9 százalékponttal felfelé, a 2018-ast 0,2 százalékponttal lefelé módosította.

A feltörekvő és fejlődő régiók GDP-je az idén 4,5 százalékkal, jövőre 4,8 százalékkal növekszik a tavalyi 4,1 százalék után. Az októberi előrejelzéshez képest az idei növekedést az IMF 0,1 százalékponttal módosította lefelé.

Kínában a tavalyi 6,7 százalék után 6,6 százalékos GDP-növekedést vár az idén az IMF, jövőre pedig 6,2 százalékosat. Az idei előrejelzés 0,4 százalékponttal, a jövő évi 0,2 százalékponttal módosult felfelé.
Oroszországban a tavalyi 0,2 százalék csökkenés után az idén és jövőre 1,4 százalékos lesz a GDP-növekedés az IMF szerint, az idén 0,3 százalékponttal, jövőre pedig 0,2 százalékponttal magasabb az októberi prognózisban jelzettnél.

A világkereskedelmi forgalom a tavalyi 2,2 százalék után az idén 3,8 százalékkal, jövőre 3,9 százalékkal növekszik.

Az infláció a fejlett régiókban az idén 2,0 százalék, jövőre 1,9 százalék lesz a tavalyi 0,8 százalék után, a fejlődő és feltörekvő régiókban pedig 4,7 százalék az idén és 4,4 százalék jövőre a tavalyi 4,4 százalék után.

Az olaj ára az idén 28,9 százalékkal emelkedik, jövőre pedig 0,3 százalékkal csökken. Tavaly 15,7 százalékkal csökkent a világpiaci olajár.

(forrás: MTI)
 

  

Targoncák és nyomtatók online aukcióban

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Az Auchan is csatlakozott azon gazdasági szereplők népes táborához, akik online árverést használnak felesleges eszközeik értékesítéséhez – számol be a kisalfold.hu. Első körben használatból kivont, de működőképes plottereit és targoncáit kínálja eladásra a piacinál alacsonyabb áron az Auchan. Az eszközöket személyesen is megtekinthetik az érdeklődők.

Értékesíti nagyteljesítményű plotternyomtatóit és elektromos gyalogkíséretű targoncáit az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. A Hp és Epson plotternyomtatók, printerfejek és tartalék festékek, továbbá a könnyű és közepes nehézségű anyagmozgatási feladatokra specializálódott targoncák eladására a cég az egyre népszerűbb online árverést, és az ipari árverések hazai szervezőjét, az Intergavel Kft.-t választotta.

„A most eladásra kínált többféle plotter ideális választás azon otthoni, kisirodai környezetben, vagy külön részlegen dolgozó, marketinggel és vizuális megjelenítéssel foglalkozó szakemberek számára, akiknek A0+ méretben van szükségük egy megfizethető, ugyanakkor kiváló minőségű, nagy formátumú nyomtatóra. Az árverésre került eszközök emellett kiváló megoldást jelenthetnek építészek, belsőépítészek és mérnökök, illetve építőipari- és géptervezők számára is" – nyilatkozta Kocsis Csaba, az aukciót szervező Intergavel ügyvezetője.
Az Intergavel több mint tízéves tapasztalata szerint mindig is a targoncák voltak az online árverések egyik legnépszerűbb tételei, hiszen ezekre számos vállalkozásnak szüksége van, ezért várhatóan ez az aukció is igen népszerű lesz a vásárlók körében.

Úgy tűnik, hogy egyre többen látják be: az online ipari árverések átláthatók, egyértelműek, és gyakorlatilag minden gondot levesznek az eladók válláról. Ugyanakkor a vevőknek kivételes lehetőséget kínál az Intergavel olyan eszközök beszerzésére, amelyek új ára lehet, hogy túlterhelné a vállalkozás büdzséjét.
„Volt, hogy egy teljes gyár berendezését kellett – igaz, több fordulóban – elárverezni, és nem ritkák a speciális megbízások sem, a gazdaság szinte minden területéről. Van olyan partnerünk, aki rendszeresen rajtunk keresztül értékesíti használt eszközeit, és szinte mindegy, miről van szó" – tette hozzá Kocsis Csaba.
Vonzó lehet az érdeklődők számára, hogy az eladó egy megbízható, stabilan működő cég, hiszen így garantált, hogy rendszeresen karbantartott, napi használatból származó gépekhez jutnak a licitek nyertesei.

(forrás: Kisalföld Online)

 

 

8. oldal / 16

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

szeptember 2017
H K SZ CS P SZ V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Aktuális események

Sze szept. 20 @10:00 - 05:00
OZBEKinPRINT – OZuPACK
H szept. 25 @10:00 - 05:00
PACKEXPO
H szept. 25 @10:00 - 05:00
LABELEXPO EUROPE
K szept. 26 @10:00 - 05:00
TCT Show
K szept. 26 @10:00 - 05:00
PPMA SHOW
K szept. 26 @10:00 - 05:00
PRINT & SIGN

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2017. szeptember 19., kedd, Vilhelmina napja van. Holnap Friderika napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 60 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com