Pack-Market Portál



10 pontot esett a K&H kkv bizalmi index

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A cégek várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index 10 pontot csökkent, ennek ellenére továbbra is a pozitív tartományban van, jelenleg 1 ponton áll. A hangulatromlás hátterében az áll, hogy a kkv-k növekvő vállalati hitelkamatokra és közterhekre számítanak a következő egy évben.

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index értéke 10 pontot csökkent, így jelenleg 1 ponton áll. „Az utóbbi öt évben egy kisebb-nagyobb megszakításokkal tarkított emelkedő trend jellemezte a hazai vállalkozások egy éves várakozásait. Ez a tendencia most megtörni látszik, hiszen a mostani 10 pontos csökkenés jelentősnek mondható. A várakozások azonban még ezzel együtt is fél éve a pozitív tartományban vannak, amire az index 12 éves történetében még nem volt példa ” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A 10 pontos csökkenés hátterében alapvetően az áll, hogy a vállalkozások gazdasági helyzetét meghatározó tényezők közül nagyot zuhant a közterhek és a vállalati hitelkamatok várt változásának megítélése, továbbá az eddigieknél negatívabban értékelték az elmúlt hónapok kormányzati intézkedéseit is.

Magasabb adók és hitelkamatok a láthatáron
Az index csökkenése főként annak tudható, hogy a közterhekre vonatkozó eddigi pozitív várakozások alábbhagytak, és akik eddig adócsökkentésben bíztak, most már inkább növekedésre számítanak. „Az előző időszaki index felmérése óta világossá vált, hogy a járulékcsökkentéssel együtt járó minimálbéremelés jelentős terhet jelent a vállalkozásoknak. Ezt mutatja, hogy  tavaly év végén a járulékcsökkentés bejelentésének hatására az előző negyedévben a vállalkozások közel egyharmada (30%) bízott csökkenő közterhekben, ami mostanra több mint a felével, 12%-ra esett vissza. Ezzel párhuzamosan 14%-ról 25%-ra nőtt a növekvő adókkal és járulékokkal tervezők aránya” – mondta el a szakértő. Ezzel összefüggésben a kormányzat tevékenységéről is meglehetősen negatívan nyilatkoztak a cégek: az előző negyedévi 14%-hoz képest több mint dupla annyian (30%) vélik úgy, hogy az elmúlt hónapok intézkedései – mint például a minimálbér és a garantált bérminimum megemelése, a változó cafeteria szabályok vagy a vártnál kisebb járulékcsökkentés – rontottak versenyképességükön.

„A vállalkozások az NHP március 31-i kifutását meglehetősen negatívan fogadják, hiszen feltehetően emiatt duplázódott meg a növekvő hitelkamatokra számító cégek aránya (21%), a szektor átlagosan 0,4%-os díjnövekedést valószínűsít. Pedig az NHP lezárulta után is kedvező feltételekkel kaphatnak finanszírozást a vállalkozások, amit például a még két évig elérhető uniós garanciaprogrammal (COSME) tudunk megvalósítani” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

A hangulat minden árbevétel-kategóriában és ágazatban alább hagyott. A kisvállalkozások várakozásai romlottak leginkább, 15 pontról 3-ra süllyedt, míg a mikrovállalkozások visszaestek a mínusz tartományba (-3 pont). A középvállalatok optimizmusa is mérséklődött valamelyest, de szokásos módon ők a legoptimistábbak, hiszen várakozásaik már másfél éve stabilan a pozitív tartományban vannak (18 pont). Az ágazatok közül ismételten az agrárcégek hangulata a legjobb (7 pont), amelyet kissé lemaradva a kereskedelem követ (3 pont), míg az ipari és szolgáltató szektor várakozásai egyaránt 1 ponton állnak.

(forrás: Élelmiszer Online)
 

 


PPDexpo 2017 Budapest

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

2017. március 28. és 30. között Budapesten, a BOK - korábban SYMA – csarnokban került megrendezésre a PPDexpo / SignExpo kiállítás és kísérőrendezvényei.

Kedvező időpontban, a tavalyi Drupa és az idei Interpack valamint FESPA kiállítások előtt, ismét együtt várta a látogatókat a nyomda- és csomagolóipar, valamint a reklámdekorációs ágazat legnagyobb hazai rendezvénye, melyet az iparág összes érintett szövetsége, egyesülete és a szakmédiája támogatott.

A rendezvény három napja alatt 3 726 szakmai látogató regisztrált és tekintette meg a 105 kiállító standját, melyek meghaladják az előző, 2015. évi rendezvény számait. A Sajtószigeten portálunk is jelen volt.

Felmérések szerint nincs olyan szakmabeli, aki még nem hallott a PPDexpo, a SignExpo rendezvényekről és színvonalas kísérőrendezvényeikről, szakmai programok, kerekasztal-beszélgetések, díjkiosztók zajlottak az esemény során. Mindezek 2017-ben is színesítették a kínálatot és ugyancsak vonzerőt jelenthettek a látogatóknak.

Tekintse meg kapcsolódó képgalériánkat, kattintson ide >>

 

  

38 000 fát menthetnénk meg a kivágástól

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

… ha a veszprémiek hatékonyságával szelektálnánk.

Budapest, 2017. április 6. – Jelentős különbségek vannak a magyar városok lakosságának szelektív hulladékgyűjtési gyakorlatában. A tejes és gyümölcsleves kartondobozokat Veszprémben, Pakson, Székesfehérváron, Kecskeméten és Monoron szelektálja a leghatékonyabban a lakosság. Budapest, ahol a legtöbb, évente mintegy 750 tonnányi italos kartont gyűjtenek szelektíven a lakosok, ezzel ők a középmezőnybe tartoznak abban a rangsorban, amely egy lakosra vetítve vizsgálja a szelektíven gyűjtött és újrahasznosításra kerülő italkarton csomagolás mennyiségét. Ha minden magyar lakos olyan hatékonyan szelektálna, mint a veszprémiek, egy éven belül megduplázható lenne az újrahasznosított italos kartondobozok mennyisége.

Győrtől Miskolcig 318-szor

A magyar lakosság, a legfiatalabbakat és a legidősebbeket is beleértve, átlagosan 60 db, tejes és gyümölcsleves italos kartont használ el egy év alatt. A hulladékká vált italos kartondobozok szelektív gyűjtésében továbbra sem jeleskedünk; 78-80% még mindig a lerakókon végzi, és csupán 20-22% kerül visszagyűjtésre és újrahasznosításra annak ellenére, hogy a szelektív hulladékgyűjtés valamilyen formája ma már 10-ből 7 lakos számára hozzáférhető. Emiatt évente mintegy 12.600 tonna, azaz mintegy 420.000.000 darab italos kartondoboz megy veszendőbe, ahelyett, hogy újrahasznosításra kerülne és a környezet védelmét szolgálná. Ha ezeket a tejes és gyümölcsleves dobozokat hosszabb élük mentén egymás után helyeznénk, 318-szor érne el a sor Győrtől Miskolcig.

Dobogó italos kartonokból
A magyar városok közötti távolságok azonban nemcsak átvitt értelemben, de a szelektív hulladékgyűjtés hatékonysága terén is nagyok. A rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a fejenként elhasznált 60 darabból, egy főre vetítve és évente, a legtöbb italos karton hulladékot a veszprémi lakosság (23 db) gyűjti, akiket gyűjtés hatékonysága tekintetében a paksiak (21 db), a székesfehérváriak (20 db), a kecskemétiek és a monori lakosok (19-19 db) követnek, akiknél kicsivel kevesebbet szelektálnak a szolnokiak (18 db), a dunakesziek (17 db) és a gyömrőiek (17 db).

Budapest az élen és a középmezőnyben egyszerre

Az italos kartonok szelektív gyűjtésének intenzitása szempontjából a középmezőnyben helyezkedik el Budapest. A fővárosi házhoz menő szelektív gyűjtésbe bevont 1,7 millió lakos mindegyike fejenként 13 db dobozt szelektál évente. Érdekesség azonban, hogy nagy létszámuknak köszönhetően a budapestiek összesen 750 tonnányi italos kartont gyűjtenek szelektíven, ami önmagában ugyan annyi, mint az IKSZ felmérésébe bevont 33 legtöbbet gyűjtő városból a további 32 település lakói által szelektíven gyűjtött és újrahasznosított italos kartonok összesége.

Szelektív hulladékgyűjtési sereghajtók
Mint minden rangsornak, az italos kartonok szelektív hulladékgyűjtési eredményességét vizsgáló összesítésnek is vannak utolsó helyezettjei. A legkevesebb italos kartondobozt a gyulai (5 db), a szentendrei (4 db), a bonyhádi (3 db), a balassagyarmati (1,5 db) és a komlói (1 db) lakosság dobja a szelektív gyűjtőkbe évente. Ez azt jelenti, hogy ezeken a településeken ennek a hulladéknak a 92-99%-örökre kikerül az anyagok körforgásából.

A szemléletformálás a zöld siker kulcsa
Az IKSZ 2016-ban készített reprezentatív felmérése, amely a lakosság szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos attitűdjét vizsgálta, rávilágított arra, hogy a gyűjtés alacsony volumene több tényezőre, köztük is elsősorban a megfelelő környezetvédelmi ismeretek hiányára, a nemtörődömségre, illetve a kényelmi szempontokra vezethető vissza.

„A 33 városra kiterjedő vizsgálatunk eredményei mind abba az irányba mutatnak, hogy amely városokban aktív szemléletformálás és oktatás zajlik, ott ennek az eredménye meg is mutatkozik a szelektíven gyűjtött hulladékok, köztük a visszagyűjtött tejes és gyümölcsleves italos karton dobozok mennyiségében” – mondta Baka Éva, az Italoskarton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója. „A lakosság megfelelő és folyamatos tájékoztatása és oktatása szükséges ahhoz, hogy az értékes, újrahasznosítható hulladék ne a kommunális hulladékba és a szemétlerakókra kerüljön. Azokon a településeken, ahol a városvezetés és egyéb intézmények hozzájárulnak a szelektív gyűjtés népszerűsítéséhez a lakosság körében, ott szignifikánsan magasabb a visszagyűjtött italos karton dobozok aránya”– erősítette meg Baka Éva.

Kövessük a veszprémiek példáját!
Közismert tény, hogy a felelőtlen erdőgazdálkodás és a fakivágások miatt a Föld felszínéről 2-3 naponta eltűnik egy Budapest méretű erdő, miközben a világ sivatagos területének nagysága évente egy Magyarország nagyságú területtel nő.

Mindezek tükrében nem csak érdekes, de fontos is az elemzés azon megállapítása - melyet az IKSZ a rendelkezésére álló adatok alapján készített -, hogy ha minden magyar lakos olyan hatékonyan gyűjtené szelektíven az italos karton dobozokat mint a veszprémiek, akkor a jelenleg újrahasznosításra kerülő 3.400 tonnányi italos karton hulladék mennyisége 6.000 tonnára lenne növelhető. Ezzel a mennyiséggel pedig évente hozzávetőleg 38.000 felnőtt fát tudnánk megmenteni.

 


A bioműanyagok a hagyományos műanyagok valódi alternatívájává fejlődtek

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A fogyó ásványolaj készlet, a növekvő ásványolaj árak és az egyre erősödő környezettudatosság miatt a bioműanyagok ma már a műanyag- és csomagolóipar fontos nyersanyagává váltak. Az European Bioplastics prognózisa szerint 2025-ig a bioműanyagok gyártási kapacitása a jelenlegi 20-szorosára fog növekedni, és így 5,7 millió tonna lesz, ami kb. 10 %-a a teljes műanyag gyártásnak.

A bioműanyagokat nem szabad összetéveszteni a biogazdálkodásból származó bio termékekkel. A bioműanyagok vagy biobázisú, és/vagy biológiailag lebomló anyagok. Különbséget kell tenni azonban a két csoport között. A biobázisú vagyis megújuló nyersanyag forrásból származó bioműanyagok felhasználása sokkal probléma mentesebb és ennélfogva a biobázisú anyagok sokkal elterjedtebbek mint a biológiailag lebomló vagyis komposztálható anyagok. A biobázisú műanyagok kémiailag a hagyományos műanyagokkal azonosak, és azokkal együtt történhet az újrafeldolgozásuk, vagyis a hagyományos műanyagokkal együtt reciklálhatók. A komposztálható műanyagok többnyire gyengébb anyag-tulajdonságokkal rendelkeznek, ezért jelenleg belőlük kevés piacképes anyag létezik.

A bioműanyagok legismertebb képviselője a politejsav (PLA), amely biobázisú és komposztálható is egyben. Azonban a PLA mellett vannak ugyancsak széles körben elterjedt egyéb bioműanyagok:

Bio PE
A bioműanyag ipari gyártásában már úttörőnek számít a brazil Braskem, 200 ezer tonna évi kapacitásával világszerte vezető helyen áll. A bio PE gyártásánál a megújuló nyersanyag a cukornád, amelyből bioetanolt állítanak elő, abból pedig etilént, amelyből polimerizációval nyerik a zöld PE-t. Ennek ára ugyan 15-20 %-al magasabb, mint a fosszilis nyersanyagbázisú polietiléné, de folyamatosan növekszik a felhasználás. A bio PE legnagyobb gyártói a Braskem, a Sabic és a Dow Chemical.



Bio PE fóliából gyárt öntapadós címkét az Etiket Schiller. A bio PE fólia fizikai-mechanikai tulajdonságai hasonlóak a fosszilis PE tulajdonságaihoz, a bio PE fólia minden nyomdatechnikai eljárással nyomtatható, az öntapadós címkéhez az összes szokásos ragasztó alkalmazható. A bio PE fóliából történő öntapadós címkegyártás nem jelent jelentős többlet költséget a hagyományos PE fóliához képest.
 


Bio PET
Az italos flakonok egy része 2010 óta bio PET-ből készül. A bio PET nyersanyagának 30 %-a megújuló nyersanyagforrásból származik, cukornád melaszból. A tereftálsav sokáig petrolkémiai bázisú volt, mivel a megújuló nyersanyagból történő gyártás nagyon bonyolultnak és költségesnek látszott. Mára már sikerült növényi bázisú tereftálsavat gazdaságosan előállítani, így a bio PET évi kapacitását 2020-ra 5 millió tonnára becsülik. Az első, részben növényi bázisú PET italosflakont plantbottle néven a Coca Cola hozta forgalomba, a jövőben 100 % növényi bázisú flakont szeretnének bevezetni.


Polietilén-furanoát (PEF)

A PEF 100 % növényi nyersanyagból készül, barrier tulajdonságai jobbak, oxigénzárása tízszerese a PET-ének, a PET lehetséges helyettesítőjeként tartják számon. Az ún. YXY gyártástechnológia a holland Avantiumtól származik. Az anyag és a technológia továbbfejlesztésére egy Joint Venture-t hozott létre az Avantium és a BASF, amelynek résztvevői a Coca Cola, a Danone és az Alpla. Fontos célkitűzés vékonyabb falú PEF flakon előállítása a szállítási költségek csökkentése érdekében.

Kiss Rozália

  

EuroShop 2017 szakvásár

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Több mint 113.000 látogatóval és 2.368 kiállítóval a legnagyobb szakvásár az EuroShop 50 éves történetében. A vásárlás élményének digitalizálása, a többcsatornás megszólítás és az érzelmi töltet. 

A kereskedelmi beruházások világviszonylatban is legnagyobb szakvására, az EuroShop 2017 öt vásárnap után 2017. március 9-én, csütörtökön zárta kapuit Düsseldorfban - a szakvásár eddigi 50 éves történetének legjobb eredményével: a 61 országból érkezett 2.368 kiállító egyöntetűen arról számolt be, hogy igen jó volt a kapcsolatépítés és az üzletkötés a szakvásáron, és nagyon élénk üzletmenetre számítanak a szakvásárt követően is.

Több mint 113.000 látogató érkezett a Rajna-parti vásárvárosba (ami hozzávetőlegesen 4 százalékkal magasabb látogatottság, mint a megelőző szakvásáron), hogy a 18 vásárcsarnokban 127.000 négyzetmétert meghaladó területen tájékozódjon a kereskedelemhez és a kereskedelmi partnereikez kapcsolódó termékek, trendek és koncepciók széles skálájáról. Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetője így számolt be a szakvásárról: „Az EuroShop 2017 túlszárnyalta az EuroShop 2014 valamennyi rekordját. A jubileumi rendezés alkalmával a szakvásár ismét be tudta bizonyítani, hogy mennyire fiatal, kreatív és újító szellemű mind a szakma, mind pedig az ágazat szakvására.”

A kiállítók minden kínálati csoportban hónapokon át készültek az EuroShop-ra, hogy meggyőző újdonságokkal jelenhessenek meg a nemzetközi versenyben. Ez pedig hihetetlen támogatásra talált: a szakmai látogatókat lenyűgözte mind a standokon bemutatott termékek sokfélesége és újító szelleme, mind pedig a standokon tapasztalt bemutatók kimagasló színvonala és nagyfokú kreativitása.

A látogatók körében összesen 138 ország képviseltette magát. Hans Werner Reinhard erről így nyilatkozott: „A szakmai látogatók összetétele minden kívánságnak megfelelt. Folyamatosan magas szintű érdeklődést tapasztalhattunk Németországból és átlagon felüli mértékben megugró érdeklődést Németországon kívülről (ez a szakmai látogatók 66 százalékát jelenti). Világszerte ismert, hogy az EuroShop az ágazat elsőszámú seregszemléje és testközelből mutatja be a kereskedelem jövőjét.”

A háromévente rendezett EuroShop optimalizált vásárkoncepcióval várta a szakmabelieket. A hét, egyértelműen meghatározott dimenzióból álló vásári profil (ez a hét dimenzió a POP marketing, a vásári és rendezvénymarketing, a kereskedelmi technológia, a világítástechnika, a vizuális értékesítés-ösztönzés, a boltberendezés és boltkialakítás, valamint az élelmiszer-technológia és az energia-menedzsment) a kiállítók és a látogatók egyöntetű támogatására talált. A kiállítókat ugyanis ennek köszönhetően optimálisan lehetett pozícionálni, miközben a látogatók az érdeklődési körüknek megfelelően kényelmesen juthattak el a keresett gyártókhoz és szolgáltatókhoz.

Az EuroShop 2017 szakvásárt meghatározó témákat - a kereskedelemben is egyre inkább terjedő - digitalizáció, a testre szabott többcsatornás értékesítési megoldások és a bolti vásárlási élmény érzelmi töltetének növelése jellemezte. Jelenleg az online kereskedelem ad szárnyakat az ágazati beruházásoknak a helyhez kötött kereskedelemben. Az Internetes szolgáltatókkal folytatott versenyben ugyanis a kereskedelemnek egyre vonzóbbá kell tennie a kínálatát. Ezzel párhuzamosan az üzleteknek az internetes kereskedelemmel történő összefonódása merőben új kereskedelmi és boltberendezési koncepciókat szül. Ebben egyre fontosabb lesz a modern információs technológia.

„A vevő mindkettőt elvárja: a vásárlás helyben megélt élményét, másrészről pedig a saját címére történő kiszállítást. A klasszikus helyhez kötött kereskedelem egyre inkább bővíti internetes webshopjait, a nagy online kereskedők pedig egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy saját üzleteket nyissanak. Az EuroShop elérte azt, hogy a két világ összetalálkozzon egymással” – mondta el Michael Gerling, az EHI Retail Institute ügyvezetője, aki ezt így egészítette ki: „A helyhez kötött és az online kereskedelm egyre szorosabban összeforr, ezért az EuroShop keretében a boltberendezés és a technológia kínálati csoportja is egyre inkább összeolvad.”

Az EuroShop 2017 azt is alátámasztotta, hogy a boltok számára az a legfontosabb, hogy a lehető legnagyobb érzelmi kötődést váltsák ki. Az EuroShop 2017 keretében számos koncepció, megoldás és termék esetében a történetmesélés került az előtérbe. Az építészettől kezdve a formatervezésen, a világításon vagy a legújabb digitális média boltberendezési beágyazásán keresztül mindennek egy közös dramaturgiát kell követnie, hogy megadja a vevőknek a kellő lökést. Ennek tükrében nem is csoda, hogy töretlen és egyre fontosabb a visual merchandisinig jelentősége az eladótér egyedi kialakításában. A kereskedelem beruházási hajlandósága Németországban az ágazat egészét tekintve szinte kétszeresére nőtt az EHI tanulmánya szerint, amit az EuroShop alkalmával mutattak be.

A kereskedelem emellett változatlanul jelentős beruházásokat folytat a LED-es világítástechnika elterjesztésében és a hűtéstechnika fejlesztésében. Ez nem csupán az EHI tanulmány egyik további eredménye volt, hanem a vásárcsarnokokban is megmutatkozott. A kereskedők számára legfontosabb az energia-takarékosság és a fenntarthatóság, ezért a fórummal is kísért EuroShop Ecopark különbemutató is komoly érdeklődésre talált.
Az EuroShop egyes dimenzióihoz kapcsolódó kísérő előadásai és fórumai rendkívüli látogatottságnak örvendtek, így az EuroShop látogatói értékes ötleteket merítettek a nemzetközi gyakorlati hozzászólásokból, például az építészet és design fórum, az EuroCIS fórum, az omnichannel fórum, a POPAI fórum vagy a vásári és rendezvényfórum keretében.

A következő EuroShop szakvásárt 2020. február 16 - 20. között rendezik Düsseldorfban, a soron következő EuroCIS-re, amely minden évben, kifejezetten a kiskereskedelmi technológiával foglalkozik, már 2018. február 27. és március 1. között sor kerül.

 

9. oldal / 16

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

szeptember 2017
H K SZ CS P SZ V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Aktuális események

Sze szept. 20 @10:00 - 05:00
OZBEKinPRINT – OZuPACK
H szept. 25 @10:00 - 05:00
PACKEXPO
H szept. 25 @10:00 - 05:00
LABELEXPO EUROPE
K szept. 26 @10:00 - 05:00
TCT Show
K szept. 26 @10:00 - 05:00
PPMA SHOW
K szept. 26 @10:00 - 05:00
PRINT & SIGN

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Ma 2017. szeptember 19., kedd, Vilhelmina napja van. Holnap Friderika napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 72 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com