Pack-Market Portál



SAVE FOOD kongresszus az interpack 2017 szakvásáron

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A Messe Düsseldorf vásártársaság és az FAO aláírta az együttműködés meghosszabbítását.

A Messe Düsseldorf vásártársaság és az Egyesült Nemzetek Szervezetének Élelmezési Világszervezete (FAO) megegyezett a SAVE FOOD kezdeményezés keretében folytatott együttműködés a következő évekre szóló folytatásában.

Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásártársaság ügyvezetésének elnöke és Kostas G. Stamoulis, az FAO gazdaság- és társadalomfejlesztési részlegének főigazgató-helyettese az interpack szakvásáron rendezett 2017-es SAVE FOOD kongresszus keretében írta alá május 4-én az erre vonatkozó együttműködési megállapodást. Már 2013-ban, két évvel a SAVE FOOD hivatalos, az interpack 2011 keretében szervezett indítása után, rögzítették egy megállapodásban az együttműködést. A kezdeményezés további partnere az ENSZ Környezetvédelmi Programja, az UNEP.

„A SAVE FOOD kezdeményezés az elmúlt hat év során nagyon jól fejlődött. Immáron több mint 850 vállalat, szakmai szövetség, kutatóintézet és civil szervezet tartozik tagjaink közé. Nagyon örülünk annak, hogy a FAO-val közösen tovább tudjuk bővíteni ezt az erős szövetséget, hogy a jövőben is célirányosan és egyesült erővel dolgozhassunk a világméretű élelmiszer-pazarlás és élelmiszer-veszteség elleni küzdelemben” – fejtette ki Werner M. Dornscheidt.

„A hatalmas mértéket öltő élelmiszer-pazarlás és az élelmiszer-veszteségek problémája ellen, amelyek közül az utóbbi mindenekelőtt a fejlődő országokat sújtja, csak a gyártókkal és más partnerekkel karöltve küzdhetünk. A SAVE FOOD kezdeményezés biztosítja ezt a platformot a kapcsolatépítéshez és a részvételhez konkrét projektekben. Így lehet minden érintett előnyére küzdeni a probléma ellen” – hangsúlyozta Kostas Stamoulis.

A SAVE FOOD kezdeményezés célja, hogy egymásra épülő intézkedésekkel csökkentsük az élelmiszer-pazarlást és az élelmiszer-veszteséget szerte a világban. Az első intézkedés a figyelemfelkeltés a probléma iránt, majd összefogjuk a közösségi és magánszereplők szaktudását. Ennek alapján fogalmazzuk meg az alapvető stratégiákat, végeredményben pedig a konkrét szerepvállalási és beruházási lehetőségeket.

A kezdeményezés ennek érdekében szervez ismétlődő rendezvényeket a SAVE FOOD kongresszus formájában, amelyet 2011 óta az interpack szakvásáron rendeznek meg, illetve a köztes években SAVE FOOD Meeting-eket tartanak a márkás élelmiszerek gyártóival. A svájci Vevey-ben, a Nestlé-nél rendezett első találkozót követően a másodikra az „Exportőrök és beruházók klubjával” és az „AECOC/GS1” spanyol ágazati szövetségek részvételével rendezték Madridban, ahol 2016 szeptemberében Letícia spanyol királynét is a résztvevők között köszönthették.

Az élelmiszerveszteségekhez kapcsolódó tudásanyag felhalmozása érdekében a kezdeményezés a FAO által végzett tanulmányokat finanszíroz a fejlődő és küszöb-országokban. A nemrégiben Indiában készített terepi tanulmány eredményeit a 2017-es SAVE FOOD kongresszus keretében mutatták be.

A konkrét együttműködés egyik legjobb példája a mangó projekt Kenyában. Ennek keretében a helyi Azuri Health a SAVE FOOD tagoktól származó berendezésekkel, szakértelemmel és indító finanszírozással szárított gyümölcsöt készít a mangóból. A kelet-afrikai országban évente 300.000 tonna mangó vész kárba, mert nem szedik le, vagy dolgozzák fel időben. A projekt jól fejlődött, a termékeket hamarosan még Japánba is exportálják.

Ezen kívül az interpack 2017 keretében az innovationparc különbemutató is foglalkozott a SAVE FOOD kezdeményezéssel: itt mintegy 20 vállalat mutatta be a termékeit és lehetséges megoldásait.

A kezdeményezés jövőbeni szerepvállalása elsősorban Kínára és Thaiföldre összpontosít. A Messe Düsseldorf vásártársaság Kínában, illetve Ázsiában már jelen van saját rendezvényekkel, ezért kitűnő helyi kapcsolatrendszerrel is rendelkezik.

A SAVE FOOD kezdeményezéshez, valamint az interpack keretében május 4-én rendezett kongresszusi programhoz kapcsolódó további információk a www.save-food.org oldalon érhetők el.

 


METPACK 2017 – Essen

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A METPACK 2017 a világ egyik vezető fémcsomagolási vására pozitív eredményekkel zárult.

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

A nemzetközi fémcsomagolási vásáron több mint 300 kiállító cég vett részt az esseni vásárközpontban, 2017. május 2. és 6. között. A csomagoláson kívül a kínálatban szerepeltek a gépek és berendezések a dobozok, fedelek és bázisok gyártásához, valamint a töltő- és záró rendszerek. Számos gyártó, köztük az ArcelorMittal, a Belvac Production Machinery, a Can Man, a KBA-MetalPrint, a Lanico, a Mall + Herlan, a Soudronic, a thyssenkrupp Rasselstein és a Valspar mutatták be termékeiket és innovációikat a szerte a világból a vásárra érkezett látogatóknak.

„A METPACK több mint teljesítette az iparág magas elvárásait. Nagyszerű eredménye ismét a látogatók nemzetközi jellegének és kompetenciájának köszönhető. Ez teszi világszerte a legfontosabb értékesítési platformmá az iparágban,”- nyilatkozta Oliver P. Kuhrt, a Messe Essen vezérigazgatója az idei eseményről. A szakkiállítás elsősorban a hatékonyságra és a digitalizálásra összpontosított, Wolfgang Niemsch, a METPACK bizottság elnöke szerint: „A rendszerek és a gépek egyre kevesebb anyagot használnak, és rövidebb átállási idővel dolgoznak. Az Ipar 4.0 szabvány lett az ágazatban, a hálózatos gyártás egyre növekszik, egyre több digitális interfész található a különböző gépek között.”

A kiállítók elégedetten néznek vissza és optimizmussal előre
A kiállítók a látogatók minőségét, a sikeres üzleti találkozókat még a megelőző, 2014. évi vásárénál is magasabbra értékelték. A kiállító cégek 95%-a már a vásáron jelezte szándékát, hogy a következő, 2020-as rendezvényen is részt vesz. A METPACK az aktuális témákról folytatott megbeszélések mellett az iparág hangulatának egyik fontos mutatója is, - ami nagyon jó volt: a kiállítók mintegy 60%-a számolt be az értékesítés emelkedéséről és a látogatók közel kétharmada számít gazdasági fellendülésre. Így a jövőbeli kilátások jobban néznek ki, mint korábban.

A látogatók több mint 70%-a külföldről, elsősorban Európából és Ázsiából érkezett Essenbe. Ez a látogatottság nemzetközi jellegét hasonlóan magas szinten tartja, mint 2014-ben. Legnagyobb hányaduk az élelmiszeriparból jött, ezt követi az italipar és a vegyipar. Mintegy 86%-uk a beruházásokért és a beszerzésekért felelős döntéshozó. A kiállítás látogatói nagyon kedvezően értékelték látogatásukat: több mint 90% elégedett volt a METPACK vásáron eltöltött idejével.

METPACK Innovation Awards

A METPACK különös sikertörténet volt az olasz PrintabLED cég számára, amely megkapta a METPACK Gold Innovation Award díjat, nagy teljesítményű UV-LED rendszereivel érdemelve ki ezt a fémcsomagolások festő- és nyomdai rendszereihez. A zsűri elismerte az UV-LED szárítás technológiájának magas energiahatékonysági és környezetbarát kialakítását a nyomdafestékek, festékek és ragasztók fémcsomagoláson való megkötésére. Az UV-LED szárítók nem használnak higanyt, és szűk emissziós spektrumuk van, így a szárítás során nem keletkezik ózon vagy nemkívánatos sugárzás, illetve kevesebb hőt termelnek, mint a hagyományos UV-lámpák.

A METPACK Silver Innovation Award elismerést Díjat a stuttgarti KBA-MetalPrint nyerte el a CS MetalCan fejlesztéséért. A CS MetalCan, amely tíz festékező egységgel teszi lehetővé az indirekt nyomtatást (Letterset nyomtatási folyamat) fémlemezek, például italdoboz, nyomtatáshoz. A csökkentett átállási idő mellett a zsűri dicsérte, többek között a gyártás magasabb fokú automatizálásából fakadó fokozott biztonságot az üzemeltetők számára.

A METPACK Bronz Innovációs Díjat az amerikai Valspar cég nyerte el, „valPure V70 non-BPA Epoxy” bevonattal. - Az epoxi bevonatokat világszerte használják, de ezek hagyományosan a biszfenol-A (BPA) nevű vegyületen alapulnak, amelynek felhasználása szabályozási korlátozások alá esik. A valPure-V70 termékcsalád tagjait ezért biszfenol-A összetevőt nem tartalmazó epoxigyanta platformon gyártják.

A további kísérőrendezvények közül kiemelkedett a METPACK 25 és a METPACK konferencia. Május 2-án este ünnepelték a METPACK negyedszázados évfordulóját a kiállítók és az iparág képviselői. A konferencia pedig május 3-án zajlott, Dr. Peter Biele, a thyssenkrupp Rasselstein vezérigazgatója, megnyitó beszédében az iparág lehetőségeiről beszélt. A későbbi felszólalók tájékoztatást nyújtottak az új termelési technológiákkal kapcsolatos jelenlegi kutatási eredményekről. Különös figyelmet szenteltek a Biocopac projektnek, amelyben a résztvevők paradicsom-héj kivonatot használnak a konzervdobozok belső bevonatához.

METPACK 2020

A következő METPACK 2020. májusában várja majd a kiállítókat és a látogatókat a Messe Essenben. Bár a pontos dátumot még nem rögzítették, a látogatók több mint 90 százaléka tervezi visszatérését. - Ha a jelenlegi fejlemények tartósak lesznek, az iparág jó kilátásokkal rendelkezik: például az italos dobozok értékesítése Németországban és az aeroszolos palackok világszerte történő eladása emelkedett a közelmúltban.

  

REKLAMA POLYGRAF / OBALY – Prága

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A képekre, vagy ide kattintva galéria nyílik >>

... vagy tekintsen bele a rendezvénybe a Pack-Market TV-n >>

A „Reklama Polygraf" nemzetközi kiállítás 24. alkalommal került megrendezésre április 24. -26. között Prágában, a PVA EXPO PRAGUE Kiállítási Központban, idén első alkalommal kiegészülve az „Obaly” (Csomagolás) vásárral. A rendezvények során a látogatók bepillantást nyerhettek az új technológiákba, fejlesztésekbe, láthattak új termékeket vagy épp áttekinthették a gyártási folyamatokat a reklám, a média, a nyomda- és a csomagolási ipar területén.

Az előző évhez képest az idei vásár 40%-kal nagyobb volt, és ebben a szektorban minden bizonnyal a legnagyobb esemény Csehországban, amit a számok is megerősítenek. Összesen 294 vállalat, ebből 59 külföldről, 11 országból érkezett, mutatta be termékeit és szolgáltatásait, 11 500 m2 kiállítási területen, a vásárra érkezett közel 9 000 látogató számára.

A vásár fénypontjai
A Canon cég itt mutatta be először a csehországi piac számára az egyedülálló UVgel technológiát, amely megváltoztathatja a nagy formátumú nyomtatási világot. A standon a tervezés, a reklám és a nyomtatás, - fókuszálva a nem hagyományos nyomtatási eljárásokra vagy az interaktív nyomtatott anyagokra, tárgykörében vehettek részt a látogatók workshopokon, a rendezvény teljes ideje alatt.

A Ricoh standján számos újítást láttunk, ahol két gép állt rendelkezésre. Az egyiken a neon-festékekkel, tonerekkel történő nyomtatást, különösen tekintettel a nyomtatott anyagok biztonsági elemeire, a másik, proC5200 jelű gépen pedig a strukturált minták nyomtatását.

A Konica Minolta cég bemutatta az alacsony költségű címkék nyomtatására szánt Bizhub PRESS C71cf nyomtatót, 330 mm szélességben, amellyel a tekercses digitális nyomtatás kategóriájában igyekszik betölteni a piaci réseket.

A Papyrus Bohémia standján pedig a finishing-technológiákat láthatták és próbálhatták ki a látogatók.

OBALY (Csomagolás) vásár – az idei év újdonsága
Az OBALY vásár a hagyományos REKLAMA POLYGRAF rendezvény, amely az elmúlt 23 évben kivívta helyét az ágazat egyik fontos eseményeként a közép- és kelet-európai régióban, logikus továbbfejlesztése volt. Bár idén először került önálló kiállításként megrendezésre, a nyomtatási és csomagolási szegmens nem teljesen új a vásáron, már az elmúlt évben, 2016-ban is, mintegy 200 m2 alapterületet szenteltek ennek a szektornak. A szakkiállítás látogatói megismerkedtettek az ágazat híreivel, különös tekintettel az egyedi csomagolások kialakítására és tervezésük tendenciáira.

A kiállítás alatt megtekinthetők voltak az „Obal Roku” elnevezésű Cseh csomagolási díj, és az Antalis cég által meghirdetett design bajnokság nyertes nevezései is.

Kísérő programok
Két interaktív kiállítás dominált az OBALY vásár kísérőrendezvényei között, az "Alacsony költségű csomagolóanyag előállítás centruma" - ezen a közös interaktív kiállításon kerültek bemutatásra a látogatók számára a modern technológiák az alacsony költségű csomagolóanyag termeléshez. Megismerhették, nem csak a csomagolástervezést és gyártást, hanem azt is, hogyan kell előállítani a csomagolásokat alacsony költséggel, oly módon, hogy azok jól működőek, esztétikusak és megfizethetők is legyenek. A projekt keretén belül bemutattak egy "gyártósort", amely a különböző termelési szegmensek egyes beszállítóinak részegységeiből állt össze, például szoftverek a csomagolóanyagok előállításához, nyomdagépek, befejező egységek, (laminálás, lakkozás, kivágás hagyományos módon illetve lézerrel). A bemutató célja az volt, hogy a vásár látogatói megismerjék, hogyan zajlik a csomagolóanyagok gyártási folyamata, a tervezéstől egészen a késztermékig.
A másik interaktív kiállítás pedig a "Jelöléstechnika és címkézés központja" volt.

A csomagolási dizájn sajátosságai című konferencia a szakmai közönség számára került megrendezésre, a vásár második napján, melyet a rendezvény fő szakmai partnere a SYBA, Cseh Csomagolási Intézet szervezett.

Portálunk, a Pack-Market is jelen volt kiállítóként az Obaly vásáron, amely nem volt túl nagy, de így koncentráltabb érdeklődés volt tapasztalható. Véleményünk szerint, benne van a növekedési potenciál. Kíváncsian várjuk a folytatást, a szervezőktől kapott információk szerint 2018-ban is tervezik a Reklama Polygraf és az Obaly kiállítások egyidejű megrendezését.

 


Megszerezte az „Ipari Oscar-díj” 4. fokozatát a Tetra Pak budaörsi gyára

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Budaörs, 2017. május 25. – A Tetra Pak budaörsi üzeme megszerezte az ötfokozatú Teljes Körű Hatékony Karbantartás (Total Productive Maintenance; TPM) díj 4. szintjét. A Japán Üzemi Karbantartási Intézet (Japan Institute of Plant Maintenance; JIPM) által alapított, „ipari Oscar-díjként” ismert rangos elismerés azon társaságok működését díjazza, amelyek a lehető legkevesebb hulladék, üzemi baleset és műszaki leállás mellett képesek termékeiket előállítani. A budaörsi gyártóüzem képviselői a közelmúltban, Kiotóban vették át a kitüntetést, és ezzel a Tetra Pak lett az első olyan magyar csomagolóanyag-gyártó cég, amely teljesítette a TPM-díj 4. fokozatát.

A hatékonyságnövelés évtizede
A Tetra Pak budaörsi üzeme 2008-ban kezdte meg a TPM-módszer bevezetését, és 2010-ben szerezte meg a díj első (Kiválóság) fokozatát. Ezt követően, a folyamatos hatékonyságnövelésnek köszönhetően a TPM második fokozatát (Folyamatos kiválóság) 2012-ben, míg a harmadik fokozatát (Kitűnőség) 2014-ben sikerült teljesítenie a cégnek. A negyedik fokozat (Haladó kitűnőség) megszerzését megelőző audit 2016 végén zárult le, az elismerő díjat pedig nemrég Japánban vették át a gyár vezetői.

A hatékonyságnövelés nem csak a versenyképesség-javítás egyik alapeleme, de egyben lehetővé teszi a fenntarthatóbb működést, így jobb minőségű termékeket állíthatunk elő, kevesebb energia és kevesebb nyersanyag felhasználásával” – mondta Jose Maria Vincenti, a Tetra Pak budaörsi gyárának igazgatója. „Büszkék vagyunk arra, hogy a Tetra Pak az első magyar csomagolóanyag-gyártó vállalat, amely megszerezte a TPM-díj 4. szintjének tanúsítását. Terveink között szerepel a legmagasabb fokozat elérése 2019-ben” – tette hozzá az igazgató.

A hatékonyságba való beruházás megtérül

A Tetra Pak 17 féle méretben gyárt italos kartondobozt Budaörsön, és ezeket több mint 52 országba exportálja. Mióta az üzem megkezdte a TPM-módszer alkalmazását, a gyártási hulladék mennyisége 31 százalékkal, a relatív energiafogyasztás 25 százalékkal, míg a CO2-kibocsátás 7,5 százalékkal csökkent. A mutatószámok alapján a budaörsi üzem a leghatékonyabb Tetra Pak gyáregység az Európai Unióban.

„Igazán büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt évtized során nem csak fenntartani, de még javítani is tudtuk teljesítményünket, különösen úgy, hogy eközben – a 2013 és 2016 között tartó, átfogó bővítési projektünknek köszönhetően – üzemünk termelőkapacitása 2,8 milliárdról 4,07 milliárd egységre nőtt” – mondta Jose Maria Vincenti.

Szigorú feltételek, komoly hagyományok
A TPM-módszert a Japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium közhasznú szervezete, a JIPM 1961-ben kezdte kidolgozni, hogy ezzel segítse a vállalatokat a hatékonyság és termékminőség javításában.

A TPM-módszer segít a gyártási veszteség-csökkentésben, az ügyfél-elégedettség növelésében és az ellátási lánc hatékonyságának javításában. A módszer három fő részből áll: a veszteségtérkép elkészítése, a veszteséget csökkentő megoldások felkutatása és a munkatársak bevonása. Kiemelkedően fontos eszköze a kaizen-szemlélet, miszerint minden veszteség egyben lehetőség a fejlődésre.
 
A Tetra Pak Budaörs a világ leghatékonyabb gyárai között
A TPM mind az 5 fokozatának teljesítése legalább 12 évet vesz igénybe. A díj bevezetése óta összesen alig 2 000 külföldi (azaz nem Japánban található) üzem kapott TPM-minősítést, és a legmagasabb, ötödik fokozatot (világszínvonalú teljesítmény) világszerte mindössze 20 társaság szerezte meg, köztük tavaly a Tetra Pak szerbiai gyára.

  

Szelektív hulladékgyűjtésre tanítja a fiatalokat a MAGYÜSZ

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Ma Magyarországon a 3,8 millió tonna háztartási hulladék elenyésző (5,5) százalékát gyűjti szelektíven a lakosság. Ezen kíván változtatni a Magyar Ásványvíz, Üdítőital és Gyümölcslé Szövetség (MAGYÜSZ), elsősorban a fiatalok megszólításával.

A szövetség szemléletformáló online kampányának központi eleme a fiatalos arculatú www.szelektiven.hu microsite, amely interaktív játékok, kreatív videók és animált infografika segítségével kalauzolja el látogatóit a szelektív hulladékgyűjtés és a PET-palackok világába. A MAGYÜSZ célja, hogy felhívja a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára, eloszlassa az emberek PET-tel kapcsolatos hiedelmeit, és tényszerű információkkal lássa el a fogyasztókat a helyes döntéshez, környezetünk védelméhez.

Újrahasznosított PET-ből nemcsak új palack, de számos használati tárgy, mint például egy szőnyeg, heverő, póló, ruha, takaró vagy akár egy rendszámtábla is készíthető. Kampányunk során tehát szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a PET-palack szelektíven gyűjtve fontos alapanyaggá válik.” – mondta el Dr. Miklósvári Géza, a MAGYÜSZ elnöke. „A fiatalok viselkedése, hozzáállása formálja és meghatározza jövőnket, ezért online kampányunk most elsősorban őket célozza. Szeretnénk őket – amennyire csak lehetséges – játékos, színes formában tájékoztatni a szelektív hulladékgyűjtés jelentőségével kapcsolatban.”

A kampány keretében készült kisfilm ide kattintva tekinthető meg >>

(forrás: Élelmiszer Online)

 

9. oldal / 19

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

november 2017
H K SZ CS P SZ V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Black Friday akció
Ma 2017. november 23., csütörtök, Kelemen és Klementina napja van. Holnap Emma napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 36 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com