Pack-Market Portál



A Tesco már 100 áruházban gyűjti a feleslegessé vált élelmiszert

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Az idei év során újonnan csatlakozó városokkal együtt immár 100 Tesco áruházból mentik a feleslegessé vált élelmiszert az áruházlánc munkatársai és a Magyar Élelmiszerbank. Az élelmiszer-felesleg napi összegyűjtésének és jótékony célú hasznosításának 2014-es elindítása óta az áruházlánc összesen több mint 2,4 milliárd forint értékben adott át élelmiszert rászorulóknak, ami 5575 tonna adományt jelent. Ez a mennyiség több mint 13,9 millió adag ételnek felel meg.

Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem a Tesco számára kiemelt társadalmi és környezeti ügy. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra a Magyarországot, Lengyelországot, Csehországot és Szlovákiát magában foglaló Tesco Európa valamennyi áruháza készen álljon arra, hogy csatlakozzon az élelmiszermentő programhoz. Míg a kezdeményezés eddig csak hipermarketekben működött, idén április 6-án, Ráckevén az első kisebb méretű áruház is bekapcsolódott az élelmiszer-felesleg gyűjtésébe. Sőt, május 8-án a programban résztvevő magyarországi áruházak száma elérte a százat. Így jelenleg itthon az áruházak csaknem fele minden munkanap végén visszagyűjti és rászorulóknak adományozza a még fogyasztható, azonban a vállalaton belüli minőségi előírások miatt már nem eladható termékeket.

A Tesco partnerével, a Magyar Élelmiszerbankkal együttműködésben már több mint 5575 tonna adományt juttatott el az áruházak vonzáskörzetében élő rászorulóknak. A programba bekapcsolt boltok számának növelésével folyamatosan nő a kidobástól megmentett, jótékony célra adományozott élelmiszerek mennyisége. Csak a 2016-os naptári évben, 93 áruházból összesen több mint 2813 tonna, 1,2 milliárd Ft értékű élelmiszert adott át a Tesco. Az év novemberében a lédig, azaz a belső pékségben sütött, nem kenyér kategóriába tartozó áruk gyűjtése is elindult, amivel az adományok mennyisége megduplázódott. Ez az idei eredményeken is látszik: 2017 első négy hónapjában összesen 1907 tonna, több mint 795 millió forint értékű élelmiszert adományozott az áruházlánc. 2017-ben eddig már 9 helyen (Budaörs, KÖKI, Megapark, Nagykőrös, Ráckeve, Tapolca, Nagyatád, Balatonboglár, Gödöllő) indult el az élelmiszerek mentése, és az év során a Tesco természetesen tovább bővíti a programban résztvevő boltok számát.

A Tesco hisz benne, hogy nemcsak felelős érte, de lehetősége is van csökkenteni az élelmiszer pazarlását, éppen ezért 2013 óta együttműködik a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel. Előbb szezonális termékeket kezdett el visszagyűjteni és juttatott el nehéz sorsú családoknak, majd 2014-ben a belső pékségben gyűjtött kenyér visszagyűjtésével elindult az élelmiszer-felesleg napi szintű adományozása is. 2016-ban a már nem eladható, de még fogyasztható zöldségek, gyümölcsök, majd a lédig pékáruk gyűjtését is megkezdte az áruházlánc, idén januárban pedig Magyarországon is elindította a „Perfectly Imperfect” (Tökéletesen tökéletlen) termékkínálatot, amit éppen a napokban bővített. Az immár 20 áruházban elérhető kínálathoz főként esztétikai hibás, de azonos élvezeti értékkel rendelkező zöldségeket és gyümölcsöket is átvesz partnereitől, elősegítve ezzel, hogy termelői oldalon is kevesebb hulladék keletkezzen.

(forrás: Élelmiszer Online)

 


Újrapapír – egy adomány, két jó ügy szolgálatában

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Újrapapír termékek adományozásával segíti a Tűzoltó utcai gyermekklinikát és hívja fel a figyelmet a környezet védelmére a Tetra Pak.

Budaörs, 2017. május 15. – Egymillió forint értékű, újrapapírból készült kéztörlőt és orvosi papírlepedőt adományozott a Tetra Pak a Semmelweis Egyetem II. Sz. Gyermekgyógyászati Klinikának, vagy közismert nevén a Tűzoltó utcai gyermekklinikának. Az adomány idén két jó ügyet is szolgál, hiszen egyszerre segíti a korházat mindennapi működésében valamint május 15-én, a Klímaváltozási Akciónapon felhívja a figyelmet a környezet védelmének fontosságára.

A Tetra Pak hetedik éve rendszeresen adományoz a mindennapi működést segítő termékeket a Semmelweis Egyetem II. Sz. Gyermekgyógyászati Klinikának, amely Magyarország egyik legnagyobb gyermekgyógyászati intézménye. A 11 fekvőbeteg osztály mellett, naponta közel 200 gyermeket látnak el ambulánsan az orvosok, ami negyedévente akár 20.000 vizitet is jelenthet.

„Az újrapapír kéztörlőknek és orvosi papírlepedőknek minden évben nagy hasznát vesszük, mivel segítségükkel 3-4 hónapra fedezni tudjuk e gyorsan fogyó segédeszközökből készleteinket, így pedig költségeket tudunk átcsoportosítani az intézmény fenntartásából az aktív gyógyító munkára” – mondta Prof. Dr. Szabó András, a Semmelweis Egyetem II. Sz. Gyermekgyógyászati Klinika igazgatója. „Gyermekklinikánkon kezelik az ország minden második leukémiás, illetve daganatos beteg gyermekét. Ez a speciális betegellátás pedig modern műszereket és jó minőségű orvosi eszközöket igényel, amelyekből többet vásárolhatunk meg a Tetra Paktól kapott papírtermékekkel felszabadított források segítségével” – tette hozzá Prof. Dr. Szabó András.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy támogatásunkkal segíthetjük a gyermekklinikát és az itt folyó gyógyító munkát” – mondta Molnár Zita, a Tetra Pak Hungária Zrt. kommunikációs igazgatója. „Vállalatunk számára fontos, hogy tevékenységünkkel és társadalmi szerepvállalásunkkal segíthessük az arra rászorulókat, annak pedig külön örülünk, hogy az idén a támogatásunkkal beszerzett újrapapír termékek egy olyan napon érkeztek meg a klinikára, amely Földünk védelmére hívja fel a figyelmet” – tette hozzá az igazgató.

Nemzetközi Klímaváltozási Akciónap

A Nemzetközi Klímaváltozási Akciónap célja a lakosság figyelmének felhívása a bolygónk éghajlatát fenyegető veszélyekre, és a klímaváltozás által előidézett, természeti változásokra. Ezen a napon a programban résztvevő szervezetek és önkéntesek más és más módon, például faültetéssel, szemétszedéssel, flashmobokkal, művészeti performanszokkal állnak ki a környezetvédelem ügye mellett.

A Semmelweis Egyetem II. Sz. Gyermekgyógyászati Klinikának adományozott kéztörlők és orvosi papírlepedők olyan szelektíven gyűjtött és újrahasznosított papírhulladékból készülnek, mint a Tetra Pak által gyártott tejes és gyümölcsleves italos kartondobozok. A kartondobozok papír alapanyaga akár ötször-hatszor is újrahasznosítható, így az azokból készített termékek gyártásához nem szükséges további fákat kivágni. A gyermekklinikának az elmúlt években adományozott, összesen 14 tonna újrapapír révén a Tetra Pak csaknem 200 felnőtt fát óvott meg a kivágástól.

  

162 cm széles ecosolvent nyomtató a FESPA kiállításon

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

2017. május 15. – Az Epson SureColor SC-S terméksorozatának széles formátumú nyomtatói jelenleg kategóriájuk legnépszerűbb ecosolvent tintatechnológiát alkalmazó készülékei Nyugat-Európában. Az Infosource által végzett független kutatásából kiderült, hogy ezen nyomtatók piacán az Epson részesedése – a 2015-ös 9%-hoz képest, ami akkor az 5. helyet jelentette – 2016 végéig 28,4 százalékra nőtt, ami a lista vezetőjévé tette a japán gyártót.

A mostani siker előzménye, hogy az Epson 2016 januárjában bemutatta újgenerációs 64” méretű SureColor SC nyomtatóit, a SureColor SC-S80610, SC-S60610 és SC-S40610 készülékeket, melyeknél a felhasználók (a fehérrel és az ezüstmetál színkomponenssel együtt) 4-10 színből választhatnak, továbbá, lehetővé teszik az akár 95,3m²/óra sebességű, egymenetes nyomtatást. A készülékek PrecisionCore TFP nyomtatófejekkel rendelkeznek és a változó cseppméret-technológiával 1440x1440 dpi felbontású nyomatokat biztosítanak. Ennek köszönhetően, a termékcsalád nyomtatóival valóban lenyűgöző és látványos nyomatok készíthetők, legyen szó kültéri vagy beltéri, bevonatos vagy bevonat nélküli anyagokról, banner hordozókról, poszterekről és háttérvilágítású panelekről, POS termékekről, járműdekorációról, tapétáról, vagy fotópapírról.  Az innovatív technológiai megoldásokat kereső vállalatok célja olyan készülékek alkalmazása, amelyek egyaránt magas minőséget, nagyfokú termelékenységet, rugalmasságot, könnyű felhasználást és gyors megtérülést biztosítanak, így ők már a kezdetektől jelentős érdeklődést mutattak a SureColor SC nyomtatók iránt.

Örülünk, hogy a SureColor SC-S készülékek ilyen gyorsan piacvezetővé váltak Európában” – mondta Marc Tinkler, az Epson Europe professzionális nyomtatási megoldásokért felelős termékmarketing vezetője.  „Elkötelezettek vagyunk a széles formátumú SureColor nyomtatók folyamatos fejlesztése iránt, ami bizonyítja, hogy készülékeink megfelelnek a nyomtatási szolgáltatók szigorú követelményeinek a nagy forgalmú termelési környezetben. A K+F  folyamatokba való jelentős befektetés is bizonyítja, hogy a tintasugaras nyomtatókkal valóban elsőszámú gyártóként kívánunk jelen lenni a piacon. Célunk, hogy a legjobb nyomtató és tintatechnológia kombinációját ötvözve kiváló minőségű, megbízható rövid idő alatt megtérülő befektetést biztosító, professzionális nyomtató alkalmazások széles választékát kínáljuk ügyfeleink számára.”

Az újszerű PrecisionCore nyomtatófej technológia mellett, az Epson tinta technológiája szintén fontos része a cég professzionális nyomtató megoldásainak. Manapság az Epson az egyetlen vállalat, amely vízbázisú, oldószeres, gyantaalapú, UV, festékszublimációs és textil tintákat fejleszt és állít elő. Így, a japán gyártó a hardverek, a nyomtatófejek, a különböző tinta- és a szoftver megoldások minden elemét képes optimalizálni a lehető legjobb teljesítmény érdekében.

Az Epson SureColor SC-S nyomtatókat a 2017-es hamburgi FESPA Digital kiállításon is megtekinthették a látogatók.

 


Töretlenül népszerűek a fólia csomagolások

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A mikrohullámú sütőben használható csomagolások lehetővé teszik, hogy ételeinket rövid idő alatt felmelegítsük. Az esztétikus csomagolások nemcsak jól felismerhetővé teszik a terméket, hanem biztosítják a hosszú idejű eltarthatóságot, az íz-, és aroma megőrzését. A könnyű, de mégis jól kezelhető praktikus fólia csomagolások már a mindennapjainkhoz tartoznak.

Nem könnyű azonban a fóliagyártóknak, hogy az egyre növekvő igényeknek – a  külső megjelenés, a kezelhetőség, a barrier tulajdonságok, a források kímélése, a fenntarthatóság tekintetében – megfeleljenek. Nem csak a rugalmas csomagoló fóliáknak, hanem a tasakok, zsákok, zsugor-, fedő-, és egyéb fóliáknak is egyre többet kell teljesíteni. Az erőfeszítések azonban megtérülnek. A műanyag fóliák térhódítása egyre növekszik, 2024-re 250 milliárd USD-re becsülik az értékesítés volumenét. A Ceresana piackutató intézet másodszor vizsgálta a műanyag fóliák világpiacát. Nehéz éles határt szabni a hajszálvékony fóliák és a vastagabb lemezek között. A tanulmány a flexibilis csomagolófóliákra fókuszál és nem veszi figyelembe a lemezeket, amelyeket merev csomagolások, dobozok, ládák gyártásához alkalmaznak.

A fólia csomagolások rendkívül sokoldalúak, hiszen a termék csomagolások mellett gyűjtő-, (zsugorfólia) és szállítói csomagolásokhoz (stretch fólia) is alkalmazhatók valamint címkékhez, IML (in mould label) és sleeve csomagolásokhoz. A sokféle alkalmazási területnek megfelelően sokféle anyagból készülhetnek és az anyagok kombinációjával többrétegű, társított fóliák is gyárthatók.

A fólia csomagolások költségkímélőek, ami csekély tömegüknek és alacsony előállítási költségüknek köszönhető. Alkalmazásuk környezetvédelmi és logisztikai előnyökkel is jár, vagyis kevesebb hulladék képződik és a kisebb tömegű áru szállítása, tárolása kisebb logisztikai költségekkel és káros anyag kibocsátással jár.

A csomagolási trendek mint a növekedés mozgatórugói
A termékek egyedi megjelenését a csomagolások biztosítják. A ma már elterjedt digitális nyomtatásnál nincs szükség nyomólemezre, és ezáltal új lehetőségeket nyitnak a csomagolások kialakításában. A digitális nyomtatás alkalmazásához optimálisak a fóliák, amelyek könnyen, gyorsan és igényesen nyomtathatók. Különösen komplex csomagolásokat igényelnek a gyógyszeripari termékek és friss élelmiszerek. Az ún. MAP csomagolásoknak (MAP = Modified Atmosphere Packaging) az élelmiszert egy mesterségesen létrehozott védőatmoszférában kell a gyors romlástól megóvni és az eltarthatóság idejét növelni.

Készételekhez olyan csomagolásokat alkalmaznak, amelyek lehetővé teszik az ételek egyszerű, gyors és tiszta elkészítését. Ezért a mikrohullámálló csomagolások, valamint az állótasakok és a jobb adagolhatóságot és eltarthatóságot biztosító csomagolások száma egyre növekszik. A bio-élelmiszerek és a fenntarthatóság egyre több fogyasztó számára képviselnek plusz értéket, így nagy mértékben növekszik a környezetbarát csomagolások piaca. Különösen az egyutas csomagolásoknál jelentenek nagy potenciált a bioműanyagok. A csomagolások területén a piackutatók 15 % növekedést prognosztizálnak az elkövetkező években a bioműanyagoknak és a másodlagos műanyanyagoknak. 

Továbbra is keresett a BOPET és a BOPP
A biaxiálisan orientált PET (BOPET) fóliák nagy átlátszóságúak, esztétikusak, nagy szilárdságúak, nagyon vékony és könnyű fóliák gyártására alkalmasak. A fólia jó barrier tulajdonságai lehetővé teszi aromazáró csomagolásokkal az eltarthatósági idő meghosszabbítását. FMCG csomagolásokhoz nagyon vékony, 8-50 mikron vastagságú fóliákat használnak, míg írószerekhez, elektronikai cikkekhez vastagabb fóliákat, egészen 350 mikronig.
 
A biaxiálisan orientált PP (BOPP) fóliákat elsősorban az élelmiszeriparban használják. A hegeszthetőség érdekében a BOPP fóliákat egy hegeszthető bevonattal látják el, amelyek nem rontják a fényességet és az átlátszóságot, javítják viszont a barrier tulajdonságokat. A BOPP fóliáknál a kutatók 4 % növekedésre számítanak.

A csomagolási trendek mellett számos egyéb tényező bír befolyással a műanyag fóliák iránti keresletre az egyes nemzeti piacokon. Néhány országban pl. korlátozták az egyutas reklámtáskák használatát. Jelentősen befolyásolja az egyes országok gazdasági fejlettsége, és a fogyasztók összetétele a szekunder és szállítói csomagolásokhoz használt zsugor-, és stretch fólia igényt.

Újdonságok

Extra vékony stretch fólia


Mindössze 8 mikron vastag stretch fóliát fejlesztett ki a Duo Plast. A Duo XS márkanéven kapható fóliával jelentősen csökkenthető fólia felhasználás és ezzel együtt az egy raklapra eső csomagolási költség. A fólia a vastagság csökkentés ellenére nagy rugalmasságot mutat a feldolgozásnál, jól véd a portól és nedvességtől, kézi és félautomata folyamatokhoz ajánlják. A fólia felhasználás csökkentése egyben a környezetet is kíméli.
 
Otthon komposztálható fólia


Az FKuR új Bio-Flex kompaundot fejlesztett ki vékony fóliák gyártásához, amelyek alacsony és változó hőmérsékleten a kerti komposztban biológiailag teljesen lebomlanak. A termékre megkapta az Ok-Compost-Home tanúsítványt. Az új anyag megújuló nyersanyaghányada jelenleg 30 %, 2025-re 60 %-ot terveznek. Minden Bio-Flex kompaund jól bírja a nedvességet, ez az egyik nagy előnye a keményítő bázisú műanyagokkal szemben, amelyek gyorsan lebomlanak ugyan, de csak száraz termékekhez alkalmazhatók. A kompaund felhasználási spektruma széles, a fő terület a többutas gyümölcs-, zöldség csomagolás.

Nagy teljesítmény többrétegű technikával


A Treofan új megoldást kínál BOPP fóliákra. A GPR 20 fólia kombinálja a jó nyomtathatóságot, hegeszthetőséget a matt hatással. A többrétegű technikával gyártott új fólia a hagyományos termékekhez képest három területen hozott javulást. Mechanikai tulajdonságai alapján a fólia a nyomtatási folyamat alatt különösen formatartó, gyors feldolgozást tesz lehetővé, kiváló felületi és hegesztési tulajdonságokkal rendelkezik, esztétikus hegesztési varrat jön létre. A speciálisan fejlesztett felület pedig matt hatást eredményez.

Kiss Rozália

  

Adjatok egy jó szakembert!

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Fordítva ül a lovon a cég, de a britek szerint ilyen a jövő munkáltatója.

Budapest, 2017. május 9. -  Az IT munkaerő megtartása évek óta égető probléma a magyar piacon. A szakemberekért folyó harcban a magyar munkaerőpiacon sem a fizetési csekken álló összeg jelenti majd az egyetlen és mindent ütő „harci eszközt”. Az Abesse Informatikai Zrt. tulajdonos-alapítója ezt felismerve, organikus módon hozott létre egy vállalati modellt, mely működni látszik: 2017-ben a világ egyik legelismertebb és Magyarország meghatározó szervezetfejlesztő tanácsadója, az Investors in People (IIP) stábja is díjjal ismerte ezt el. Az Abesse mégsem a díjban látja a brit akkreditáció lényegét, hanem abban a gondolkodásmódban, amit az IIP foglalt rendszerbe, és ami lehetővé teszi, hogy fordítva üljenek a lovon. Ez a magyaroktól nem lehet meglepő.

Az Abesse „Szervezeti értékek szerinti működés” és „Vezetői gyakorlatok” kategóriákban vehette ma át a Magyarország Legkiválóbb Vállalata címet, amely az Investors in People és a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara közös elismerése. A díj egy komplex szakmai vizsgálat eredménye, alapja az Investors in People 9 kritériumterületből álló standardja. A kiválósággal díjazott vállalatok valamelyik vagy akár mindegyik területen kiemelkedően jó és követendő gyakorlatot mutatnak be, azaz képviselik azokat az üzleti értékeket, melyek a vállalatok és az ország versenyképességére kedvezően hatnak.

„Az Investors in People Standard a szervezeti kiválóság etalonja. Megmutatja, hogy a hosszútávon fenntartható sikerhez a szervezet hogyan vezesse, fejlessze és támogassa munkatársait. 25 év tapasztalataira és szigorú értékelési módszertanára építve az Investors in People azokat a korszerű munkáltatói gyakorlatokat, fontos képességeket és eredményes rendszereket foglalja keretbe, melyek a kiemelkedő teljesítményhez szükségesek bármely iparágban.” – mondta Csóti Gábor, az Investors in People ügyvezetője és regisztrált tanácsadója.

Átalakulóban van a magyar munkaerőpiac is: a jól működő, értékeken alapuló cégkultúra szerepe nő, és a fizetési csekken álló összeg mellett meghatározó motiváló eszközként jelenik meg a munkavállaló döntési szempontrendszerében. A munkáltatónak olyan munkahelyet kell teremtenie, ahol hasonló értékeket valló emberek együttműködéséből érték születhet. Azonos értékek képviselete alatt nem azt értjük, hogy a folyosó falára kitett magvas gondolatokat mindenki elolvassa, amikor megérkezik. Követni, megélni a jól lefektetett vállalati alapokat a munkáltató motivációs tevékenységének kulcsfeladata.

Az Investors in People minősítés tartalmilag pont erről szól: megmutatja, hogyan építsünk úgy egy értékalapú szervezetet, hogy az leginkább szolgálja az üzleti értékeket és nem mellesleg motiválja a munkatársakat (beleértve a menedzsmentet), fejlessze, elkötelezze, összekösse őket.

„Mi a jövőben, a jövőnek élünk, ezért gondoljuk, hogy nem pusztán a díj elnyerése a lényeg. Ez egy adott pillanat, ami azt jelzi, hogy most valamit jól csinálunk. Az igazi kihívás és feladat az, hogy ezeket a jól lefektetett alapokat hogyan visszük tovább és őrizzük meg a következő generáció számára. Így ülünk mi fordítva a lovon: figyelmet szentelve a valós szervezeti értékeknek, energiát fektetve a jövőbe ezzel teremtve szerethető, jó munkahelyet és foglalkoztatva lojális, motivált kollégákat” – mondta az elnyert díj kapcsán Németh Zoltán az Abesse Informatikai Zrt. Vezérigazgatója.

Az IIP elemző folyamatában való részvétel nyitottságot és bátorságot kíván a vállalatok részéről, hiszen hosszú távra kínál megoldást és sokszor az alapok gyökeres változtatását is jelenti. Mindezek ellenére ez a folyamat ad egy olyan tudatos építkezési lehetőséget, melynek az Y-generációs hatásokkal színezett munkaerő hiányos időkben különösen nagy a jelentősége. A tudásintenzív iparágban a legfontosabb sikertényező az alkotni és fejlődni kész munkatársak közössége. Munkatársak, akiket hasonló értékek kapcsolnak össze, és akik saját maguk alakítják és tartják fenn a cég működési kultúráját, a vezetőik pedig partnerként támogatják őket.

„Mi a vállalati kohézióban és egységben látjuk a siker titkát. Nem csak az üzlet sikerét, de minden egyes munkavállalónk egyéni sikerét is. Felelősség, hozzáértés, csapatmunka. Elültetni ezeket a szervezeti értékeket a valós, mindennapi munkába, ezek adják az Abesse egyéniségét” – foglalta össze az Abesse modell lényegét Benedek Lilla, az Abesse HR vezetője.

Természetesen a folyamatos önvizsgálat és audit elengedhetetlen, hogy a siker hosszú távú legyen. Ez a felismerés segítette abban az Abesse-t, hogy a piac kihívásaival tudatosan nézzen szembe és így az elmúlt 2 évben 30-30 %-os létszámbővülést realizáljon.

Az Abesse-ről
A vállalat mottója: „Ab esse ad posse“, azaz „A létezőből kiindulva eljuthatunk a lehetségesig“. Az Abesse Informatikai Tanácsadó Zrt. 2003-ban alakult azzal a céllal, hogy egyszerű, stabil, rugalmas megoldásokat adjon a nagyvállalati ügyfélkörben előforduló, folyamatinformatikai problémákra. Fő profilja a folyamatautomatizálás, melyet tanácsadói, üzemeltetési, rendszermérnöki szolgáltatásokkal együtt kínál.  Az Abesse vezető szerepet tölt be a folyamatinformatikával foglalkozó középvállalatok körében, szakértelmét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 6 éven keresztül zsinórban lettek ők Magyarországon a Microsoft „Év legkompetensebb partnerei”. Alakulása óta a vállalat tízszeresére nőtt, jelenleg 87 fővel dolgozik.

 

10. oldal / 19

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

november 2017
H K SZ CS P SZ V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Black Friday akció
Ma 2017. november 23., csütörtök, Kelemen és Klementina napja van. Holnap Emma napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 11 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com