Pack-Market Portál



A GMO-mentesség immár szabadon feltüntethető az élelmiszereken

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

2016. szeptember 20-án életbe lépett a GMO-mentes termelés szabályait, valamint a GMO-mentes élelmiszer és takarmány előállítás és forgalmazás feltételeit meghatározó hazai rendelet. Az új, önkéntes jelölés a vásárlók tájékozódását és a GMO-mentes élelmiszerekhez való könnyebb hozzáférést segíti.

Hazánk Alaptörvénye szigorúan tiltja a genetikailag módosított növénykultúrák termesztését. Az EU-s szabályozás szerint azonban, ha egy adott GMO-t tartalmazó élelmiszert az Unióban engedélyeztek élelmiszercélú felhasználásra, akkor azt - az áruk szabad áramlása miatt - forgalomba lehet hozni az EU területén, így Magyarországon is. Ezeknél a termékeknél a GMO jelenlétére utalni kell. Ilyen élelmiszereket azonban kereslet hiányában elvétve találni csak az üzletekben.

Az uniós szabályozás szerint ugyanakkor nem jelölésköteles, ha a termékbe véletlenszerűen vagy technikailag elkerülhetetlen módon került GMO és az nem haladja meg a 0,9%-ot. Emellett azt sem kell jelölni, ha a húst, halat, tejet, tojást adó állatot GMO-s takarmánnyal etették.

A GMO-mentes élelmiszerek jelöléséről viszont nincs egységes EU-s szabály, így Ausztria, Németország, Franciaország és Olaszország után hazánk is kidolgozta saját jelölési rendszerét. Az új rendelet lehetővé teszi, hogy külön jelölést kapjon

  • a GMO-mentes élelmiszer, takarmány,
  • az ezekből készült egyes összetett termékek,
  • a GMO-mentes takarmánnyal etetett állatoktól származó hús, hal, tojás, tej,
  • valamint a GMO-mentes méz.

Egy szarvasmarha húsánál például akkor használható a "GMO-mentes termelésből, a hús GMO-mentes takarmánnyal etetett állattól származik" jelölés, ha az állat levágását megelőző legalább egy éven át nem kapott GMO-s takarmányt. A GMO-mentes jelöléssel ellátott növényi eredetű élelmiszer, illetve takarmány pedig legfeljebb csak 0,1%-ban tartalmazhat véletlenszerűen vagy technikailag elkerülhetetlen módon belekerült GMO-t.

Nem jelölhető viszont mentesként az olyan növényi eredetű élelmiszer, amelynek nincs forgalomban GMO engedéllyel rendelkező változata. Nem érdemes tehát GMO mentes almát keresni a piacon, hisz minden alma GMO-mentes.

A jelölés használatához a termék előállítójának biztosítania és igazolnia kell, hogy az összetevők nem tartalmaznak GMO-t. Állati eredetű termékeknél azt is, hogy az állatok GMO-mentes etetése az élelmiszerláncban nyomonkövethető.

A jelölés nem sugallhatja, hogy a termék különleges érzékszervi vagy táplálkozási jellemzőkkel rendelkezik. Továbbá azt sem, hogy az egészségre vagy a környezetre gyakorolt hatása kedvezőbb, mint azoknak a termékeknek, amelyeken nem szerepel a GMO-mentes jelölés.

Fontos, hogy a jelölés használata önkéntes, lehetőség és nem kötelezettség a vállalkozások számára. A NÉBIH információi szerint számos vállalkozás felkészült a változásra és tervezi a GMO-mentes élelmiszerek és takarmányok előállítását.

(forrás: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal )

 


drupa 2016

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A drupa 2016 szakvásár bemutatta a globális nyomdaipari változásokat, a jövőbeli trendeket és kiváló üzleti lehetőségeket sorakoztatott fel.

Kattintson a képekre, vagy ide és tekintsen bele a helyszínen készült képeinkbe.

A Pack-Market TV rövid videójából pedig benyomásokat szerezhet a szakvásárról, kattintson ide >>

A drupa 2016, a világ egyik legnagyobb és legfontosabb vására a nyomtatott és crossmedia megoldások területén, az 54 országból érkezett 1 837 kiállító zöme ide időzítette új termékeinek, szolgáltatásainak bemutatását, így a látogatók válogathattak a műszaki újdonságok és a jobbnál-jobb üzleti ajánlatok között.

A kiállítók részéről, beleértve a magyarországi cégeket is, szinte egyhangúlag számoltak be jelentős számú és minőségi kapcsolatfelvételről és a pozitív hangulatról a globális nyomdaiparban. A már visszatérő kiállítók elmondták, a 4 évvel ezelőtti drupa szakvásárhoz képest is érzékelhetően nőtt az ígéretes kapcsolatfelvételek száma az idei rendezvényen.

A drupa újrapozicionálása és a jövőbeni, erős növekedési potenciállal rendelkező témák hangsúlyos megjelenítése, - mint például a 3D nyomtatás, a funkcionális nyomtatás vagy a csomagolóanyagok előállítása - valódi értéket hordoz. Legyen szó kiadványok, csomagolások vagy ipari alkalmazások nyomtatásáról - a technológia kínál megfelelő megoldást az összes ilyen alkalmazásra, ugyanakkor új üzletágakat és üzleti modelleket nyit meg. "A nyomtatási iparág folyamatosan újra feltalálta önmagát, és a potenciális lehetőségek gazdag választékát kínálja. Pontosan ez az, amit a drupa 2016 nagyon hatásosan bizonyított. Megtapasztaltuk az innovatív ipar bemutatkozását itt a vásárterület 19 pavilonjában, amely kivezet bennünket  "a könnyek völgyéből", és segít megragadni  a jövő üstökét ", -magyarázta Claus Bolza-Schünemann elnöke, a drupa kiállítói tanácsának és Koenig & Bauer AG igazgatótanácsának elnöke.

A drupa 2016 számokban
Mintegy 260.000 látogató, 188 országból és hozzávetőleg 1900 újságíró, 74 ország képviseletében, utazott Düsseldorfba, meglátogatni a vásárt, megnézni a technológiai újításokat, fejlesztéseket és új üzletágak új lehetőségeit. Látogatók döntési kompetencia szintje rendkívül magas volt,: az összes látogatók körülbelül 75% -a vezető és a döntéshozó volt, illetve résztvevője a cégek beruházási döntéseinek.

  • 54%-a a látogatóknak konkrét beruházási szándékkal érkezett
  • 29% leadta megrendelését a drupa ideje alatt
  • 30% tervezi, hogy leadja megrendelését a rendezvény után
  • 60% talált új beszállítókat a szakvásáron

A látogató részvétel változása (2012-ben 314 248 fő) tükrözi a világszerte megjelenő konszolidációt az iparágban. Ez az, amiért a látogatók nagy döntési kompetenciája pozitív hatást gyakorolt a kiállítókra, annál is inkább, mert minden második látogató arról nyilatkozott, hogy vállalata üzleti fejlesztésekre készül az elkövetkező tizenkét hónapban. "Az ügyfelek - nagyon kevés kivétellel - nem nagy delegációk részeként vagy egy vállalati kirándulásra érkeztek a drupa szakvásárra. Ezek inkább a felső vezetők, akik ma Düsseldorfba utaztak - így 188 ország utazott erre drupa kiállításra", - magyarázta Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf GmbH elnök-vezérigazgatója.

drupa 2016 - az 1. számú globális szakkiállítás
A nemzetközi látogatók aránya 76% volt, ez 16%-al magasabb, mint négy évvel ezelőtt. Ez a az ázsiai látogatók számának növekedésének tulajdonítható. Az ázsiai kontinensről érkezett a látogatók 17%-a, (2012: 13,6%). Ezen belül India részaránya volt a legmagasabb, 5%, ezt követi Kína 3%-al. A vezető európai országok pedig Olaszország, Franciaország, Hollandia és Nagy Britannia voltak.

Jelentős érdeklődés a kísérőrendezvényeken
Találkozó során jelentős érdeklődés volt a szakmai kísérőrendezvények iránt, melyek fő pillérei, a drupa cube, a drupa innovációs park, 3D fab+print, a touchpoint packaging, valamint a nyomtatott elektronikai megoldások voltak. A drupa cube volt az a rendezvény- és kongresszusi helyszín, ahova különösen lelkesen érkeztek. Csaknem 3 500 látogatói árasztotta el a drupa cube területét a tizenegy vásári napon, annak érdekében, hogy megismerje a rengeteg újdonságot a különböző témákban. Különösen sokan érdeklődtek Frans Johansson (a Medici-csoport alapítója és vezérigazgatója), Silas Amos (alapító, Silas Amos Ltd.) és Shane Wall (a HP főmérnöke és a HP Labs globális vezetője) bemutatója iránt. A Messe Düsseldorf és a W & V együttműködésében szervezett Kreatív Napra, amely elsősorban a marketingeseknek és a kreatív szakembereknek szólt, nem is fért be mindenki, de a "C-szintű ülések", melyek kifejezetten a vezetők számára kerültek megrendezésre is telt házzal zajlottak. Ugyancsak sokan voltak kíváncsiak az OE-A (Organic and Printed Electronics Association) által szervezett szemináriumokra a nyomtatott elektronikai ipar legfrissebb fejlesztéseiről, a technológiai újdonságokról, az iparági trendekről és a növekvő piac lehetőségeiről.

Ugyancsak nagyon pozitívan reagáltak a látogatók a drupa innovációs park programjaira, amelyek középpontjában az innovatív üzleti modellek mellett neves kiállítók technológiai újításai álltak. Bemutatták a kiterjesztett valóság piacérett alkalmazásait a szolgáltatások és reklámok területén, valamint sikeres többcsatornás kampányokat.

Múlt, jelen, jövő
Érdekes színfoltja volt a kiállításnak a Gutenberg múzeum standja, ahol korabeli módszerekkel készültek a nyomatok, élőben. Kissé távolabbi standokon a nyomdaipar mai gépei voltak megtekinthetőek, arrébb pedig a 3D nyomtatás, vagy épp a nyomtatott elektronika jövőbe mutató megoldásai voltak közszemlére téve.

drupacity: élmények mindenütt

A drupa nem állt meg a kiállítási központ kapuinál, Düsseldorf sokoldalú programokkal mutatta be, hogy a város egy vonzó hely, ahol ilyenkor minden dolog a drupa rendezvényről szól, legyen az maga a kiállítás vagy egy 3D esemény, fórum, vagy a "gördülő labor": a drupacity lehetővé tette hogy az érdeklődő látogatók ezrei megtapasztalják a vásár témáit - élőben és közvetlenül a város központjában - amely kézzelfoghatóvá tette, mind a drupa látogatói, mind a kiállítók számára a hozzáadott értéket és a koncepciót. "Így a drupa témák lehetővé tették, hogy az emberek megértsék és megtapasztalják, a technológia 100%-ig kifizetődik."

A számos belvárosi tevékenységnek köszönhetően, Düsseldorf lakossága és a látogatók tudtak kapcsolódni a vásár témájához. A Drupacity élménynek bizonyult mindenki számára. Boris Neisser, a Destination Düsseldorf kereskedelmi szövetség vezérigazgatója, amely megszervezte a drupacity programját, így folytatta: "sok vendég, szerte a világból, aki jól érezte magát Düsseldorfban és visszatér hazájába, elviszi ezeket a pozitív benyomásokat. Ez jelenti az élő "városmarketinget" amelyből előny kovácsolható".

drupa a bevált 4 éves ciklusban
A világ egyik legnagyobb és legfontosabb vására a nyomtatott és crossmedia megoldások területén, ragaszkodik ahhoz, hogy a bevált négyéves ciklusban kerüljön rá sor ismét, így 2020. június 23. kedd és július 3. péntek között kerül megrendezésre újra a düsseldorfi vásárvárosban. Ezzel a döntéssel a Messe Düsseldorf reagál a számos kiállító és ipari szereplők által hangoztatott igényekre.

Kiállítói vélemények:

Esko, Udo Panenka elnök
"A drupa 2016 kiállításon az Esko testvér-cégével, az X-Rite Pantone és leányvállalataival, az Enfocus és MediaBeacon cégekkel közösen állított ki. Elszórva, hat inspirációs zónában, a látogatók megtapasztalhatták a kombinált újításokat, hogy javítsák egy tipikus csomagolás előállítási munkafolyamat lépcsőit. Ez példaként szolgált, hogy egy összekapcsolt és integrált munkafolyamat értéket hordoz, és igazán jól működik, így sok látogató üdvözölhettünk standunkon. Ez drupa segített nekünk, hogy erősítsük a vezető pozíciót a csomagolás és a címkék munkafolyamatainak minden területen. A rendkívül nagy számú látogató, az egész világból, felülmúlta várakozásainkat, új megrendelésekkel és kapcsolatokkal zártuk a vásárt."

Heidelberger Druckmaschinen AG, Gerold Linzbach, vezérigazgató

"Nagyon elégedettek vagyunk a vásár eredményeivel. Hála a drupa kiállításnak, a Heidelberg új, pozitív üzleti kilátásokkal indul. Mottónk a "Simply Smart" sikeres volt a látogatók között. Olyan nagy kereslettel találkoztunk a mi ipari nyomtatási megoldásainkra, amelyek már meghaladták céljainkat. Az ofszet nyomtatás további automatizálása, nagyszámú szerződés aláírását hozta, kifejezetten a nagy teljesítményű gépeinkre. Partnerünkkel, a Fuji-val együtt már új mércét sikerült felállítani az ipari digitális nyomtatásban. Új digitális nyomdagépünk, a Primefire 106 debütálása és piaci bevezetése pedig rendkívül ígéretes, a csomagolási alkalmazásokhoz, világszerte."

HP, Francois Martin, globális marketing igazgató HP Graphics Üzleti megoldások
A drupa 2016 mérföldkő volt a HP bemutatói során. Nyilvánvaló, hogy a digitális nyomtatás megérkezett a fősodratú helyzetbe, a HP a valaha volt legjobb látogatottságot tapasztalta minden drupa közül, és az értékesítés nem csak meghaladta a 2012. évi eredményeket (20%), de meghaladta a 2016. évi célokat (25%) is.

Landa, Benny Landa, elnök

"A drupa 2016 kiállításra úgy fognak emlékezni, mint az inflexiós pont az iparág átmenetében a mechanikai nyomtatásból a digitálisba. A múltban, a digitális nyomtatás gyártói megpróbálták meggyőzni a piacot, hogy a digitális az út. Korábban ez volt a "push" eladási mozgás. Most, első alkalommal, a helyzet fordított. Van egy nagyon erős "pull" a piacról, az ügyfelek és a márka-tulajdonosok részéről, akik most igénylik a digitális nyomtatást. Úgy tűnik, hogy a piac vezetőinél - a csomagolási, nyomdai és kiadói szegmensekben egyaránt -  eljött a felismerés, hogy egyszerűen a digitális irányba kell menni."

"A Landa Digital Printing számára ez a piac ébredés már különösen kifizetődő, amit azt a jelentős számú megrendelés is bizonyít, amit a drupa során kaptunk. Az ügyfelek azt mondták nekünk, hogy senki nem jön még közel egyező minőséggel, gyorsasággal, nyomathordozó-függetlenséggel és nyomtatási költségekkel, amelyek együttesen óriási értéket adnak."

VDMA, Dr. Markus Heering, ügyvezető igazgatója a nyomtatás és a papír Technológiai Egyesület a német mérnöki Szövetség (VDMA)
"Nem csak a saját VDMA standunk kapott hatalmas figyelmet, de a tagvállalatoktól is olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy minőségi beszélgetéseket folytattak és az új megrendelések száma is rendkívül pozitív. A gyártók mostanában nehéz időszakon vannak túl, hogy kifejlesszék az egyénre-szabott megoldásokat a nyomdaipar megváltozott igényeire. Minden okunk megvan, hogy optimistán tekintsünk a jövőbe. A nyomdaiparnak igenis van jövője!"

A drupa szakvásár legközelebb 2020. június 23. és július 3. között várja majd újra a kiállítókat és a látogatókat a düsseldorfi vásárvárosban.

  

Ezentúl a Pilos tejek is FSC® tanúsítású italos kartondobozban kaphatók

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

A Tetra Pak és a Lidl közösen hívja fel a figyelmet az Felelős erdőgazdálkodás védjegyére.

A júniusi környezetvédelmi világnap alkalmából a Tetra Pak és a Lidl Magyarország közösen hívja fel a figyelmet az FSC® (Forest Stewardship Council® - magyarul Felelős Erdőgazdálkodás Tanácsa) védjegy mögött húzódó tartalomra, és arra, hogy fogyasztóként kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetért. A két vállalat összefogása révén a Pilos sajátmárkás tejek is a felelős erdőgazdálkodás védjegyét viselő csomagolásban kaphatók, igazolva, hogy a termékek papír alapanyaga ellenőrzött forrásból származik. A vállalatok ezzel egy időben edukációs kvízt is indítanak a Lidl weboldalán.

Már Pilos termékek is viselik az FSC védjegyét
2016 májusában a Pilos tejek italos karton dobozaira is felkerült az FSC védjegye, amely azt jelöli, hogy a csomagolás papír alapanyaga felelős erdőgazdálkodásból és egyéb ellenőrzött forrásokból származó papírból készült. A védjegy használatával párhuzamosan az áruházlánc a Tetra Pakkal közösen felhívja a vásárlók figyelmét a védjegy mögött húzódó értékekre és arra, milyen fontos szerepe van a vásárlások során a környezettudatosságnak.

"Vállalatunk működésének minden területén figyelembe vesszük a környezetvédelmi szempontokat, de ezen felül odafigyelünk tágabb hazai környezetünkre is: a tavalyi jégkárt követően egymillió darab facsemetét adományoztunk a Pilisi Parkerdőnek. Ahogy az az akció, a mostani is vásárlóink bevonásával történik, hiszen a Tetra Pakkal együttműködve arra hívjuk fel a figyelmet, hogy az FSC emblémát viselő termékek választásával mindannyian támogathatjuk a felelős erdőgazdálkodást" - mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője.

A Tetra Pak a világ vezető italos karton gyártójaként már 2007 óta használ FSC tanúsítású erdészetekből származó papírt csomagolóanyagai előállításához, Magyarországon pedig 2013 óta elérhető a tanúsítással ellátott csomagolás a Tetra Pak italos kartonba töltő vállalatok számára.

"Ma már minden magyar gyártó, aki Tetra Pak dobozokba tölti a termékeit, feltünteti az FSC jelzést márkáinak csomagolásán. Nagyon örülünk annak, hogy egyre több kereskedelmi lánc is úgy dönt, hogy környezettudatos működése egyik jeleként saját márkás termékein is szerepelteti a logót. Ennek eredményeként hazánkban az elmúlt egy év alatt összesen 152 millió tanúsított italos kartondoboz került forgalomba. Célunk az, hogy a jövőben ezt a számot jelentősen növeljük" - mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketing vezetője. "A Lidl Magyarország és a Tetra Pak számára egyaránt fontos a környezetvédelem, közösen pedig hatékonyan fel tudjuk hívni a figyelmet arra, hogy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a környezetért" - tette hozzá.

Tudatos döntéssel mindannyian nyerhetünk
A Tetra Pak és a Lidl Magyarország a www.Lidl.hu/DontsunkFelelosen weboldalon nyereményjátékot is indít annak érdekében, hogy a vásárlók megismerjék az FSC védjegy jelentőségét és azt, hogy hogyan tudnak hozzájárulni környezetünk fenntarthatóságához a logót viselő termékek választásával. Az öt kérdésből álló kvíz helyes kitöltése esetén 4 héten át 5 db 5.000 Ft értékű Lidl vásárlási utalvány nyerhetnek a résztvevők. 

De mit is jelent a felelős erdőgazdálkodás?

A Tetra Pak azért működik együtt az FSC-vel, mert e szervezet tanúsítási rendszere a legszigorúbb, védjegyük garancia arra, hogy a feldolgozott papír alapanyagául szolgáló fa kitermelésével az erdészetek nem veszélyeztetik az erdők fenntarthatóságát, az erdő élőlényeinek lakhelyét, hanem úgy gazdálkodnak ezzel az erőforrással, hogy az biztosan és folyamatosan megújulhasson.

A felelős erdőgazdálkodás célja, hogy megtartsa az erdők környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági egyensúlyát. Ez azt jelenti, hogy a tanúsított erdőkben folyó fakitermelés minimálisra csökkenti az erdő növényeire, állataira és egyéb élőlényeire gyakorolt hatást, a helyi közösségek részesednek a gazdálkodás hosszú távú előnyeiből, az erdőgazdaságot pedig úgy tervezik és irányítják, hogy nyereséges legyen, de a megtermelt profit ne veszélyeztesse a jövőbeni faállományt, vagyis az erdő regenerációját, fenntarthatóságát.

A Lidl országszerte 159 áruházzal rendelkezik, így a Tetra Pak csomagolású Pilos termékek oldalpanelén is megjelenő egyedi designnal és az FSC megismertetését célzó edukációs tartalommal még szélesebb körben válhat ismertté a felelős erdőgazdálkodás védjegye.

 


Meghaladhatta az 500 milliárd Forintot a hazai csomagolóanyag-felhasználás 2015-ben

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Várhatóan meghaladja az 500 milliárd Forintot a magyarországi csomagolóanyag-felhasználás 2015-ben, tekintve, hogy a KSH szerint az iparág teljesítménye a tavalyi év első tíz hónapjában 466 milliárd Forint tett ki - mondta a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) főtitkára Székesfehérváron, az Alba Pack 2016 - A csomagolás jövője című konferencián.

Nagy Miklós elmondta, hogy az iparág tavalyi növekedése akár kétszámjegyű is lehet 2014-hez képest, amikor 482 milliárd Forintnyi hazai csomagolószert használtak fel.

A főtitkár bejelentette, hogy május végén Budapest ad otthont a World Packaging Organisation (WPO) csomagolási világszövetség nemzetközi konferenciájának. A rendezvény mottója a csomagolási innováció a fenntarthatóságért és biztonságért lesz.

Nagy Miklós előadásában rámutatott: környezetvédelmi szempontból sokan támadják a csomagolóipart, de mint mondta, a csomagolóanyagokat nem önmagukban kell vizsgálni, hanem egy értékteremtési lánc részeként. Úgy vélte, a csomagolóanyagok környezeti hatása elmarad a hiábavalóan megtermelt áruk okozta környezeti károktól.

Cser-Palkovics András Székesfehérvár polgármestere kiemelte:  a helyi ipar legnagyobb hányadát a termelés teszi ki, amely nem létezhet csomagolás nélkül. Megjegyezte, hogy a csomagolási technológia gyors változását követnie kell a szakképzésnek és a felsőoktatásnak is.

A konferencia előtti sajtótájékoztatón a rendező Adu Alba Kft. tulajdonos-ügyvezetője, Varga József elmondta, hogy mostantól minden évben szeretnék megrendezni a konferenciát. Jelezte, hogy a WPO versenyén díjat nyertek egy saját fejlesztésű újdonsággal, ami a festett, lakkozott alkatrészek biztonságos szállítására kínál megoldást.

Nagy Miklós elmondta, hogy a WorldStar csomagolási világversenyre 33 országból mintegy 300 nevezés érkezett. A zsűri döntése alapján a magyar csomagolóipar 11 elismeréssel gazdagodott, az iparág Oscar-díjának számító díjakat a budapesti világkonferencián adják át. A díjazottak között van az Adu Alba Kft. mellett az STI Petőfi Nyomda Kft., a Green Packaging Kft., a Mosonpack Kft. és a Nefab Packaging Kft. is.

(forrás: MTI)    

  

LOPEC 2014

  • PDF
  • Nyomtatás
  • E-mail

Növekedés minden területen. A szerves és nyomtatott elektronika bemutatta hatalmas potenciálját Münchenben a LOPEC 2014 kiállításon és konferencián, május 26.- 28. között.

Kapcsolódó képgalériánk megtekintéséhez kattintson a képekre, vagy ide >>

A kiállításhoz kapcsolódó plenáris ülésen, Khalil Rouhana az Európai Bizottság kommunikációs hálózatok, tartalom és technológia Főigazgatóság igazgatója kijelentette, „Szükség van az olyan platformokra, mint a LOPEC, hogy az új technológiák láthatóvá váljanak a végfelhasználói piac számára”, majd így folytatta: „Az EU 70 millió Euróval támogatja a kutatás-fejlesztést és az innovációt a nyomtatott és szerves elektronika területén idén és 2015-ben - kiemelve az új technológia fontosságát.”

Wolfgang Mildner, a LOPEC elnöke és OE-A Európa alelnöke hozzátette: „a LOPEC azt mutatja, hogy a nyomtatott elektronika egyre érettebb és egyre inkább megtalálja a helyét és alkalmazási területét, olyan iparágakban, mint a gyógyszeripar, az autóipar, a szórakoztató elektronika és a csomagolás. Számos példát láttunk az egyedi alkalmazásokra a vásáron.” Thomas Kolbusch, a kiállítás alelnöke pedig hozzátette: a konkrét alkalmazásokon kívül az eddigieknél sokkal több, a tömegtermelésre is alkalmas gépet lehetett látni itt élőben, működés közben.”

A LOPEC a nagy nemzetközi érdeklődésnek örvendett, a látogatók több mint 50 százaléka érkezett külföldről. Németország mellett, az első 5 ország: Nagy Britannia, Franciaország, az USA, Dél-Korea és Tajvan volt. Ez volt az első alkalom, hogy a LOPEC kiállításra nagy delegációval érkeztek az ipar és a kutatás vezető képviselői Tajvanról és Szingapúrból. Dr. Reinhard Pfeiffer, a Messe München vezérigazgató-helyettese úgy nyilatkozott: „a látogatók növekvő száma és az, hogy nagy részük külföldről érkezik, azt mutatja, hogy a LOPEC a legfontosabb platform a nyomtatott elektronikában, világszerte.” A rendezvény számaiban is ez látszik, mind a kiállítók számában, mind az igénybe vett kiállítási területben 26%-os növekedés mutatkozott, idén 18 országból 139 vállalat állított ki.

Andreas Gryglewski a Bosch Rexroth Plastic Electronics üzletfejlesztési felelőse megerősítette, hogy a LOPEC több szektorban is fontos: „Sok látogató érkezett a különböző iparágakból, hogy megtudja, hogyan fogja megváltoztatni a nyomtatott elektronika a hagyományos iparágakat.” A LOPEC már találkozott ezzel a kereslettel az idei rendezvény különleges bevezető eseményein és tárlatvezetésein, valamint az innovációs különbemutatókon, melyek alkalmazási példákkal, többek között az Airbus bemutatójával támasztották alá a mondanivalót.

A kapcsolódó három napos konferencián elhangzó 195 előadás, melyet 28 ország szakértői tartottak, ugyancsak fontos része volt a LOPEC kiállításnak. A plenáris ülések nagyon széles palettát fedtek le, beleértve az üzleti stratégiát a cégeknél, mint például a Heraeus, a regionális stratégiákat az EU-ban és Japánban, valamint a követelményeket az iparban és a speciális alkalmazások területén, mint például szerves, fotovoltaikus építési integráció az AGC Glass Europe cégnél. Kutatóintézetek, mint például a VTT Műszaki Kutatóközpont, vagy a Holst Centre nyújtott kitekintést az integrált intelligens rendszerek alkalmazásairól olyan területeken, mint például az egészségügy vagy a jó közérzet.

A következő LOPEC kiállítás 2015. március 3. és 5. között kerül megrendezésre Münchenben.

A LOPEC-ről
(Large-area, Organic & Printed Electronics Convention) a vezető nemzetközi kiállítás és konferencia a nyomtatott elektronika, a high-tech vállalkozások bemutatkozásának helyszíne Münchenben. A LOPEC rávilágít a jelenlegi trendekre, bemutatja az innovatív termékeket, piaci lehetőségeket kínál az ipar számára, és elősegíti az új anyagok, gyártási folyamatok és alkalmazások széles skáláját a különböző iparágakban. A LOPEC kiállítást közösen szervezi az OE-A (Organic and Printed Electronics Association) és a Messe München GmbH.

 

16. oldal / 19

Hirdetés
Főoldal

Eseménynaptár

november 2017
H K SZ CS P SZ V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Aktuális események

Nincs esemény

Állásbörze

Nincs aktuális állásajánlat.
Black Friday akció
Ma 2017. november 23., csütörtök, Kelemen és Klementina napja van. Holnap Emma napja lesz.

On-line felhasználók

Oldalainkat 22 vendég böngészi

Szótár

Céginformációk


Hírlevél feliratkozás







Free Joomla Templates by JoomlaShine.com