Pack-Market

Coca-Cola papírpalack

Coca-Cola papírpalack elsőként Magyarországon

A Coca-Cola innovatív papírpalack prototípust elsőként a magyar fogyasztók próbálhatják ki. A csomagolást a Coca-Cola és a dán Paboco startup fejlesztette ki tavaly. Idén, az év második negyedévében pedig 2000 hazai vásárló találkozhat az újfajta csomagolási megoldással. Az első európai piaci teszt során a Coca-Cola növényi alapú itala, az AdeZ kerül az új papírpalackba. Mely Magyarország egyik leggyorsabban növekvő online élelmiszer-kiskereskedőjével, a Kifli.hu-val kötött partnerségen keresztül juthat el a fogyasztókhoz.

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán Paper Bottle Company (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack prototípus része az üdítőitalgyártó „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a Coca-Cola a felhasznált csomagolóanyagai 100%-ának megfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra. A Hulladékmentes Világ egyik célja a körkörös gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.

Végső cél a 100%-ban papírként újrafeldolgozható palack

A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100%-ban újrahasznosítható palackok létrehozása. Amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel. Amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására. A jelenlegi prototípusban egyelőre a papírborításon túl a bélés és a kupak újrahasznosítható* műanyagból készül. A végső cél egy olyan palack, amely bélésében sem tartalmaz műanyagot és teljes mértékben újrafeldolgozható papírként.

“A ma bejelentett fogyasztói tesztet mérföldkőnek tekintjük a papírpalack kifejlesztésére irányuló törekvéseinkben.” – Mondta Daniela Zahariea, a Coca-Cola Europe műszaki ellátási láncért és innovációért felelős igazgatója. „Az emberek elvárják, hogy a Coca-Cola új, innovatív és fenntartható csomagolóanyagokat fejlesszen ki és vezessen piacra. Ezért fogtunk össze olyan szakértőkkel, mint a Paboco. Ezért folytatjuk kísérleteinket nyíltan, és ezért indítjuk ezt az első éles piaci tesztet. Mindez része annak, hogy teljesítsük a Hulladékmentes Világ stratégiánk célkitűzéseit.”

“Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra. Érdeklik őket az e területen zajló fejlesztések és újítások. Ezért gondoljuk, hogy a márka üzeneteit és a terméket figyelembe véve, az AdeZ márka a jó választás arra, hogy éles piaci környezetben próbáljuk ki az új papírpalackunk prototípusát és annak fogadtatását.” – Mondta Halász Katalin, a Coca-Cola ‘Nutrition’ kategóriáért felelős európai marketing igazgatója.

A prototípus piaci tesztje fontos lépés a fejlesztés folyamatában, hangsúlyozta a Coca-Cola Europe K+F csomagolási innovációs vezetője, Stijn Franssen. “A papírpalack próbája felbecsülhetetlen betekintést nyújt nekünk, hogy lássuk, valójában hogyan teljesít csomagolásként, hogyan vélekednek róla, mit éreznek vele kapcsolatban a fogyasztók.”

Az innovációs vezető hozzátette: “Most kilépünk a laborból a való világba. Feltáratlan területen járunk ezzel az új technológiával, menet közben fejlesztjük ki a szükséges műszaki megoldásokat, és ez nagyon izgalmas. A fogyasztók most először ténylegesen új típusú papír csomagolásból fogják tudni megkóstolni egy termékünket.”

Ha a magyarországi éles próba sikerrel zárul, mikor találkozhatunk a csomagolással az üzletek polcain?

A Pabocóval közös erőfeszítéseinkkel kidolgozott új technológiával végső célunk, hogy a papírpalack valósággá váljon, és eljussunk egy olyan csomagolásig, mely teljes mértékben újrafeldolgozható papírként. A jelenlegi terveink szerint nyáron 2000 fogyasztónak juttatjuk el a prototípust a kifli.hu-val, hogy megismerjük, hogy fogadják őket. Ezt követően a jövőben szeretnénk, ha az újrahasznosítható papírpalack nagyüzemi szinten is megvalósulhatna, de egyelőre pontos időpontot még nem tudunk mondani a papírpalack végleges verziójának széles körű piaci bevezetésére.

A prototípusról készített videó megtekinthető alább.

* Ahol rendelkezésre áll a technológia.

(forrás: Coca-Cola Magyarország)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

0
Spend 100000Ft more to get free HU shipping
Your Cart is empty!

It looks like you haven't added any items to your cart yet.

Browse Products